Pagina 8 van 181
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 sep 2009, 21:24
door dentheo
Kristofke schreef:Wat zou de frequentie dan zijn van de fyra
Ik meende origineel elk uur naar Amsterdam en elke twee uur naar den Haag (via Luchtbal-Brecht-Breda en dan ?).
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 sep 2009, 23:12
door Daniël
melle schreef:Heb je het dan over i6 rijtuigen of bvb i11?
Geen idee wat voor rijtuigen dat dan zullen zijn. Aannemelijk rijtuigtypen die toegelaten zijn in Nederland
Voor wat betreft de tarieven en het reserveren in Fyra: reserveren is absoluut niet verplicht, althans zeker niet op het traject Amsterdam - Rotterdam wat nu al gereden wordt. Aldaar zijn zelfs nog slechts twee rijtuigen (één 1e klasse en één 2e klasse) waarin reserveren mogelijk is, de rest is toegankelijk voor elke reiziger die een geldig vervoerbewijs + toeslagkaartje heeft.
Toeslagen variëren van € 7,40 (2e klas) tot € 9,70 (1e klas) voor een enkele reis op het traject Amsterdam - Rotterdam v.v. na de introductieperiode. Opvallend genoeg wordt ook een toeslag gerekend voor het traject Amsterdam - Schiphol wat notabene wordt afgelegd over exact hetzelfde traject als de normale intercity's die er momenteel eveneens non-stop rijden.
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 sep 2009, 23:44
door AlexNL
Stefke: het annuleren van V250 valt alleen nog te verwachten als de bakken hele grote problemen kennen, en dat AnsaldoBreda dat niet op tijd opgelost krijgt. Maar gezien hoe NS omgaat met de soap rondom het SLT zal dat ook niet zomaar te verwachten zijn.
Fyra gaat inderdaad ieder uur Amsterdam - Brussel doen, en iedere 2 uur Brussel - Den Haag via Noorderkempen en Breda. Wat ik begrepen heb is dat men eigenlijk wel toe wil naar verplicht reserveren voor een internationale reis, al heb ik dit nog niet zwart-op-wit gezien.
Re: BENELUX
Geplaatst: 14 sep 2009, 00:01
door dentheo
AlexNL schreef:Stefke: het annuleren van V250 valt alleen nog te verwachten als de bakken hele grote problemen kennen, en dat AnsaldoBreda dat niet op tijd opgelost krijgt. Maar gezien hoe NS omgaat met de soap rondom het SLT zal dat ook niet zomaar te verwachten zijn.
Fyra gaat inderdaad ieder uur Amsterdam - Brussel doen, en iedere 2 uur Brussel - Den Haag via Noorderkempen en Breda. Wat ik begrepen heb is dat men eigenlijk wel toe wil naar verplicht reserveren voor een internationale reis, al heb ik dit nog niet zwart-op-wit gezien.
En de Thalys gaat vanaf December ook al naar een uurfrequentie (met franse uitzonderingen), het wordt druk op die lijn...
bv. Antwerpen-R'dam gaat dan van nu één, soms twee, naar twee, dikwijls drie verbindingen per uur....
Re: BENELUX
Geplaatst: 14 sep 2009, 08:46
door Adler
dentheo schreef:Kristofke schreef:Wat zou de frequentie dan zijn van de fyra
Ik meende origineel elk uur naar Amsterdam en elke twee uur naar den Haag (via Luchtbal-Brecht-Breda en dan ?).
Die bestemming Breda en Den Haag vanuit Brussel is al lang afgeschreven hoor.
Vande Lanotte zag dat in de tijd niet zo zitten toen hij minister van het spoor was.
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... n_Den_Haag
Re: BENELUX
Geplaatst: 14 sep 2009, 10:08
door dentheo
Adler schreef:dentheo schreef:Kristofke schreef:Wat zou de frequentie dan zijn van de fyra
Ik meende origineel elk uur naar Amsterdam en elke twee uur naar den Haag (via Luchtbal-Brecht-Breda en dan ?).
Die bestemming Breda en Den Haag vanuit Brussel is al lang afgeschreven hoor.
Vande Lanotte zag dat in de tijd niet zo zitten toen hij minister van het spoor was.
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... n_Den_Haag
haha, dan kunnen ze drie Albatrossen afbestellen... want voor die route was er één tekort, het zouden er vier moeten zijn...
Dat was ten tijde van die rijtijd discussie met Nederland ??
Re: BENELUX
Geplaatst: 14 sep 2009, 10:51
door Adler
dentheo schreef:
Dat was ten tijde van die rijtijd discussie met Nederland ??
Men heeft in de tijd over van alles en nog wat ruzie gemaakt.
Over het aan te leggen traject, over de stations waar men ging stoppen... en ja ook over het feit dat de NMBS zich 10 minuten had 'misrekend' in de rijtijd tussen Antwerpen en Brussel.
En nu men eindelijk klaar is, heeft men geen treinen.
Re: BENELUX
Geplaatst: 14 sep 2009, 17:43
door nahoj
Wilson schreef:De reden dat de locs de laatste tijd met problemen te kampen hebben komt helaas door slecht onderhoud.
Dat is een feit.
Als er in Nederland een locomotief rond rijdt met >5 miljoen km op de teller in dik 20 jaar tijd die het beter doet dan de reeks 11: chapeau!
Er is geen enkele reden waarom de reeks 11 principieel slechter zou onderhouden worden dan het andere NMBS-materieel, en daar zijn machines bij met een uitstekende betrouwbaarheid, dus gelieve uw uitsrpaak ietwat te staven -- ik denk dat de werknemers in Schaarbeek niet blij zouden zijn als ze u dit hoorden vertellen!
De redenen voor de relatief slechte betrouwbaarheid van de reeks 11 zijn volgens mij een combinatie van:
- bijzonder intensieve inzet
- redelijke ouderdom in tijd, hoge ouderdom in kms
- technische moeilijkheden van een 3kV/1,5kV meerspanningsloc (hoge spanning èn hoge stroom kunnen verwerken)
- eveneens slechte staat van de stuurstandrijtuigen
Ik stel overigens vast dat ondanks de masale inzet van traxxen dezer dagen nog altijd quasi dagelijks treinen worden afgeschaft wegens technische moeilijkheden...
Re: BENELUX
Geplaatst: 14 sep 2009, 19:15
door dentheo
nahoj schreef:betrouwbaarheid, dus gelieve uw uitsrpaak ietwat te staven -- ik denk dat de werknemers in Schaarbeek niet blij zouden zijn als ze u dit hoorden vertellen!
Hoeveel depots hebben zich over de serie 11 moeten ontfermen tijdens die periode ? Toch niet Schaarbeek alleen denk ik.
Re: BENELUX
Geplaatst: 14 sep 2009, 20:14
door Daniël
nahoj schreef:Ik stel overigens vast dat ondanks de masale inzet van traxxen dezer dagen nog altijd quasi dagelijks treinen worden afgeschaft wegens technische moeilijkheden...
Inderdaad... vanmiddag rond 17.40 uur trof ik de 2836 met een sleep Prio-rijtuigen erachter op de opstelsporen van Rotterdam Centraal aan. Wil men die er weer weg krijgen dan zullen ze eerst ergens een loc moeten zien te vinden want een Bs werkt vrij slecht met een Traxx

Re: BENELUX
Geplaatst: 14 sep 2009, 21:20
door AlexNL
Rond 18.30 stond er nog steeds een sleep Prio's met een groene Traxx bij Rotterdam, zal wel hetzelfde stel zijn geweest. De loc stond aan de zijde van Rotterdam, daarachter de Bs en daarachter dus de rest. Kapotte loc?
Re: BENELUX
Geplaatst: 14 sep 2009, 23:20
door rvdborgt
nahoj schreef:Er is geen enkele reden waarom de reeks 11 principieel slechter zou onderhouden worden dan het andere NMBS-materieel, en daar zijn machines bij met een uitstekende betrouwbaarheid, dus gelieve uw uitsrpaak ietwat te staven -- ik denk dat de werknemers in Schaarbeek niet blij zouden zijn als ze u dit hoorden vertellen!
De 11's habben gedurende hun hele loopbaan voor hoofdbrekens in Schaarbeek gezorgd. Er waren altijd problemen; soms alleen wat minder dan anders.
Dat ze veel kilometers doen, dat klopt. Maar het was van tevoren bekend dat ze dat zouden doen. De loc moet daar dus tegen bestand zijn. Ofwel moet je een omloop maken waarin de locs minder kilometers maken.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Geplaatst: 14 sep 2009, 23:33
door Steven
Ze hebben gewoon vrij zware diensten te verwerken. De afstand op zich is geen probleem, maar de totale dienst die ze verzekeren per dag wel. Als je dit vergelijkt met de rust en rijtijden van andere reeksen merk je wel verschillen op. Door de kleinere rusttijden krijgen de werkplaatsen kortere onderhoudstijden. De eigenaarswerkplaatsen die deze loc hebben onderhouden zijn onder meer
schaarbeek
vorst
merelbeke.
wat nahoj schreef kan ik enkel beamen, de werkplaats zonder meer met de vinger wijzen is gewoon kort door de bocht gaan en van weinig respect sprekend. De manier waarop een loc afziet heeft meerdere factoren als oorzaak. De manier waarop een TB omgaat met een loc is al 1 zaak (en zijn persoonlijke kennis des te meer), de af te leggen km's per dag, de onderhoudsintervallen, ...
Re: BENELUX
Geplaatst: 15 sep 2009, 00:34
door Bart
Wilson schreef:
De reden dat de locs de laatste tijd met problemen te kampen hebben komt helaas door slecht onderhoud.
Dat is totaal fout.
Ik denk dat de HLE 11, één van de enigste loc's is in België die zo vaak naar een tractiewerkplaats wordt gestuurd.
Slecht onderhoud zou ik dat absoluut niet noemen.
Je moet gewoon, een kat een kat durven noemen.
Die locomotieven zijn versleten, tot op den draad.
Ze gaan daar blijven problemen mee hebben.
Niks is gemaakt om eeuwig te blijven rijden, en de HLE 11 heeft al driemaal zoveel kilometers gereden, waarvoor hij oorspronkelijk gemaakt werd.
Misschien dat ze idd op P treinen nog eventjes hun nut kunnen bewijzen, omdat een P treintje maar ongeveer 5 uur per dag rijdt, en voor de rest staat uitgeweken in een bundel.
Bij de instroom van de type 18, en verdere uitbreiding van traxx, zou ik zowel de 23 als de type 11 het liefst naar de schroot zien verdwijnen.
Re: BENELUX
Geplaatst: 15 sep 2009, 01:19
door rvdborgt
Bart schreef:Niks is gemaakt om eeuwig te blijven rijden, en de HLE 11 heeft al driemaal zoveel kilometers gereden, waarvoor hij oorspronkelijk gemaakt werd.
Je bedoelt dat de 11 maar gemaakt was voor 8 jaar in de Beneluxdienst? Dat lijkt me wel erg sterk.
Groetjes,
Rian