Hobbes schreef:Inderdaad, lijn 15 tussen Lier en Herentals is weer even sinds lange tijd "snelheidsbeperkingen vrij"...
Voor zolang het duurt natuurlijk...
Gisteren was er blijkbaar een snelheidsbeperking voor een gedeelte tussen Herentals en Nijlen.
Door de duisternis kon ik het niet goed zien maar ik meen dat er nu aan andere overwegen gewerkt wordt.
Dit weekend zijn er werken op lijn 21 en dit tussen Landen en Hasselt.Hierdoor worden de treinen van de IC E relatie ontkoppeld en gekoppeld in Leuven.Het gedeelte naar Hasselt word omgeleid via lijn 35.Het gedeelte naar Luik rijdt via de normale reisweg naar Luik.Tussen Landen en Hasselt rijdt er een vervangende busdienst.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!! De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!! LEVE DE DESIRO!!
De treinen op lijn 25 richting Antwerpen -> Mechelen rijden nu in Duffel ook over de nieuwe brug.
De snelheidsbeperking richting Antwerpen is overigens opgeheven, men rijdt nu aan volle snelheid (zonder de vroegere vaste beperking) en dat komt mijn overstap ten goede
thejay schreef:
De snelheidsbeperking richting Antwerpen is overigens opgeheven, men rijdt nu aan volle snelheid (zonder de vroegere vaste beperking) en dat komt mijn overstap ten goede
Op 10 en 11 december en ook op 17 en 18 december zijn er werken op lijn 50A.Op deze weekends worden de IC A en de IC E omgeleid via lijn 28 en lijn 50.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!! De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!! LEVE DE DESIRO!!
Vanaf morgen (28/11) wordt de snelheid van spoor B van L25 over de nieuwe brug te Duffel al verhoogd naar 90km/h. De snelheidsborden zijn al aangepast.
De militaire aansluiting te Kapellen naar het kamp van Brasschaat is officieel buiten dienst, vandaag (zondag 27/11) gezien dat de wissel reeds opgebroken is.
Ik heb van horen zeggen - kan iemand dat bevestigen? - dat er gewerkt wordt langs L19 tussen Overpelt en Neerpelt. Wat wordt er juist gedaan en voor welke functie...?
LML schreef:Ik heb van horen zeggen - kan iemand dat bevestigen? - dat er gewerkt wordt langs L19 tussen Overpelt en Neerpelt. Wat wordt er juist gedaan en voor welke functie...?
meer bepaald tussen Balen werkplaatsen en Hamont worden niewe blokken (seinen) geplaatst met de modernere beveiliging , en op kortere blokafstand dan de huidige , sein inrichting Neerpelt (seinhuizen) wordt naar EBP post Mol overgebracht binnen afzienbare tijd , daarvoor moeten nieuwe kabels getrokken enz , Herentals-Mol ,Mol-leopoldsburg en Mol-Balen werkplaatsen zijn deze werken al voltooid
ook worden de rails vervangen op de Lijn 19
Het komende weekend zullen er tussen Oostende en Brugge spoorwerken plaatsvinden, bijgevolg is er tussen Oostende en Brugge geen treinverkeer mogelijk, er worden vervangbussen ingezet.
Kan iemand zeggen wat deze werken inhouden?