Pagina 71 van 156

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 jan 2020, 07:39
door profke
De persaandacht komt omwille van de potentiële bijbestelling, volgens het artikel

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 jan 2020, 08:02
door Adler
profke schreef: 15 jan 2020, 07:39 De persaandacht komt omwille van de potentiële bijbestelling, volgens het artikel
Ik denk niet dat er iemand nog weet wat er 5 jaar geleden op een bepaalde dag in een bepaalde krant is verschenen.
De links die ik heb vermeld geven aan dat er 5 jaar geleden al ruim aandacht was voor dit probleem door de betrokken organisaties en de NMBS.
En opmerkingen zoals "waarom beginnen ze daar nu pas over te zagen" vind ik heel respectloos voor de betrokken personen.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 jan 2020, 10:48
door dentheo
AlexNL schreef: 14 jan 2020, 17:43 In Nederland zijn de perrons oorspronkelijk op 84cm hoogte gebouwd. ProRail is al jaren bezig met de uitvoer van project 'P76', waarmee de perronhoogte op alle stations naar 76cm wordt gebracht.
Zomaar:
Volgens mij was in Belgie de perronhoogte ook 84-5 cm op de lijn Essen, Antwerpen, Brussel, Charleroi-sud(deels). Ombouw 1958 ?
Bij laatste ombouw is Antwerpen Centraal "lager" geworden, de andere stations stap voor stap. Hoe de situatie ondertussen is weet ik niet.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 jan 2020, 14:37
door Paul
dentheo schreef: 15 jan 2020, 10:48 Zomaar:
Volgens mij was in Belgie de perronhoogte ook 84-5 cm op de lijn Essen, Antwerpen, Brussel, Charleroi-sud(deels). Ombouw 1958 ?
Die perronhoogte is er gekomen naar aanleiding van de elektrificatie van de noord-zuidas vanaf 1935. De eerste elektrische motorstellen (1935-1950) hadden immers geen trappen aan de deuren en met die perronhoogte kon men perfect 'gelijkvloers' in en uitstappen...

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 jan 2020, 16:33
door Davy
Momenteel ook eens M7 aan het testen in de P8400:AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 jan 2020, 18:08
door rdv
Mooi, het interieur doet aan de MIVB en ICE denken.

Ook goed om te zien dat er volwaardige tafeltjes zijn.
Hopelijk kan de vouwfiets onder de zetels.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 jan 2020, 18:19
door Steve
rdv schreef: 15 jan 2020, 18:08 Hopelijk kan de vouwfiets onder de zetels.
Dat lijkt me ijdelijke hoop voor de meeste vouwfietsen. De zitplaatsen bij de balkons zijn er wel speciaal op aangepast met klapstoelen en pictogrammen die onder meer een vouwfiets tonen (volgens mij zelfs de eerste keer dat zo'n pictogram verschijnt in het Belgische OV).

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 jan 2020, 18:49
door Davy
Wat ik wel durf te concluderen is dat qua comfort en uitstraling M7 een grote stap vooruit is t.o.v. M6.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 jan 2020, 21:08
door Dieselfreak
P7401 en P8400, welke uren zijn dat? Kan ik dat ergens vinden?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 jan 2020, 21:12
door FrederikD
rdv schreef: 15 jan 2020, 18:08 Hopelijk kan de vouwfiets onder de zetels.
Ik meen mij te herinneren dat de afmetingen van de zetels zo waren gekozen dat de meeste vouwfietsen er onder kunnen.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 jan 2020, 21:38
door Jan-Mark
Dieselfreak schreef: 15 jan 2020, 21:08 P7401 en P8400, welke uren zijn dat? Kan ik dat ergens vinden?
Op de app en website van NMBS kan je dat vinden.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 jan 2020, 21:41
door Dieselfreak
Jan-Mark schreef: 15 jan 2020, 21:38
Dieselfreak schreef: 15 jan 2020, 21:08 P7401 en P8400, welke uren zijn dat? Kan ik dat ergens vinden?
Op de app en website van NMBS kan je dat vinden.
Kun je aub wat concreter zijn? De site van de NMBS is tamelijk uitgebreid, in de reisplanner vind ik de genoemde nummers niet terug.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 jan 2020, 21:47
door Dieselfreak
Ah, heb het nu met een beetje intensiever zoeken toch gevonden, inderdaad.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 jan 2020, 23:08
door AlexNL
Dat ziet er mooi uit van binnen, en vooral de eerste klas.

Volwaardige tafels, afscheidingspanelen om een beetje privacy te geven tussen de vierzitters, en comfortabel uitziende stoelen. Ik ben een beetje jaloers ;)

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 16 jan 2020, 07:44
door b-loc
Dieselfreak schreef: 15 jan 2020, 21:08 P7401 en P8400, welke uren zijn dat? Kan ik dat ergens vinden?
Via deze link kan je de treinnummers opzoeken.
http://www.belgianrail.be/jp/nmbs-realt ... rch.exe/nn