IJzeren Rijn
Re: IJzeren Rijn
Iemand een link naar het plan ???
Bocht in Venlo erbij ? Bocht in Viersen erbij ?
Bocht in Venlo erbij ? Bocht in Viersen erbij ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: IJzeren Rijn
Ik neem dat de kostenraming de aanleg omvat van extra bochten bij Roermond en Venlo? Zoniet wordt het inderdaad triestig.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: IJzeren Rijn
Interessant wordt dan de bocht in Venlo, welke een spanningssluis zal moeten krijgen. Nadat de spoorlijn Roermond - Venlo geëlektrificeerd is natuurlijk. Iemand die weet hoe het met die elektrificatie staat trouwens?
Re: IJzeren Rijn
Dat is trouwens niet de Betuweroute op dat kaartje. Die loopt noordelijker. Dat is de route die een stuk interessanter wordt als de grensovergang bij Venlo dubbeksporig wordt als onderdeel van dit plan.
Re: IJzeren Rijn
De reactie van de provincie Limburg en de gemeente Venlo is binnen: ze zien niks in het plan. Ook staatssecretaris Van Veldhoven is niet positief, de kosten zijn 6 keer hoger dan de baten.
http://www.treinreiziger.nl/limburg-ver ... eren-rijn/
http://www.treinreiziger.nl/limburg-ver ... eren-rijn/
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: IJzeren Rijn
Ze zien er niks in, omdat het hen totaal geen voordeel biedt; natuurlijk kunnen enkel België en Duitsland hier voordeel uithalen. Het brengt hen alleen maar de geluidslast van zware goederentreinen die voorbij gereden komen. En zolang politiek politiek is, zullen de Nederlanders dat niet goedkeuren, want dat geld kan beter geïnvesteerd worden om kiezers te winnen tegen de volgende verkiezingen. Daar zijn wij Belgen dan de dupe van, helaas.AlexNL schreef: ↑16 jan 2018, 20:00 De reactie van de provincie Limburg en de gemeente Venlo is binnen: ze zien niks in het plan. Ook staatssecretaris Van Veldhoven is niet positief, de kosten zijn 6 keer hoger dan de baten.
http://www.treinreiziger.nl/limburg-ver ... eren-rijn/
Re: IJzeren Rijn
De Nederlanders moeten niet eens eens iets investeren. Het verdrag uit de jaren 1800 wordt immers zodanig geïnterpreteerd dat België het volledige bedrag moet ophoesten als het ooit gebouwd wordt. Niemand in België is zo zot om dat te betalen dus, tenzij er een Europese geldkraan opengaat, zal de Ijzeren Rijn er nooit komen...trainlovertje schreef: ↑16 jan 2018, 21:16 Ze zien er niks in, omdat het hen totaal geen voordeel biedt; natuurlijk kunnen enkel België en Duitsland hier voordeel uithalen. Het brengt hen alleen maar de geluidslast van zware goederentreinen die voorbij gereden komen. En zolang politiek politiek is, zullen de Nederlanders dat niet goedkeuren, want dat geld kan beter geïnvesteerd worden om kiezers te winnen tegen de volgende verkiezingen. Daar zijn wij Belgen dan de dupe van, helaas.