Pagina 71 van 181
Re: BENELUX
Geplaatst: 21 jun 2013, 00:52
door Tijgernoot
Je vergist je in de drukte tussen Rotterdam en Schiphol, dat loopt ook buiten de spits al tegen de 300 reizigers bij sommige treinen. Voor de goede orde, een rijtuig 2e klasse van de Fyra heeft zo'n 84 zitplaatsen.
Re: BENELUX
Geplaatst: 21 jun 2013, 02:32
door AlexNL
Ik reis vrij regelmatig met de Fyra op behoorlijk wisselende tijdstippen, en overal het algemeen vind ik de drukte behoorlijk meevallen. Vooral op zondagen en in avonden is het vrij rustig, maar ook overdag zit hij allesbehalve vol. Tijdens de daluren kan de Fyra zeker wel een rijtuig missen.
Ik denk dat een eerste klasse-rijtuig erafhalen de beste optie is, zodat er voldoende zitplaatsen in 2e klas overblijven. De vrijgespeelde rijtuigen 1e klas kunnen dan deels gedeclasseerd worden ingezet als spitsversterkers - en als lokkertje voor reizigers die normaal in 2e klas reizen om te upgraden naar 1e klas.

Re: BENELUX
Geplaatst: 21 jun 2013, 15:22
door dentheo
Zit er nu nog toeslag op Fyra in Nederland ?
Re: BENELUX
Geplaatst: 21 jun 2013, 16:30
door AlexNL
Ja. € 2,30 per enkele reis tussen Breda en Schiphol v.v., Schiphol - Amsterdam v.v. is toeslagvrij.
Re: Benelux2
Geplaatst: 21 jun 2013, 18:44
door Robin
dentheo schreef:Robin schreef:
Er is er geen afgebroken, dus met een paar faxen kan je die terug huren.... zeker toen uit de rest van de antwoorden bleek dat men ze een paar jaar minstens nodig heeft.
2801 is al verhuurd aan Railtraxx dus die zal je al niet meer zien

In ruil is er toch een andere gekomen ? Welk nummer heeft die gekregen ?
En B-logistics heeft toch 13en te veel, misschien willen die wel een paar traxxen onderverhuren.
Mits wat geschuif met andere types.[/quote]
Er is geen andere T28 bij gekomen. NMBS was te laat met het contract te verlengen van de 2801, men was wel op tijd met 2802 & 2803.
Alle traxxen zijn toch veel weg hoor, men kan ze moeilijk missen. Hoe het met de T13 zit weet ik niet zo goed.
Dat NL eens de moeite doet om locs te huren.
Re: BENELUX
Geplaatst: 22 jun 2013, 01:46
door Retard
Jawel Robin. De 2833 werd verhuurd door NMBS logistics aan Railtraxx, en deze is teruggekomen.
Re: BENELUX
Geplaatst: 22 jun 2013, 09:33
door Robin
Retard schreef:Jawel Robin. De 2833 werd verhuurd door NMBS logistics aan Railtraxx, en deze is teruggekomen.
ja oke, die was ik even vergeten maar uiteindelijk zit je nog altijd met 1 'te kort'.
Re: BENELUX
Geplaatst: 23 jun 2013, 10:56
door dentheo
iemand een idee hoeveel traxxen beschikbaar zijn om te huren ? En hoeveel daarvan "vrij" zijn ?
Sommigen zullen wel niet het juiste "pakket" hebben...
Re: Benelux2
Geplaatst: 23 jun 2013, 13:20
door rvdborgt
ReisThijs schreef:Shrek schreef:Er zijn wèl rijtuigen teruggestuurd naar Oostenrijk en er is wèl een leasingcontract beëindigd sindsdien (HLE 2801). Stellen dat er evenveel materiaal beschikbaar is is dus fout.
Maar dat is misschien niet de enige reden dat er maar om de 2 uur gereden wordt.
Het traject is wel zodanig ingekort dat men ook zonder die Oostenrijkse rijtuigen wel genoeg zou hebben. (En zo niet: waarom niet weer een klein aantal NMBS-rijtuigen inzetten). Locs kunnen terug geleased worden als het nodig is. Er moet dus meer aan de hand zijn, aan het materieel hoeft het niet te liggen.
Zo is dat. Rijtuigen zijn er genoeg voor een uurdienst Den Haag - Brussel. Dat kun je simpelweg uitrekenen op basis van de Benelux-stammen met ICR van vorig jaar (die allemaal beschikbaar zijn) en NS heeft dat in zijn brief aan de staatssecretaris eindelijk ook toegegeven. Locs kun je ook vinden als je wilt (beetje doorschuiven binnen de NMBS). In werkelijkheid wil echter de NMBS niet verder gaan dan 12 treinen per dag. Waar een wil is, is een weg. Maar aan voldoende wil ontbreekt het.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Geplaatst: 23 jun 2013, 19:00
door ostbahnhof
help, de "Benelux" is plots uit
www.nmbs verdwenen. Misschien door ingang van de zomerdienst.
Re: Benelux2
Geplaatst: 24 jun 2013, 00:16
door Retard
rvdborgt schreef:ReisThijs schreef:Shrek schreef:Er zijn wèl rijtuigen teruggestuurd naar Oostenrijk en er is wèl een leasingcontract beëindigd sindsdien (HLE 2801). Stellen dat er evenveel materiaal beschikbaar is is dus fout.
Maar dat is misschien niet de enige reden dat er maar om de 2 uur gereden wordt.
Het traject is wel zodanig ingekort dat men ook zonder die Oostenrijkse rijtuigen wel genoeg zou hebben. (En zo niet: waarom niet weer een klein aantal NMBS-rijtuigen inzetten). Locs kunnen terug geleased worden als het nodig is. Er moet dus meer aan de hand zijn, aan het materieel hoeft het niet te liggen.
Zo is dat. Rijtuigen zijn er genoeg voor een uurdienst Den Haag - Brussel. Dat kun je simpelweg uitrekenen op basis van de Benelux-stammen met ICR van vorig jaar (die allemaal beschikbaar zijn) en NS heeft dat in zijn brief aan de staatssecretaris eindelijk ook toegegeven. Locs kun je ook vinden als je wilt (beetje doorschuiven binnen de NMBS). In werkelijkheid wil echter de NMBS niet verder gaan dan 12 treinen per dag. Waar een wil is, is een weg. Maar aan voldoende wil ontbreekt het.
Groetjes,
Rian
Wat is je bron om dat te beweren? De NMBS was er als de kippen bij om met haar materiaal en personeel een pendeldienst tussen Roosendaal en Antwerpen te verzekeren. Ook heeft de NMBS de fyra als eerste afgevoerd.
Re: BENELUX
Geplaatst: 24 jun 2013, 00:31
door Retard
Re: Benelux2
Geplaatst: 24 jun 2013, 00:45
door rvdborgt
Retard schreef:rvdborgt schreef:ReisThijs schreef:Het traject is wel zodanig ingekort dat men ook zonder die Oostenrijkse rijtuigen wel genoeg zou hebben. (En zo niet: waarom niet weer een klein aantal NMBS-rijtuigen inzetten). Locs kunnen terug geleased worden als het nodig is. Er moet dus meer aan de hand zijn, aan het materieel hoeft het niet te liggen.
Zo is dat. Rijtuigen zijn er genoeg voor een uurdienst Den Haag - Brussel. Dat kun je simpelweg uitrekenen op basis van de Benelux-stammen met ICR van vorig jaar (die allemaal beschikbaar zijn) en NS heeft dat in zijn brief aan de staatssecretaris eindelijk ook toegegeven. Locs kun je ook vinden als je wilt (beetje doorschuiven binnen de NMBS). In werkelijkheid wil echter de NMBS niet verder gaan dan 12 treinen per dag. Waar een wil is, is een weg. Maar aan voldoende wil ontbreekt het.
Wat is je bron om dat te beweren? De NMBS was er als de kippen bij om met haar materiaal en personeel een pendeldienst tussen Roosendaal en Antwerpen te verzekeren. Ook heeft de NMBS de fyra als eerste afgevoerd.
MDS heeft zelf op verschillende momenten al duidelijk gemaakt dat 12 treinen wat hem betreft het maximum is. En hij heeft dat via Labille ook al in de Kamer laten weten.
Die pendeldienst is er in samenspraak tussen NMBS en NS gekomen. Die is daarna ook weer in samenspraak afgevoerd toen de Benelux in tweeuurdienst terugkwam en komt tijdens de zomer, ook weer in samenspraak, tijdelijk terug.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Geplaatst: 24 jun 2013, 00:50
door Retard
Ik heb toch iets anders gelezen en gehoord.
Daarnaast verdient een maatschappij die in alle ritten tussen België en Nederland het grootste aandeel heeft, het niet om verweten te worden dat Nederland haar niets interesseert.
Re: BENELUX
Geplaatst: 24 jun 2013, 09:27
door deadlock
Retard schreef:Ik heb toch iets anders gelezen en gehoord.
Ik niet.
Daarnaast verdient een maatschappij die in alle ritten tussen België en Nederland het grootste aandeel heeft, het niet om verweten te worden dat Nederland haar niets interesseert.
Dat is helemaal niet wat er gezegd is.