Pagina 72 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 jan 2011, 18:18
door overweg13
bobke schreef:Het is me nog nooit eder opgevallen, maar waarvoor dient dat ding onder de koppeling (de hele breedte van de trein)? Als bescherming of zo?
Nooit een western gezien? Dat is om de bizons van het spoor te vegen...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 jan 2011, 18:20
door Bibke
overweg13 schreef:
bobke schreef:Het is me nog nooit eder opgevallen, maar waarvoor dient dat ding onder de koppeling (de hele breedte van de trein)? Als bescherming of zo?
Nooit een western gezien? Dat is om de bizons van het spoor te vegen...
:lol:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 jan 2011, 18:26
door treop
noemt dan ook een spoorruimer é :lol:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 jan 2011, 18:34
door Robin
treop schreef:noemt dan ook een spoorruimer é :lol:
of koeiepakker :mrgreen:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 jan 2011, 22:32
door MaartendeJ
^^ Om te voorkomen dat er -bij een aanrijding- een auto onder het eerste draaistel terecht kan komen en daardoor ontspoort. Ook is het beter voor de auto (voor de inzittenden dan) omdat die door de trein de auto vooruitschuift ipv "overheen".

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 jan 2011, 22:42
door bobke
MaartendeJ schreef:^^ Om te voorkomen dat er -bij een aanrijding- een auto onder het eerste draaistel terecht kan komen en daardoor ontspoort. Ook is het beter voor de auto (voor de inzittenden dan) omdat die door de trein de auto vooruitschuift ipv "overheen".
haha, een western maar nu je het zegt, zie ik het wel voor me. Maar, het ziet erwel maar een flauw dingske (een paar buisjes die aan elkaar zijn gelast) uit invergelijking met zo'n Amerikaanse loc.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 jan 2011, 10:04
door melle
bobke schreef:
MaartendeJ schreef:^^ Om te voorkomen dat er -bij een aanrijding- een auto onder het eerste draaistel terecht kan komen en daardoor ontspoort. Ook is het beter voor de auto (voor de inzittenden dan) omdat die door de trein de auto vooruitschuift ipv "overheen".
haha, een western maar nu je het zegt, zie ik het wel voor me. Maar, het ziet erwel maar een flauw dingske (een paar buisjes die aan elkaar zijn gelast) uit invergelijking met zo'n Amerikaanse loc.

In de films die ik mij kan herinneren zijn deze vaak van hout, waarna ze bij een botsing gewoon versplinteren. :mrgreen:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 07 jan 2011, 22:10
door treop
bobke schreef:
MaartendeJ schreef:^^ Om te voorkomen dat er -bij een aanrijding- een auto onder het eerste draaistel terecht kan komen en daardoor ontspoort. Ook is het beter voor de auto (voor de inzittenden dan) omdat die door de trein de auto vooruitschuift ipv "overheen".
haha, een western maar nu je het zegt, zie ik het wel voor me. Maar, het ziet erwel maar een flauw dingske (een paar buisjes die aan elkaar zijn gelast) uit invergelijking met zo'n Amerikaanse loc.
denk dat je een verkeerd beeld hebt van "die buiskes" ze. is wel degelijk in staat om een autoke van tspoor te zwieren bij een aanrijding.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 jan 2011, 08:03
door Bibke
Ik denk niet dat het buizen zijn maar wel baren.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 jan 2011, 08:22
door HijDieHetWeet
391 was daarnet in De Panne te bewonderen.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 jan 2011, 19:59
door IR3607
Gisteren 13/1 heb ik de 391 genomen van Brussels Airport naar Gent (richting De Panne). Dat deze vernieuwde trein pas opgeleverd was, was duidelijk te merken aan de heel sterke geur van de nieuwe materialen binnenin! Het is alleszins een grote verbetering, maar helaas blijven deze treinen evenveel lawaai maken vanbinnen.

Ook de geluidsinstallatie stond te stil (of een deel van de boxen werkte niet), toen we op lijn 50A nog aan volle snelheid reden (voor het binnenrijden van Gent), kon je zelfs met moeite de 'beep' horen dat er een aankondiging ging plaatsvinden (de aankondiging zelf was uiteraard niet verstaanbaar).

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 jan 2011, 20:09
door am62
IR3607 schreef:Ook de geluidsinstallatie stond te stil (of een deel van de boxen werkte niet), toen we op lijn 50A nog aan volle snelheid reden (voor het binnenrijden van Gent), kon je zelfs met moeite de 'beep' horen dat er een aankondiging ging plaatsvinden (de aankondiging zelf was uiteraard niet verstaanbaar).
Ik snap dat niet. Ook in de M5m-rijtuigen komen we dat tegen. Aankondigingen onhoorbaar en dan zeggen dat het pas gemoderniseerd materieel is.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 jan 2011, 20:29
door LRDArdo
Volgens mij ligt dat eerder aan een foute afstelling van de geluidsinstallatie en aan verkeerd gebruik.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 jan 2011, 23:58
door bobke
Je hebt dat eens bij alle soort treinen hoor, zoals MS96 of M6 heb ik al gehad, dat ik er niets van verstond door zeer stil + krakend

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 15 jan 2011, 19:45
door treop
zolang het de luidsprekers maar zijn die nie marcheren vind ik da nie erg. 391 is op 13/1 buitengetrokken uit de werf waar ik werk. moest toen naar schaarbeek.