Presario schreef:Tegen dat de 18 in dienst komen zullen ze allemaal tegelijk in dienst kunnen zeker :/? Er zijn er echt wel al veel geproduceerd zo te zien. Iemand een idee hoeveel het er zo al zijn?
Enkele maanden geleden zaten ze al aan 1845, dus nu zal de eerste reeks wel zo goed als af zijn zeker
Als ik het goed heb gelezen dan zou het gaan om een aantal van 60 locs,als men er dan vanuit gaat dat men is gaan tellen vanaf 1801 dan zijn er nog een paar locjes te gaan.
Trouwens de problemen met reeks 18 zijn verre van over zo blijkt,final delivery staat gepland voor lente 2011 zo is tenminste dan nu de overeenkomst tussen NMBS/SNCB en Siemens.
In dit artikel staat het een en ander te lezen,evenals blijkbaar plannen voor een levering van Siemens Desiro ML treinen. http://www.lalibre.be/economie/actualit ... -sncb.html
Deze avond rond 18u de 1809 gezien net voorbij Schaarbeek (aan de onderhoudshangars)... denk dat hij daar vanavond wel zal blijven staan, dus misschien interessant voor zij die er morgenvroeg passeren om eens te piepen...
Apologies for posting in English but my Nederlands is not very good.
Does anyone know when the Reeks 18 are going to start to enter service as we have heard Spring [lente] 2011? Spring 2011 starts on March 21st 2011 but we have also heard February 2011 when the locomotives will start work. There must be 70 locomotives built now and their introduction into service will be rapid with the Reeks 23 being withdrawn [buiten dienst] very quickly.
I would like to come over to Belgium next year and ride with the Reeks 23s before they go and the Reeks 13 before they transfer to Cargo. I have a number of friends who would also come to Belgium in the Spring for our last runs with the 23s. What we want to know is the date of when the 18s start, so we can plan our holidays.
I assume the delay with the 18s is due to paperwork problems and there is nothing wrong with the locomotives. We have new stock here in the UK that is sat not working, due to minor problems with compliance/homologation.
So does anyone have any firm/official information of when the Reeks 18 will start to run in service? If there is still no information on the 18s then I would also be interested to hear.
On 4th June 2010 the SSICF gave the
authorisation to use in service the first Four of the new Premier Locomotives of the Series 18,
(1809/10/18/21), 1810 is pictured below at Liege Guillemins on the 7th July on test, these were
followed on the 25th June by a further four (1802/23/25/28). The authorisation is only valid until 15th
Feb 2011, in which time SIEMENS are to have sorted out certain ‘technical points’. It is hoped to use
the Class in commercial traffic by Feb 2011 on the Oostende to Eupen service
Er zitten een paar foto's tussen van de stuurcabine op de 2e bladzijde...
Verder heeft ie een spoorbreedte van 1668 mm. Ik heb met de wagons meegereist, en die zijn inderdaad veel breder binnenin. De 4720 leek me van binnen niet breder te lijken..
sammarco1 schreef:
Verder heeft ie een spoorbreedte van 1668 mm. Ik heb met de wagons meegereist, en die zijn inderdaad veel breder binnenin. De 4720 leek me van binnen niet breder te lijken..
Inderdaad, die zijn niet breder. de locs zijn immers al voorbereid om omgeschakeld te worden naar normaalspoor
als ik mijn mening mag zeggen vind dat deze locos type 18 in welke kleur of land aanwezig zijn,ze trekken op niks qua design en andere.
Het is een echte Duitse loco zonder smaak en abstrakt ingericht.
Deze loc straalt niks uit maar ja in België kunnen ze maar 3 merken en de rest is pfffff
Siemens , Bombardier en Alstom.
Met Siemens hebben ze hun ervaring met type 77-78(slecht)
Bombardier met type 13 en andere( veel shit met deze locos)
Met Alstom hun Thalys ( ook vele problemen)
Waar staat hun verstand om terug met Siemens in zee te gaan.
Weer veel shit.
Sorry voor het pessimisme maar toch is dit de waarheid.
Geef mij maar echte Belgische locos met ACEC en andere installaties.
Da blijft gaan dag en nacht
Salutjes
als ik mijn mening mag zeggen vind dat deze locos type 18 in welke kleur of land aanwezig zijn,ze trekken op niks qua design en andere.
Het is een echte Duitse loco zonder smaak en abstrakt ingericht.
Deze loc straalt niks uit Met Siemens hebben ze hun ervaring met type 77-78(slecht)
Voor mij is het de kwaliteit die wel telt , en dat nmbs moeilijk doet over die remzolen is niet de schuld van de constructeur eveneens als die tbl1+.
Voor de reeks 77/78 , tjah hier ook weer hetzelfde verhaal , als de nmbs nu eens niet gekozen had voor die lijnmotor(kuch:moteurke) van ABC , zouden er al veel problemen van de baan zijn .