Fyra
Re: Fyra.
Volgens mijn gegevens is de gem. vertraging meer dan 18 min. Dit is echter een onderschatting want gebaseerd op RailTime en de actuele vertrektijden in Schiphol (voor de treinen naar A'dam, aangezien ik nog geen NL RailTime gevonden heb). Voor de doorkomsten in Schiphol die ik niet heb kunnen noteren heb ik RailTime gegevens gebruikt. Volledig afgeschafte treinen zijn niet meegenomen in de gemiddelden.
Gem. per dag
Zondag: 14'
Maandag: 22', 1 beperking tot Brussel-Rotterdam, 1 beperking en vertrek in Bru-Noord
Dinsdag: 16', 1 volledige afschaffing (9216)
Woensdag: 12', 1 beperking tot Brussel-Rotterdam, 1 beperking Amsterdam-Breda (bus naar A'pen), 1 volledige afschaffing, 1 beperking en vertrek in Bru-Noord
Donderdag (tot nu): 29', 2 volledige afschaffingen (9257 en tegentrein 9260)
Gem. per dag
Zondag: 14'
Maandag: 22', 1 beperking tot Brussel-Rotterdam, 1 beperking en vertrek in Bru-Noord
Dinsdag: 16', 1 volledige afschaffing (9216)
Woensdag: 12', 1 beperking tot Brussel-Rotterdam, 1 beperking Amsterdam-Breda (bus naar A'pen), 1 volledige afschaffing, 1 beperking en vertrek in Bru-Noord
Donderdag (tot nu): 29', 2 volledige afschaffingen (9257 en tegentrein 9260)
Re: Fyra.
De minister sprak van eigendom, niet van onderhoud.Robin schreef:tof z'n minister. Bij mijn weten word in Vorst toch ook de TVG / Thalys en Eurostar onderhouden? die hebben belange niet zo veel problemen vind ik.FLV-FGSP schreef:Leuk citaat van Paul Magnette in de Kamer vandaag:
NS High Speed is immers eigenaar van 16 van de 19 treinen. De NMBS is eigenaar van slechts 3 van die treinen, wat misschien maar goed is.
Re: Fyra.
2 stoptreinen per uur?stefanic schreef:De oplossing voor Roosendaal ligt al lang klaar (we weten al iets langer dan vandaag dat de Fyra kwam...) , NMBS kent die, NS kent die, 't is enkel wachten op groen licht...
Alleen als "de Nederlanders" (i.c. HSA) eerst vervoerder in België worden... maar zoals je terecht stelt: voor een niet zo zinvolle trein hoeft dat niet zo nodig. Dan beter ieder uur Breda - Brussel, als verlenging van een van de bestaande treinen tussen Antwerpen - Brussel. Dat gaat nu nog niet door ontbrekende toelatingen maar waar een wil is, is een weg. Helaas ontbrak het tot nu toe aan de wil om dit voor elkaar te krijgen. Anders had dat al lang gereden.stefanic schreef:En DenHaag-Brussel??? Na lang discussieren is dat opgegeven ten voordele van Breda-Antwerpen, wat door Nederland (niet NS of NShispeed) als voorwaarde werd gesteld om op 9dec met de Fyra te mogen starten. NIEMAND (!!!!) zit te wachten op die verbinding, op wat politiekers na die zich nu in hun gat gebeten voelen. Die verbinding is technisch ook NIET haalbaar (rijpaden alleen al, waar moet die trein er tussen tusssen Brussel en Antwerpen, laat staan in de NoordZuidVerbinding????) tenzij dan net... op dat stuk Breda-Antwerpen. Rian, de Nederlanders kunnen dat rijpad tot Brussel vragen en het net overbelast laten verklaren!
Groetjes,
Rian
Re: Fyra.
Is dat een software of een hardware probleem? Bij mijn weten zijn de klassiekjes ook niet speciaal voor 1800V gebouwd, maar rijdt men gewoon met wat minder vermogen.Retard schreef:Desiro's kunnen niet naar NederlandK V B schreef:De beste oplossing?
- Halfuurdienst stoptrein Antwerpen - Roosendaal met Desiros en goede aansluitingen in Roosendaal.Ze marcheren niet onder 1800 V=
Re: Fyra.
Nog goed dat Descheemaecker geen CEO is van een luchtvaartmaatschappij.
Als die een nieuw vliegtuigtype in gebruik zou nemen zou hij het normaal vinden dat bij de eerste 95 vluchten met passagiers er 5 noodlandingen moeten gemaakt worden en tientallen vluchten veel te laat aankomen omdat de piloten nog niet goed vertrouwd zijn met het nieuwe type.
Als die een nieuw vliegtuigtype in gebruik zou nemen zou hij het normaal vinden dat bij de eerste 95 vluchten met passagiers er 5 noodlandingen moeten gemaakt worden en tientallen vluchten veel te laat aankomen omdat de piloten nog niet goed vertrouwd zijn met het nieuwe type.
Re: Fyra.
De fyra word niet onderhouden in Vorst. Hij staat er alleen maar tijdens de nacht. En hij staat dan nog gewoon in Vorst rijtuigen en niet in de atelier. Onderhoud gebeurd te Amsterdam op de watersgraafmeer.Robin schreef:tof z'n minister. Bij mijn weten word in Vorst toch ook de TVG / Thalys en Eurostar onderhouden? die hebben belange niet zo veel problemen vind ik.FLV-FGSP schreef:Leuk citaat van Paul Magnette in de Kamer vandaag:
NS High Speed is immers eigenaar van 16 van de 19 treinen. De NMBS is eigenaar van slechts 3 van die treinen, wat misschien maar goed is.
Re: Fyra.
vasonline schreef:Een goed interview op de radio hier:
http://www.radio1.be/programmas/nieuwe- ... derziektes
Groetjes


Re: Fyra.
Ik heb toch veel vragen over Fyra eb de verbinding met Nederland:
1) Via http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/ zie je in realtime Fyra's rijden. De gewone V250 naar Brussel en Amsterdam. Maar ook Fyra's om het uur naar Breda over het HST spoor. Welke treinstellen zijn dat? Zijn dat ook de V250 of getrokken treinen?
2) Indien dit getrokken treinen zijn, waarom wacht men dan om te wachten deze treinen van Breda en Antwerpen laten rijden, zoals Descheermaecker belooft.
3) Eigenlijk is dat laatste geen oplossing voor de reizigers uit Roosendaal die naar Antwerpen willen of omgekeerd.
4) Ik snap niet dat men zulke belangrijke hervormingen doorvoert zonder rekening te houden met zo'n groot reizigerspotentieel in Roosendaal, Essen.
Benieuwd naar een antwoord van kenners, ook uit Nederland. Ik vind het altijd bizar hoe onze spoorlijnen stoppen aan grenzen, behalve dan TGV,ICE3, FYRA.
1) Via http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/ zie je in realtime Fyra's rijden. De gewone V250 naar Brussel en Amsterdam. Maar ook Fyra's om het uur naar Breda over het HST spoor. Welke treinstellen zijn dat? Zijn dat ook de V250 of getrokken treinen?
2) Indien dit getrokken treinen zijn, waarom wacht men dan om te wachten deze treinen van Breda en Antwerpen laten rijden, zoals Descheermaecker belooft.
3) Eigenlijk is dat laatste geen oplossing voor de reizigers uit Roosendaal die naar Antwerpen willen of omgekeerd.
4) Ik snap niet dat men zulke belangrijke hervormingen doorvoert zonder rekening te houden met zo'n groot reizigerspotentieel in Roosendaal, Essen.
Benieuwd naar een antwoord van kenners, ook uit Nederland. Ik vind het altijd bizar hoe onze spoorlijnen stoppen aan grenzen, behalve dan TGV,ICE3, FYRA.
Re: Fyra.
Robert M. VAN KOOY schreef: Waarom mag de snelle trein vanuit Londen via Brussel niet over de HSL naar Amsterdam doorrijden?
dat heeft allemaal te maken met de strenge veiligheidseisen die gelden voor de Chunnel, veiligheidseisen met betrekking tot potentiele terroristische aanslagen en illegale immigratie.
scenario is als volgt:
de Eurstar vertrekt 'clean' vanuit de Eurostar stelplaats in Vorst; toepassing van het concept van 'gedemilitariseerde zone'(DMZ), (je kan het ook vergelijken met transit zone van een luchthaven)
.
Deze Eurostar dient in 1 ruk, dus zonder tot stilstand te komen door te rijden tot in de DMZ van Brussel Zuid. De vertrekplaats van de Eurostar in Brussel Zuid is een apart gedeelte van het station (=DMZ).
indien deze trein, om welke reden ook tot stilstand komt buiten de DMZ dan mag die zonder grondige inspectie niet verder rijden want dan is hij niet meer clean en zou hij niet meer door de Chunnel mogen.
Als de Eurostar in BZ vertrekt, dan moet die in 1 keer doorrijden tot de DMZ van Lille; en van daar rechtstreeks zonder tot stilstand te komen tot in de DMZ van de Chunnel.
Als Eurostar dus zou doorrijden naar Amsterdam, dan moet Prorail in het station van Amsterdam een DMZ voorzien (en waarschijnlijk ook nog een in een stelplaats) en moet Prorail garanderen dat de trein zonder ook maar 1 keer tot stilstand te komen kan doorrijden tot in de volgende DMZ (waarschijnlijk BZ)
dit is ook de reden waarom de Eurostar niet doorrijdt naar andere Belgische locaties (Luchthaven Zaventem; Antwerpen; Luik;...)
Laatst gewijzigd door carlos op 14 dec 2012, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fyra.
Adler schreef: Nog goed dat Descheemaecker geen CEO is van een luchtvaartmaatschappij.
Als die een nieuw vliegtuigtype in gebruik zou nemen zou hij het normaal vinden dat bij de eerste 95 vluchten met passagiers er 5 noodlandingen moeten gemaakt worden en tientallen vluchten veel te laat aankomen omdat de piloten nog niet goed vertrouwd zijn met het nieuwe type.
5 noodlandingen als de elektronica van het vliegtuig gereset moet worden tijdens de vlucht? ik vrees 5 crashes...
maar dat zijn maar kinderziektes: de piloten (TB) moeten zich nog aanpassen aan het nieuwe vliegtuig(trein), en het vliegtuig(trein) moet zich nog aanpassen aan de piloten(TB) en aan de lucht(rails); en de lucht(rails) moet zich nog aanpassen aan het nieuwe vliegtuig(trein)...
Re: Fyra.
En om te kijken of zo een nieuw vliegtuig wel langer dan een uur in de lucht kan blijven, sturen we het meteen goed gevuld met passagiers de lucht in, op één van de drukste vliegroutes. En als er dan één crasht, sturen we gewoon het volgende de lucht in. Vroeg of laat blijft ie wel vliegen.carlos schreef:maar dat zijn maar kinderziektes: de piloten (TB) moeten zich nog aanpassen aan het nieuwe vliegtuig(trein), en het vliegtuig(trein) moet zich nog aanpassen aan de piloten(TB) en aan de lucht(rails); en de lucht(rails) moet zich nog aanpassen aan het nieuwe vliegtuig(trein)...
Re: Fyra.
Allemaal grappig die vergelijkingen met de luchtvaart, maar op zich kan ik er wel inkomen dat de V250 hier anders presteert dan in Italië.
Als we 'onze' V250's als volledig nieuw zouden beschouwen is de vergelijking minder grappig, want toestellen zoals de A380 en B787 heb al meerdere voorzorgs- en noodlandingen moeten maken door kinderziektes en/of productiefouten.
Ik hoop echt dat ze dit opgelost krijgen want ik ben nog steeds fan van de Fyra, maar liefst toch met stoptrein als alternatief voor zij die willen.
De media begint dit ook allemaal in het belachelijke te trekken, voor de reporter op VTM gisteren was 10' vertraging al groot nieuws, terwijl dit hier op ons spoor al jaren elke dag schering en inslag is.
Als we 'onze' V250's als volledig nieuw zouden beschouwen is de vergelijking minder grappig, want toestellen zoals de A380 en B787 heb al meerdere voorzorgs- en noodlandingen moeten maken door kinderziektes en/of productiefouten.
Ik hoop echt dat ze dit opgelost krijgen want ik ben nog steeds fan van de Fyra, maar liefst toch met stoptrein als alternatief voor zij die willen.
De media begint dit ook allemaal in het belachelijke te trekken, voor de reporter op VTM gisteren was 10' vertraging al groot nieuws, terwijl dit hier op ons spoor al jaren elke dag schering en inslag is.