Pagina 73 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 16 jan 2011, 17:26
door Dieselfreak
Als ik het juist heb, doen er momenteel dus vier gemoderniseerde Breaks dienst: de 308, 378, 380 en 391.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 16 jan 2011, 18:43
door Robin
Dieselfreak schreef:Als ik het juist heb, doen er momenteel dus vier gemoderniseerde Breaks dienst: de 308, 378, 380 en 391.
Klopt inderdaad :)

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 07 feb 2011, 20:58
door Dieselfreak
Zijn ze momenteel een aan het moderniseren?

Op vrijdag 28 januari heb ik de 378 in Luik-Guillemins gezien.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 07 feb 2011, 21:09
door treop
Dieselfreak schreef:Zijn ze momenteel een aan het moderniseren?

Op vrijdag 28 januari heb ik de 378 in Luik-Guillemins gezien.

313 is zo goed als af voor de schrijnwerkers!!

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 16 feb 2011, 18:04
door Dieselfreak
Ik heb vandaag in Menen de P-trein van 16 uur 41 richting Gent-Sint-Pieters genomen, hij bestond uit Break 372. In Kortrijk, waar ik uitstapte, werd hij aan de 378 gekoppeld.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 16 feb 2011, 19:32
door Stef
Dieselfreak schreef:Ik heb vandaag in Menen de P-trein van 16 uur 41 richting Gent-Sint-Pieters genomen, hij bestond uit Break 372. In Kortrijk, waar ik uitstapte, werd hij aan de 378 gekoppeld.
Die 378 heb ik deze morgen om 7u30 te Antwerpen Berchem gezien gekoppeld aan 3 andere (niet-gemoderniseerde) breaks.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 feb 2011, 09:22
door Marcad
Halo

Deze vrijdag in Namen:
- 380 op IC trein naar Dinant 7u18
- 391 op P trein naar Dinant 7u51

Groeten
M

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 21 feb 2011, 22:54
door treop
Vandaag begonnen met de demontage van de 316 voor modernisering!

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 feb 2011, 12:44
door Dieselfreak
En hoe zit het nu met de 313? Rijdt die al rond?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 feb 2011, 18:45
door jens123
Deze avond de 308 gezien als te Gent Sint-Pieters als L trein naar mechelen.
Het treinstel zag er al afgeleefd uit en maakte behoorlijk wat lawaai bij het vertrekken.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 feb 2011, 21:43
door ronny
Gisteren had ik het geluk om in de 380 te kunnen zitten. Maar .... er was een probleem met de verwarming van het middenrijtuig. Dat is toch wel vrij snel dat er opnieuw problemen zijn. :cry:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 feb 2011, 21:44
door treop
Dieselfreak schreef:En hoe zit het nu met de 313? Rijdt die al rond?

staat nog steeds @ cw-mechelen in den atelier.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 feb 2011, 22:02
door profke
even deze topic samengevat ;-)
22/9/6: FIRST POST

21/10/2007:De eerste foto van de 308 staat op ICFB.

21/8/2008: De eerste gemoderniseerde break (308) zal theoretisch eind dit jaar (laatste werkweek voor kerstmis) buitenrijden .

3/10/2008: Ondertussen is de datum van de eerste modernisering(308) opgeschoven van december naar febuari.

29/1/2009
Stand van zaken ;
(in volgorde van binnenkomst)
308,380,378,391,313,383 -modernisatie
304(met gsm-r) RIK , buiten op 30/01
329 RIK
399 , aanrijding , in herstelling. (korte termijn)
321 , ongeval , in herstelling+modernisatie (lange termijn)


9/9/9: de eerste break is af ;) , wel zonder nummer dus ik weet niet over welke het gaat maar deze stond gistere in Mechelen met de 3 kasten aan elkaar gekoppeld onder de hoogspanning. Zetels staan er ook in na lange tijd

8/10/9: pag 46 van de thread: een heel lijst fotos van de 308

20/10/9:persvoorstelling 308

27/11/9: 308 is uit,
380: die zijn ze aan het bekabelen
378: die is net geschilderd
313: de kop is gedemonteerd.

16/3/10: 380 klaar om uit te rijden

3/9/10: 378 in the field

5/1/11: 391 is klaar maar staat nog binnen..
14/1/11: in the field


21/2/11: Vandaag begonnen met de demontage van de 316 voor modernisering!; 313 zo goed als klaar
van 22/9/6 tot 1/1/9: 0 stuks
1/1/9 => 1/1/10: 1 stuks (op 20/10/9)
1/1/10 => 1/1/11: 2 stuks (16/3/10 + 3/9/10)
1/1/11 => 22/2/11: 1 stuk, met zicht op nog eentje;

laat ons hopen dat we d"r geraken !!

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 23 feb 2011, 19:26
door treop
triestig vooruitzicht. geloof me, opt werk levert da ook stres op. wij snappen da zelf nie.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 23 feb 2011, 20:31
door Dieselfreak
profke schreef:van 22/9/6 tot 1/1/9: 0 stuks
1/1/9 => 1/1/10: 1 stuks (op 20/10/9)
1/1/10 => 1/1/11: 2 stuks (16/3/10 + 3/9/10)
1/1/11 => 22/2/11: 1 stuk, met zicht op nog eentje;
De Breaks zijn momenteel ongeveer 30 jaar, aan dit tempo is over tien jaar het grootste deel nog steeds niet vernieuwd. Is het dan nog wel de moeite verder Breaks te moderniseren, aangezien treinen zelden heel veel langer dan 40 jaar meegaan?