Pagina 73 van 412

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 24 mei 2012, 18:44
door Bibke
Met de rit voor het afscheid van de 12-en hadden wij een resto-rijtuig mee dat in een P-trein van Hasselt dienst doen. Er waren mensen die vroegen of het terug kwam. Blijkbaar zijn er mensen die ervan houden om op een gewone stoel te zitten in de trein.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 24 mei 2012, 18:50
door loic1811
amai de NMBS luistert naar hun klanten of zit er 1 of andere hoge piet op die trein ?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 24 mei 2012, 19:43
door Merijn
hle2127 schreef:amai de NMBS luistert naar hun klanten of zit er 1 of andere hoge piet op die trein ?
Ik denk van niet, want het rijtuig was volledig afgesloten. Toppunt was dat er een eersteklas-rijtuig achterging en achter dat rijtuig een M4 met bagageafdeling...Ik kan met voorstellen dat een doorsnee reiziger niet direct merkt dat hij/zij in eerste opstapt.

Maar ik vraag me nu wel het nut af van dat rijtuig in de samenstelling te laten als het afgesloten wordt?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 25 mei 2012, 00:28
door groentje
De buitendeuren zijn afgesloten, daar is een probleem mee, maar als ik het wel heb, zijn de tussendeuren wel open.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 25 mei 2012, 06:04
door Merijn
De binnendeuren waren ook afgesloten. Ik ben wel tot op het platform geraakt, maar de deuren tot de zitplaatsen waren gesloten.

Via de koelkast zou ik er wel geraakt zijn...maar dat kon nooit de bedoeling zijn...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 25 mei 2012, 16:15
door groentje
Zou het kunnen dat ze gewoon wat klemden?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 26 mei 2012, 09:10
door Merijn
Volgens mij niet...gisteren heb ik nog een "poging" ondernomen en nu was het rijtuig wel toegankelijk. Het was er wel een sauna en pikdoner (in Brussel Centraal), maar ik had het er héél graag voor over!

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 02 jun 2012, 20:37
door Steve
Alle IR's Brussel-Zuid - Antwerpen-Centraal die ik vandaag gezien heb (en twee keer ook in gezeten heb), bestonden slechts uit één schamele Break. Veel te weinig, ze zaten allemaal stampvol. Als klap op de vuurpijl waren er ook nog eens een hele hoop plaatsen gereserveerd op de beide treinen die ik genomen heb, voor het stuk Mechelen - Brussel ging het zelfs over een volledig rijtuig tweede klas (dus er bleef slechts anderhalf over voor al de rest, deed me denken aan de oude scholierentrein Gouvy-Trois-Ponts met één rijtuig!!).

Is dit de normale samenstelling voor die IR, of horen er twee of meer Breaks te zijn??

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 02 jun 2012, 20:59
door Asterix
MIVB-reiziger schreef:Is dit de normale samenstelling voor die IR, of horen er twee of meer Breaks te zijn??
Al de keren dat ik die trein in het weekend heb genomen, was het ook altijd één Break en die zat ook altijd overvol. Zeer fijn als je de bundels van Schaarbeek voorbijrijdt met al die treinen met al die zitplaatsen....

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 02 jun 2012, 21:59
door calabria
De nmbs is er nu eenmaal al jaar en dag van overtuigd dat mensen de trein niet nemen in het weekend. En als er iets moet aangepast worden qua materieel in het weekend... dan bel je beter naar Echternach, die kunnen dat daar sneller.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 03 jun 2012, 01:12
door Asterix
calabria schreef:De nmbs is er nu eenmaal al jaar en dag van overtuigd dat mensen de trein niet nemen in het weekend.
Het blijft inderdaad een probleemgeval. Na de aankomst van de Ronde van Vlaanderen stond het perron in Oudenaarde zeer aardig vol toen de 'IC' (sic) naar Brussel en Lokeren kwam binnengereden ==> 1x Break. Dit terwijl in de bundel van Oudenaarde een sleep M5'en stond wortel te schieten. Ik heb mij hierover beklaagd bij de NMBS. Hun antwoord was dat ze heel de dag extra treinen hadden ingelegd maar net die trein die eenmaal per uur en een klein uur na de aankomst van de Ronde vanuit Oudenaarde zou vertrekken, nee, die zou nu toch niet vol zitten. Neuh, neuh... En dan de eeuwige dooddoener 'Het gebruik van ander materiaal is niet voorzien.'

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 05 jun 2012, 18:51
door fets
De 9213 reed vandaag met een OBB stam, maar het tweede eerste klasse rijtuig bevond zich niet achteraan, maar wel in derde of vierde positie. Gespot te Mechelen..

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 06 jun 2012, 15:05
door Merijn
Daarnet tussen Leuven en Brussel heb ik een vreemde combinatie gezien (hoewel niet zo vreemd tegenwoordig): enkele I11 met 2 I6 rijtuigen ertussen. Vooraan was de trein voorzien met een loc18 en ook achteraan was er een loc18 (achter de stuurpost, met neergesteken panto's).

Het vreemdste is dat deze trein op het uur van de IR-I reed...dus ik vroeg me zo af of dit vervangingsmaterieel was voor de IR-I of een overbrengingsrit.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 06 jun 2012, 15:30
door brouckie
Waren het 12 of 6 rijtuigen. Indien het er 6 waren zal het de test-ram zijn met de 2 nieuwste hle's (1891 en 1892). Indien 12 rijtuigen zal het wel een ICA of ICO zijn, sinds dit weekend rijdt er een ram rond met aan beide kanten een hle.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 06 jun 2012, 15:36
door Merijn
Het waren er 6. Het zou inderdaad wel een test-ram kunnen geweest zijn: de locs zagen er nog superproper uit...

Is het normaal dat er een stuurrijtuig in die test-ram zit?