De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
pietje

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door pietje »

COCOKEN007 schreef: Sorry voor het pessimisme maar toch is dit de waarheid.
Geef mij maar echte Belgische locos met ACEC en andere installaties.
Da blijft gaan dag en nacht
Salutjes
euh ik wist niet dat ACEC nog materiaal voor locs maakte?
Dat is hetzelfde als dat ze vroeger zeiden dat Minerva de beste auto ter wereld was, maar daar heb je niet veel aan als die productie al jaren gestopt is.
Tevens er toch bij vermelden dat het toch altijd toevallig de "NMBS versies" van internationaal materiaal is waar er problemen mee zijn.
Ik zoek de redenen dan ook vooral bij de NMBS ingenieurs die blijven vasthouden aan voorbijgestreefde ideeën.
Ik ben trouwens eens benieuwd hoe dat gaat lopen met de Desiro's, die bollen al op zoveel plaatsen dat er toch nog moeilijk kinderziektes kunnen inzitten, tenzij de NMBS er weer iets laat bij insteken.

Over het design kan je uren discussiëren, maar ik vond qua uitzicht een Taurus ook veel mooier, maar dat had iets met crash veiligheid te maken
Laatst gewijzigd door pietje op 02 dec 2010, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

inderdaad siemens heeft de neus aangepast in functie van de nieuwe europese crashnormen. Ik denk dat je ten alle tijden design op de tweede plaats zal krijgen na veiligheid (al een geluk).
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
COCOKEN007 schreef: Deze loc straalt niks uit maar ja in België kunnen ze maar 3 merken en de rest is pfffff
Siemens , Bombardier en Alstom.
Je wil toch geen ansaldo locs naar hier halen hopelijk? :o
COCOKEN007 schreef: Met Siemens hebben ze hun ervaring met type 77-78(slecht)
Bombardier met type 13 en andere( veel shit met deze locos)
Met Alstom hun Thalys ( ook vele problemen)
Waar staat hun verstand om terug met Siemens in zee te gaan.
Weer veel shit.
Sorry voor het pessimisme maar toch is dit de waarheid.
Salutjes
Thalys en veel problemen? Dat lijkt me nieuw...
De 13-77-78-41-M6 hun problemen stammen vooral af van het feit dat men iets speciaal voor de NMBS alleen wou, en dat het in bepaalde gevallen geen geld mocht kosten.
Wat is het probleem met die 18II? Juist ja, in plaats van een standaard loc ligt men er weer aan te prutsen...
Belgische locs worden er helaas niet meer gebouwd, de fabrieken bestaan simpelweg niet meer... En een oerdegelijke 23 met enkel basistechniek, die je 55 jaar lang niet stuk krijgt, dat gaan ze nooit meer maken vrees ik...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

COCOKEN007 schreef:hoi iedereen,

als ik mijn mening mag zeggen vind dat deze locos type 18 in welke kleur of land aanwezig zijn,ze trekken op niks qua design en andere.
Het is een echte Duitse loco zonder smaak en abstrakt ingericht.
Deze loc straalt niks uit maar ja in België kunnen ze maar 3 merken en de rest is pfffff
Siemens , Bombardier en Alstom.
Met Siemens hebben ze hun ervaring met type 77-78(slecht)
Bombardier met type 13 en andere( veel shit met deze locos)
Met Alstom hun Thalys ( ook vele problemen)
Waar staat hun verstand om terug met Siemens in zee te gaan.
Weer veel shit.
Sorry voor het pessimisme maar toch is dit de waarheid.
Salutjes
Zowat alle nieuwe locomotieven/stellen met nieuwe technologie moeten worden ingereden, en de fouten eruit gehaald ... ergens logisch dat dit in het begin problemen geeft.

de Siemens T77 is absoluut niet slecht, zijn goeie machines. Het basis model van Siemens was heel goed, sommige veranderingen hebben het wel verminderd, maar al bij al zijn de problemen met de T77 zeer beperkt. Dan de 13 is van uw lijstje misschien de wispelturigste maar ik heb de indruk dat ze (buiten in het echt koude van de winter) al heel wat beter zijn dan vroeger. Daarbij, het is niet omdat er eens een defect aan een locomotief is dat deze daarom direct niet meer rijd hé. Daarbij is de T77 nog deels van Belgische makelij, vergeet niet dat de motoren in de T77 van ABC (Gent) zijn.
Er zullen altijd en overal wel eens problemen zijn, maar dat heb je nu eenmaal aan een machine. Er is niks dat nooit kapot gaat.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
HLE 2302 schreef:de Siemens T77 is absoluut niet slecht, zijn goeie machines. Het basis model van Siemens was heel goed, sommige veranderingen hebben het wel verminderd, maar al bij al zijn de problemen met de T77 zeer beperkt.
Ahumn, dat zou ik nu zo ook weer niet helemaal zeggen... al heeft het gebruik van die dingen als lijndiesel er wel iets mee te maken vermoed ik.
Enja, daar zitten belgische ABC motoren in, net zoals in de 57 dacht ik. Net zoals in de Voith Maxima.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
ziemon

Bericht door ziemon »

ik kan melden dat de 1866 in Munchen gespot is, dus een eerste spot van een machine uit de tweede bestelling... ben benieuwd of daar nou wat anders aan is..
Laatst gewijzigd door ziemon op 11 dec 2010, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

ziemon schreef:ik kan melden dat de 1866 in Munchen gespot is, dus een eerste spot van een machine uit de tweede bestelling... ben beniuwd of daar nou wat anders aan is..
Normaal gezien enkel aan de laatste 24 die een GF zouden meekrijgen om de reeks 27 met GF te kunnen vervangen.
LML

Bericht door LML »

Steven schreef:
ziemon schreef:ik kan melden dat de 1866 in Munchen gespot is, dus een eerste spot van een machine uit de tweede bestelling... ben beniuwd of daar nou wat anders aan is..
Normaal gezien enkel aan de laatste 24 die een GF zouden meekrijgen om de reeks 27 met GF te kunnen vervangen.
Dat ze ineens de koppeling van de Eloc 27 naar de Eloc 18 monteren. Of gaan ze al die koppelingen van de Eloc 27 demonteren en op de schroothoop werpen...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Shrek

Bericht door Shrek »

Er waren dacht ik plannen om nog meer M6 Bx uit te rusten met GF, dus ze zullen die allemaal nog wel nodig hebben denk ik :)
Steven

Bericht door Steven »

LML schreef:
Steven schreef:
Dat ze ineens de koppeling van de Eloc 27 naar de Eloc 18 monteren. Of gaan ze al die koppelingen van de Eloc 27 demonteren en op de schroothoop werpen...?
je kan die niet zomaar ombouwen. Bepaalde delen van over te nemen maar niet alles.
De reeks 19 zoals het tot nu voorzien is zou dan een in het chassis ingewerkte koppeling krijgen waardoor deze veel minder ver zal uitsteken tov de koppeling bij de huidige reeks 27
tomdg

Bericht door tomdg »

pietje schreef:Tevens er toch bij vermelden dat het toch altijd toevallig de "NMBS versies" van internationaal materiaal is waar er problemen mee zijn.
Ik zoek de redenen dan ook vooral bij de NMBS ingenieurs die blijven vasthouden aan voorbijgestreefde ideeën.
Ik ben trouwens eens benieuwd hoe dat gaat lopen met de Desiro's, die bollen al op zoveel plaatsen dat er toch nog moeilijk kinderziektes kunnen inzitten, tenzij de NMBS er weer iets laat bij insteken.
Denk je dat ze in buitenland geen problemen hebben? Ik denk maar aan die nieuwe sprinters in Nederland, ICE die het laat afweten als het wat te warm wordt, Eurostar die stilvalt in de kanaaltunnel door warmte verschil,...
pietje

Bericht door pietje »

tomdg schreef:
pietje schreef:Tevens er toch bij vermelden dat het toch altijd toevallig de "NMBS versies" van internationaal materiaal is waar er problemen mee zijn.
Denk je dat ze in buitenland geen problemen hebben? Ik denk maar aan die nieuwe sprinters in Nederland, ICE die het laat afweten als het wat te warm wordt, Eurostar die stilvalt in de kanaaltunnel door warmte verschil,...
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het probleem met de nieuwe sprinters in NL grotendeels te danken is aan een wijziging ten opzichte van het ontwerp, op vraag van NS. In andere landen zijn er geen problemen met hetzelfde type zonder deze modificatie.
ICE en Eurostar zijn treinen die al jarenlang in dienst zijn met niet al te grote problemen, maar die in specifieke situaties een probleem hebben, dat zeker en vast oplosbaar is.
Dat zijn 2 dingen die je nu toch door elkaar aan het halen.

Wat ik zei is wat de NMBS aan de hand heeft met de nieuwe 18, mij erg doet denken aan de problemen vroeger met de HLD77, met de HLE13,... Telkens wil men zelf het warm water terug uitvinden, en komt men er (bij levering of er kort na) achter dat de oorspronkelijke bezwaren van de fabrikant misschien wel gegrond waren.

Als ze nu eens leren om materiaal "van de plank" te kopen, dan zou men zulke dingen niet hebben.
nahoj

Bericht door nahoj »

Shrek schreef:Er waren dacht ik plannen om nog meer M6 Bx uit te rusten met GF, dus ze zullen die allemaal nog wel nodig hebben denk ik :)
Er zijn nu al meer M6Bx met GF dan 27 met GF.
De 27 met GF zal zo blijven rondrijden.
MaartendeJ

Bericht door MaartendeJ »

De SLT komt van de BR423 (of iig een der series) en hebben in Duitsland daar ook heel veel problemen gehad...

NS is zeer goed in het wiel uitvinden: SM'90 had problemen, (V-)IRM, de mABk's van de DD-AR.. Om al helemaal niet te spreken over ICM. (koppelproblemen, doorloopkopproblemen)
AlexNL

Bericht door AlexNL »

SLT is gebaseerd op BR 425, die heeft inderdaad ook z'n problemen gehad (problemen met de remmen) maar dat is voor zover mij bekend met software opgelost. BR 425 rijdt prima bij een meter sneeuw, wat van SLT momenteel niet te zeggen valt. En tegen sneeuw helpt geen software :D
Plaats reactie