NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Steve

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steve »

Steven schreef:zover ik begrepen heb zal dat niet het geval zijn of ze moeten nog met een verrassing afkomen (ik verwacht er mij niet echt aan), met de stellen die we nu zien (van beide versies= GEN en 2 spanningsversie) zien we al geen verschillen. Dus ik neem aan dat de andere (die overige 115) er net hetzelfde gaan uitzien.
De aanwezigheid van 25kV lijkt me hoegenaamd geen reden om wijzigingen aan het uiterlijk of het interieur aan te brengen, maar de (bedoelde) inzet voor een GEN-netwerk in een drukke stad zou dat best wel kunnen zijn. Wait and see zeker...
Steven

Bericht door Steven »

Wetende dat men het eigenlijke GEN pas wil starten in 2017 of zelfs 2019 vrees ik er eerder voor dat we nu stellen gaan zien met afzonderlijke schildering of wat dan ook. Als ze er dan al komen vrees ik dat we ze weer in heel het land gaan zien en amper op de plaats waar we je ze echt wil zien.
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

En waarschijnlijk zullen die 115 & 95 stuks wel afwisselend op het GEN en andere diensten te zien zijn, de NMBS kennende, zie maar naar hun CityRails :lol:
nahoj

Bericht door nahoj »

Er is momenteel geen enkel verschil tussen het lot van 95 en dat van 115 monospanningsstellen voorzien. Hun inzet zal in lichte mate afhangen van de verdeling over onderhoudswerkplaatsen.

De tweespanningsstellen verschillen enkel in hun extra technische uitrusting voor 25kV.
Shrek

Bericht door Shrek »

nahoj schreef:Er is momenteel geen enkel verschil tussen het lot van 95 en dat van 115 monospanningsstellen voorzien. Hun inzet zal in lichte mate afhangen van de verdeling over onderhoudswerkplaatsen.

De tweespanningsstellen verschillen enkel in hun extra technische uitrusting voor 25kV.
Zijn die 210 stellen eigenlijk makkelijk ombouwbaar tot 2-spannige stellen?
nahoj

Bericht door nahoj »

Shrek schreef:
nahoj schreef:Er is momenteel geen enkel verschil tussen het lot van 95 en dat van 115 monospanningsstellen voorzien. Hun inzet zal in lichte mate afhangen van de verdeling over onderhoudswerkplaatsen.

In theorie kan dat. De stellen zouden erop moeten 'voorbereid' zijn (ruimte voor uitrustingen en bekabeling, modulaire opbouw,...).
In de praktijk blijft het echter ongetwijfeld een dure operatie, zeker als ertoe besloten wordt nà de serieproductie van de 25kV-onderdelen (transfo, gelijkrichter,...).

Een mono-MR96 zou ook 'gemakkelijk' moeten kunnen omgebouwd worden naar een tweespanningsstel, maar je kan je inbeelden dat dat wellicht nooit meer zal gebeuren.
260689

Bericht door 260689 »

nahoj schreef:
Shrek schreef:

In theorie kan dat. De stellen zouden erop moeten 'voorbereid' zijn (ruimte voor uitrustingen en bekabeling, modulaire opbouw,...).
In de praktijk blijft het echter ongetwijfeld een dure operatie, zeker als ertoe besloten wordt nà de serieproductie van de 25kV-onderdelen (transfo, gelijkrichter,...).

Een mono-MR96 zou ook 'gemakkelijk' moeten kunnen omgebouwd worden naar een tweespanningsstel, maar je kan je inbeelden dat dat wellicht nooit meer zal gebeuren.
Zegt nooit nooit bij de NMBS. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze verrassend uit de hoek zouden komen.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

nahoj schreef: In theorie kan dat. De stellen zouden erop moeten 'voorbereid' zijn (ruimte voor uitrustingen en bekabeling, modulaire opbouw,...).

Er zijn ooit plannen geweest om de enkelspannige MS96's tweespannig te maken, maar die plannen zitten ondertussen al terug in de koelkast, denk ik.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Treinen9880

Bericht door Treinen9880 »

Donderdag 12/04 en Vrijdag 13/04 heeft er een MR08 ritten gedaan tussen Brugge en Gent (Het zou initiatie ritten zijn voor treinbegeleiders). Mijn vraag is nu als er nu vrijdag ook van die ritten zijn?
Laatst gewijzigd door Treinen9880 op 15 apr 2012, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
overweg13

Bericht door overweg13 »

Treinen9880 schreef:Donderdag 12/04 en Vrijdag 13/04 heeft er een MR08 ritten gedaan tussen Brugge en Gent (Het zou initiatie ritten zijn voor treinbegelijders). Mijn vraag is nu als er nu vrijdag ook van die ritten zijn?
Goed gevonden!
Met vriendelijke groet

overweg13
Treinen9880

Bericht door Treinen9880 »

overweg13 schreef:
Treinen9880 schreef:Donderdag 12/04 en Vrijdag 13/04 heeft er een MR08 ritten gedaan tussen Brugge en Gent (Het zou initiatie ritten zijn voor treinbegelijders). Mijn vraag is nu als er nu vrijdag ook van die ritten zijn?
Goed gevonden!
Sorry typ foutje. Is ondertussen veranderd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bobke

Bericht door bobke »

En bv waarom niet allemaal 2 spannings maken? Of is de kostprijs zoveel meer voor een trein die zowel op 3 als 25 kv kan?
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Ik heb een artikel gelezen van la dernière heure en daar staat in dat er 56 TB's al een opleiding hebben gehad, is dat niet heel weinig.
dentheo

Bericht door dentheo »

Stijn91 schreef:Ik heb een artikel gelezen van la dernière heure en daar staat in dat er 56 TB's al een opleiding hebben gehad, is dat niet heel weinig.
Hoeveel Desiro's zijn er nu eigenlijk al ?
En stijgt dat aantal elke week ?
Theo
Groeten vanop de Heide
loic1811

Bericht door loic1811 »

ja maar die 56 waar zitten die ze rijden al een tijdje op aalst-eigenbrakel stel dat er van daar ik zeg maar wat al 30 zijn opgeleid in aalst , is dit al veel ,het heeft weinig zin om super veel treinbegleiders op te leiden als ze binnen pakweg pas binnen X aantal maand op die stellen zouden komen
Plaats reactie