deadlock schreef:AlexNL schreef:4- Veel van die treinen worden gedeeld met reizigers met andere bestemmingen waardoor de beschikbare capaciteit voor Nederland - België zal tegenvallen.
Zoveel vraag zal er niet zijn om in Lille te komen.
Je mist mijn punt volledig: de meeste treinen uit het aanbod zullen andere bestemmingen hebben (zoals Parijs of Londen) waardoor er relatief weinig capaciteit over blijft voor Amsterdam - Brussel.
Daarnaast sla je de plank redelijk mis: Lille is een aantrekkelijke bestemming voor bestemmingen in west-Frankrijk, waar reizen via Parijs een grote omweg betekent. Op dit moment is Lille niet aantrekkelijk, maar wanneer er rechtstreekse treinen rijden kan dit veranderen.
deadlock schreef:Nadelengroep 3: Nederlandse steden
1- In Nederland gaat de treindienst op de schop: de IC-serie Den Haag - Venlo zal over de HSL worden gestuurd. De gemeente Dordrecht raakt hierdoor een intercityverbinding met Brabant kwijt en is aangewezen op de stoptrein Den Haag - Breda, alwaar zal moeten worden overgestapt.
Dat is speculatie.
Nee hoor.
Uit
deze brief:
Nationaal
(...)
32 x per dag een verbinding over de Hogesnelheidslijn tussen Den Haag — Rotterdam - Breda — Tilburg - Eindhoven (hierdoor ontstaat een kwartierdienst tussen Rotterdam en Breda).
(...)
Toeslag
Het afschaffen van de toeslag tussen Rotterdam en Breda en een continuering van de tijdelijke verlaging van de toeslag op Schiphol - Rotterdam (20% in plaats van 30%). Waar er voor de reiziger geen keuze is zal de toeslag in zijn geheel verdwijnen. Dit is het geval op het traject tussen Rotterdam en Breda waardoor de reiziger voor het normale binnenlandse tarief 5x per uur in beide richtingen kan reizen. De ruim beschikbare capaciteit op dit traject biedt de reiziger een grote kans op een zitplaats.
De precieze invulling van dienstregeling 2017 is nu natuurlijk nog onbekend, maar als je dit leest is het duidelijk dat NS niet van plan is om te zorgen voor een snelle verbinding via Dordrecht (bijvoorbeeld door de IC Amsterdam - Dordrecht door te laten rijden naar Breda).
Opvallend vind ik ook dat er wordt gesproken over "Den Haag - Eindhoven", wat mij doet vermoeden dat het traject Eindhoven - Venlo vanaf dan door een andere treinserie zal worden bediend.
deadlock schreef:Wat is er eigenlijk gebeurd met die Alex die goed geïnformeerd was sinds hij is toegetreden tot de denktank van Rikus? Ik hoor je alleen nog maar neoliberale bullshit spuien en er komt een constante stroom negatieve posts uit je vingers. Niet leuk.
Verwacht je nou nog serieus antwoord ook?
deadlock schreef:Rob schreef:In de BeneluxPlus zullen waarschijnlijk geen fietsen toegelaten zijn ?
Het binnenlands tarief is van kracht, geen toeslagen en het gaat rijden met ICRm dus de kans bestaat dat die gewoon meemogen.
Op de HSL zijn geen fietsen toegelaten uit veiligheidsoverwegingen, voor zover ik weet komt dit voort uit HSL-reglementen.