Pagina 74 van 127

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 28 dec 2022, 09:36
door maarten
Het lijkt me heel sterk dat die trein over de HSL gaat. Er zal ongetwijfeld een Vectron voor komen en die kunnen en mogen de HSL niet op.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 28 dec 2022, 14:45
door Steven
Portbou schreef: 28 dec 2022, 03:01
TimJ36 schreef: 27 dec 2022, 22:36 Een halte hoeft niet erg lang te duren. Twee minuten is al ruim voldoende.
Is het niet omdat de terugreis via HSL Amsterdam-Rotterdam gaat dat Den Haag niet kan worden bediend ?
Dan zou de reistijd korter moeten zijn dan een uur, namelijk een 40 minuten tussen Amsterdam en Rotterdam.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 28 dec 2022, 15:31
door AlexNL
In eerdere brieven van ProRail (overbelastverklaring) werd geschreven dat men met een Traxx wilde gaan rijden. Dat zou ook voldoende moeten zijn voor B-NL-D.

Over de HSL rijden lijkt me sowieso uitgesloten, er gelden technische eisen voor het gebruik van die lijn (strenger dan de rest van het netwerk) en ik durf te betwijfelen dat het materieel dat ze hiervoor gaan huren daaraan voldoet. Noodremoverbrugging, brandveiligheid, deursystemen, al zulke dingen.

Misschien over een aantal jaar, als European Sleeper in staat is om eigen materieel aan te schaffen, dat dat verandert.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 28 dec 2022, 21:55
door Portbou
Dank voor de reacties, geen HSL dus.
Dan is het inderdaad wel jammer dat ze Den Haag in één richting moeten overslaan.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 28 dec 2022, 22:29
door DDietzen
Wellicht wil men 's ochtends de flexibiliteit behouden om de trein om te leiden langs Breukelen en Gouda? In het geplande pad (aankomst 07:32 in Rotterdam) zit je weliswaar nog vlak voor de ochtendspits, maar met een beetje vertraging (wat vast vaak zal voorkomen, de trein komt immers uit Duitsland :P ) zit je er middenin. De route langs Leiden en Den Haag is dan barstensvol, die langs Breukelen en Gouda heeft nog wel een beetje ruimte.
In Amsterdam zou je voor die route wel station Bijlmer ArenA moeten bedienen ipv Centraal. Dat zorgt nog voor relatief beperkte overlast voor reizigers, omdat je dan tenminste in dezelfde stad wordt gedropt. Voor Den Haag HS zou het dichtstbijzijnde alternatief op de omleidingsroute echter Rotterdam Centraal heten, en dat wordt een stuk moeilijker goed te praten.

Of een stop past gewoon niet in het rijpad, dat kan ook. Sommige paden vallen of staan immers met een minuutje meer of minder.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 29 dec 2022, 23:17
door maarten
Je rijdt daar in ieder geval vlak voor trein 2425 uit. Die komt om 7:38 in Rotterdam aan. Maar die stopt ook overal, Leiden, Den Haag Laan van NOI, Den haag HS, Delft, Schiedam. Dus je zou denken dat je daar ook wel een stop in kunt plannen.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 29 dec 2022, 23:23
door rvdborgt
DDietzen schreef: 28 dec 2022, 22:29 Wellicht wil men 's ochtends de flexibiliteit behouden om de trein om te leiden langs Breukelen en Gouda?
Met kopmaken in Amsterdam Centraal? Dat lijkt me sterk.

Groetjes,
Rian

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 30 dec 2022, 00:01
door trainlovertje
rvdborgt schreef: 29 dec 2022, 23:23
DDietzen schreef: 28 dec 2022, 22:29 Wellicht wil men 's ochtends de flexibiliteit behouden om de trein om te leiden langs Breukelen en Gouda?
Met kopmaken in Amsterdam Centraal? Dat lijkt me sterk.

Groetjes,
Rian
Zoals DDietzen verderop schreef vanaf Weesp via Diemen-Zuid naar Bijlmer ArenA, met stop aldaar. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat men bij het opstellen van de dienstregeling met deze 'last minute'-alternatieve route in gedachte zat.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 02 jan 2023, 01:00
door ovspotter_be
Maakt dit European Sleeper dan ook meteen de eerste open access operator in België?

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 02 jan 2023, 01:05
door Shrek
ovspotter_be schreef: 02 jan 2023, 01:00 Maakt dit European Sleeper dan ook meteen de eerste open access operator in België?
Dat zijn Eurostar en Thalys al geruime tijd.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 02 jan 2023, 01:13
door DDietzen
Wel zal het de eerste operator in België zijn waar geen staat(sbedrijf) achter zit, denk ik.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 02 jan 2023, 17:05
door JHS2013
ES huurt volgens mij gewoon vervoerders in en gaat niet zelf als SO aan de slag

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 02 jan 2023, 17:19
door Shrek
JHS2013 schreef: 02 jan 2023, 17:05 ES huurt volgens mij gewoon vervoerders in en gaat niet zelf als SO aan de slag
Toch wel, Eurostar en Thalys zijn zelf SO.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 02 jan 2023, 17:26
door JHS2013
Ah kijk, nu al verwarrend. European Sleeper en Eurostar kan je hetzelfde afkorten

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 02 jan 2023, 17:42
door ovspotter_be
Misschien een oplossing daarop:
ES = European Sleeper
EST = Eurostar