wrpint schreef:Normaliter zouden de "bordeaukes" tegen 2014 verdwijnen. Iemand enig idee welk materieel dan zal ingezet worden op de relatie IR-q (Luik-Aken), die tot op heden uitsluitend met niet-gemoderniseerde klassiekjes wordt verzekerd. Is er nog ander materieel gehomologeerd voor het grensbaanvak Aachen-Süd-Grenze - Aachen?
Ok, het antwoord stond hier al op een vorige pagina.
wrpint schreef:Normaliter zouden de "bordeaukes" tegen 2014 verdwijnen. Iemand enig idee welk materieel dan zal ingezet worden op de relatie IR-q (Luik-Aken), die tot op heden uitsluitend met niet-gemoderniseerde klassiekjes wordt verzekerd. Is er nog ander materieel gehomologeerd voor het grensbaanvak Aachen-Süd-Grenze - Aachen?
Ok, het antwoord stond hier al op een vorige pagina.
... en kan ieder moment in de praktijk te aanschouwen zijn (als het gisteen of vandaag al niet zover was).
Steve schreef:De klassiekjes op Geraardsbergen - Dendermonde lijken inderdaad volledig verdwenen te zijn. De enige trein die niet door Desiro verzekerd wordt, lijkt de 1570 te zijn (2x MS80).
De enige klassiekjes op lijn 60 komen inderdaad van de verbinding (Brussel-Zuid -) Brussel-West - Dendermonde. De treinen die de volledige lus doen (West en dan terug via NZV of omgekeerd) zijn normaal gesproken wel MS80. Ook op de IC-L zijn nog wat klassiekjes te vinden (in de zomer ook meer dan erbuiten, heb ik de indruk).
In de reeks 53xx zijn er inderdaad nog wat klassiekjes te vinden
nahoj schreef:Verlaten het toneel: 186, 217 en 259, evenals 202 en 229, hoewel die laatste twee mogelijk nog enkele sterfscenes kunnen spelen.
217 was te verwachten, omdat zijn gekreun ook door getuf vervangen was. Is het hij die op de laatste donderdag van juli in panne gevallen is op E590 in Maria-Aalter?
Wel jammer dat er geen Roodjes meer naar Aachen rijden, maar zolang ze maar op de L66 rijden, al is het maar één per dag (avond)
Retard schreef:Wel jammer dat er geen Roodjes meer naar Aachen rijden
Zijn ze al geschrapt op die verbinding?
Niet geschrapt.
Maar, zoals ik hier enkele posts boven reeds meldde, mogen nu ook de gemoderniseerde 601-664 met TBL1+ naar Aachen. Het is er dus geen exclusieve Roodjes-speeltuin meer.
nahoj schreef:Niet geschrapt.
Maar, zoals ik hier enkele posts boven reeds meldde, mogen nu ook de gemoderniseerde 601-664 met TBL1+ naar Aachen. Het is er dus geen exclusieve Roodjes-speeltuin meer.
Dus de enige verbinding waar je nog verzekerd was van een roodje, zijn we kwijt!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Als die klassiekjes zo snel slinken, doet vermoeden dat het korte termijn onderhoud stopgezet wordt.
Klopt dit of worden remmen en wielen nog vervangen?