Gaan die opleidingen zo snel? of gebeuren de opleidingen tijdens de commerciële ritten?stefanic schreef:Toch even melden dat de hoger vermeldde homologatieritten pas starten vanaf 11 april ipv 4 april.
En als alles naar wens gaat, eerste commerciële inzet vanaf 2 mei.
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Opleiding voor een locomotief is meestal 3, max 4 dagen.
Ik vermoed dat de T18 zo'n beetje als de Traxx gaat zijn, als er problemen zijn en men moet depanneren : volgen wat de computer zegt.
Meestal is dat een dag theorie, een dag in de bundel om de loc te leren kennen (plaatsing van de toestellen, bediening van de loc in het algemeen enz), en 1 of twee dagen op de baan.
Ik vermoed dat de T18 zo'n beetje als de Traxx gaat zijn, als er problemen zijn en men moet depanneren : volgen wat de computer zegt.
Meestal is dat een dag theorie, een dag in de bundel om de loc te leren kennen (plaatsing van de toestellen, bediening van de loc in het algemeen enz), en 1 of twee dagen op de baan.
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: De nieuwe loks reeks 18
Laat ons hopen dat ze op 2 mei eindelijk kunnen beginnen rijden in commerciële ritten.stefanic schreef:Toch even melden dat de hoger vermeldde homologatieritten pas starten vanaf 11 april ipv 4 april.
En als alles naar wens gaat, eerste commerciële inzet vanaf 2 mei.



Re: De nieuwe loks reeks 18
Zolang de NMBS de reeks 18 weigert, verdienen ze er geld aan, na goedkeuring verliezen ze er alleen maar geld aan......
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
Eerste commerciële inzet op 2 mei? Dat is snel, de opleidingen moeten nog starten en met wat ik gehoord heb tot nu toe zouden die starten in de maand mei. Aan een ratto van 4 bestuurders per keer per depot (waar nodig). Dus na 1 week ga je in de meeste depots die voorzien zijn een bestuurder of 4 hebben die de loc kennen. Dus geef de bestuurders ook nog de kans de nodige opleiding te krijgen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik veronderstel dat we ze dan rond eind augustus overal op de belangrijkste lijnen zullen te zien krijgen? Ik denk dan vooral aan de IC's Oostende-Eupen, Brussel-Maastricht, Brussel-Aarlen, Charleroi-Antwerpen-(Essen). Er zouden er al bijna voldoende moeten zijn om alle 13en en 27's door te sturen. Wat gebeurt er dan met de 27's? P-treinen? Of doorschuiven naar de treinen die nu met 21's zijn? En die 21's naar de P treinen?Steven schreef:Eerste commerciële inzet op 2 mei? Dat is snel, de opleidingen moeten nog starten en met wat ik gehoord heb tot nu toe zouden die starten in de maand mei. Aan een ratto van 4 bestuurders per keer per depot (waar nodig). Dus na 1 week ga je in de meeste depots die voorzien zijn een bestuurder of 4 hebben die de loc kennen. Dus geef de bestuurders ook nog de kans de nodige opleiding te krijgen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
je hebt nog een aantal P treinen met 23-ers en een aantal treinen met 26-ers (IR BInche <=> Louvain la Neuve) die vervangen worden.
De reeks 23 en 26 zal op de reizigers snel verdwijnen, de reeks 13 zal volwaardig naar de goederen doorschuiven.
De reeks 23 en 26 zal op de reizigers snel verdwijnen, de reeks 13 zal volwaardig naar de goederen doorschuiven.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik vermoed dat alle vertraginsmanoeuvers stilaan uitgeput raken, zelfs voor de bureaucratie van de NMBS.dentheo schreef:Zolang de NMBS de reeks 18 weigert, verdienen ze er geld aan, na goedkeuring verliezen ze er alleen maar geld aan......
De politieke druk neemt ook toe, en Descheemaeker heeft onlangs nog verklaard dat de locs binnen een week of 8 gaan ingezet worden.
Ik denk wel dat we de T18 eindelijk gaan zien verschijnen...
Re: De nieuwe loks reeks 18
calabria schreef:Ik veronderstel dat we ze dan rond eind augustus overal op de belangrijkste lijnen zullen te zien krijgen? Ik denk dan vooral aan de IC's Oostende-Eupen, Brussel-Maastricht, Brussel-Aarlen, Charleroi-Antwerpen-(Essen). Er zouden er al bijna voldoende moeten zijn om alle 13en en 27's door te sturen. Wat gebeurt er dan met de 27's? P-treinen? Of doorschuiven naar de treinen die nu met 21's zijn? En die 21's naar de P treinen?Steven schreef:Eerste commerciële inzet op 2 mei? Dat is snel, de opleidingen moeten nog starten en met wat ik gehoord heb tot nu toe zouden die starten in de maand mei. Aan een ratto van 4 bestuurders per keer per depot (waar nodig). Dus na 1 week ga je in de meeste depots die voorzien zijn een bestuurder of 4 hebben die de loc kennen. Dus geef de bestuurders ook nog de kans de nodige opleiding te krijgen.
Ik mis de IC's Gent-Genk.
Re: De nieuwe loks reeks 18
De 21's blijven bij M4 en M5 dit zijn de enigste locs die in trek-duw ermee kunnen.calabria schreef:Ik veronderstel dat we ze dan rond eind augustus overal op de belangrijkste lijnen zullen te zien krijgen? Ik denk dan vooral aan de IC's Oostende-Eupen, Brussel-Maastricht, Brussel-Aarlen, Charleroi-Antwerpen-(Essen). Er zouden er al bijna voldoende moeten zijn om alle 13en en 27's door te sturen. Wat gebeurt er dan met de 27's? P-treinen? Of doorschuiven naar de treinen die nu met 21's zijn? En die 21's naar de P treinen?Steven schreef:Eerste commerciële inzet op 2 mei? Dat is snel, de opleidingen moeten nog starten en met wat ik gehoord heb tot nu toe zouden die starten in de maand mei. Aan een ratto van 4 bestuurders per keer per depot (waar nodig). Dus na 1 week ga je in de meeste depots die voorzien zijn een bestuurder of 4 hebben die de loc kennen. Dus geef de bestuurders ook nog de kans de nodige opleiding te krijgen.
De 27's heeft MUX dus deze kunnen dat niet meer.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Het lijkt mij nu wel niet onmogelijk om de M5en ook te muxenb-loc schreef:De 21's blijven bij M4 en M5 dit zijn de enigste locs die in trek-duw ermee kunnen.
De 27's heeft MUX dus deze kunnen dat niet meer.

Re: De nieuwe loks reeks 18
M4 zou dit in principe ook kunnen hebben.Shrek schreef:Het lijkt mij nu wel niet onmogelijk om de M5en ook te muxenb-loc schreef:De 21's blijven bij M4 en M5 dit zijn de enigste locs die in trek-duw ermee kunnen.
De 27's heeft MUX dus deze kunnen dat niet meer.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dan lijkt het mij logischer van de 27 terug te brengen naar de oude toestand om te verlijden dat signalen onnodig vaak worden omgezet.260689 schreef:M4 zou dit in principe ook kunnen hebben.Shrek schreef:Het lijkt mij nu wel niet onmogelijk om de M5en ook te muxenb-loc schreef:De 21's blijven bij M4 en M5 dit zijn de enigste locs die in trek-duw ermee kunnen.
De 27's heeft MUX dus deze kunnen dat niet meer.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Als je alles muxt heb je wel een zeer grote flexibiliteit. Alle locs kunnen dan met alle rijtuigen rijdenNils schreef:Dan lijkt het mij logischer van de 27 terug te brengen naar de oude toestand om te verlijden dat signalen onnodig vaak worden omgezet.

Re: De nieuwe loks reeks 18
Kunnen de 11'en ook niet in trek-duw rijden met M4 en M5? Niet dat het aantal 11'en volstaat voor al deze treinen, maar het principe...b-loc schreef:De 21's blijven bij M4 en M5 dit zijn de enigste locs die in trek-duw ermee kunnen.calabria schreef:Ik veronderstel dat we ze dan rond eind augustus overal op de belangrijkste lijnen zullen te zien krijgen? Ik denk dan vooral aan de IC's Oostende-Eupen, Brussel-Maastricht, Brussel-Aarlen, Charleroi-Antwerpen-(Essen). Er zouden er al bijna voldoende moeten zijn om alle 13en en 27's door te sturen. Wat gebeurt er dan met de 27's? P-treinen? Of doorschuiven naar de treinen die nu met 21's zijn? En die 21's naar de P treinen?Steven schreef:Eerste commerciële inzet op 2 mei? Dat is snel, de opleidingen moeten nog starten en met wat ik gehoord heb tot nu toe zouden die starten in de maand mei. Aan een ratto van 4 bestuurders per keer per depot (waar nodig). Dus na 1 week ga je in de meeste depots die voorzien zijn een bestuurder of 4 hebben die de loc kennen. Dus geef de bestuurders ook nog de kans de nodige opleiding te krijgen.
De 27's heeft MUX dus deze kunnen dat niet meer.