Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 mei 2012, 15:29
Vandaag omstreeks 14u zag ik in Denderleeuw een Desiro in de richting van Brussel rijden.
Dan hebben wij elkaar net gemist, ik heb de Desiro ook zien passeren vanuit het klaslokaal waar ik opleiding heb. Rond 14h zonder stop, in de voormiddag met stop.Stijn91 schreef:Vandaag omstreeks 14u zag ik in Denderleeuw een Desiro in de richting van Brussel rijden.
Ik zat in de L-trein naar Geraardsbergen en ik hoorde iets afkomen, en opeens zag ik achter de AM96'ers naar Gent een Desiro passeren richting Brussel.HLE 2302 schreef:
Dan hebben wij elkaar net gemist, ik heb de Desiro ook zien passeren vanuit het klaslokaal waar ik opleiding heb. Rond 14h zonder stop, in de voormiddag met stop.
Weet je welk stel het was?Horatio schreef:In de voormiddag was ik dat. Mijn eerste dienst en al direct met nen desirio![]()
In de namiddag was dat hetzelfde stel leeg naar Charleroi voor onderhoud.
hmm komen de stellen van in aalst in de grafieken op de antwerpen-nijvel ? iemand anders heeft die vandaag in denderleeuw gezien :Vandaag gespot in Denderleeuw om 8h37: Desiro 08002 als CR 2179 naar Eigenbrakeleagleheart schreef:Stel 08002 zien passeren in Vilvoorde als stoptrein Antwerpen-Nijvel!
En daar heb ik deze avond tussen Vilvoorde en Weerde in gezeten. Het viel me enorm op hoeveel vlotter deze treinen kunnen optrekken dan de gebruikelijke treinen. Enkel jammer dat er nog altijd een hoogteverschil van zo'n 10 cm is tussen de trein en het perron. Het is in elk geval een grote verbetering, en dat merkte ik ook aan de snelheid waarop mensen in en uit konden stappen. Waar je vroeger even moest wachten tot die 3 mensen afgestapt waren, ging dit nu zonder eigenlijk te moeten wachten.eagleheart schreef:Stel 08002 zien passeren in Vilvoorde als stoptrein Antwerpen-Nijvel!
dat laatste van die 10 seconden dat gaat in het begin wel raar doen maar de passagiers zullen het na een tijd wel door hebben hoorGlodenox schreef:En daar heb ik deze avond tussen Vilvoorde en Weerde in gezeten. Het viel me enorm op hoeveel vlotter deze treinen kunnen optrekken dan de gebruikelijke treinen. Enkel jammer dat er nog altijd een hoogteverschil van zo'n 10 cm is tussen de trein en het perron. Het is in elk geval een grote verbetering, en dat merkte ik ook aan de snelheid waarop mensen in en uit konden stappen. Waar je vroeger even moest wachten tot die 3 mensen afgestapt waren, ging dit nu zonder eigenlijk te moeten wachten.eagleheart schreef:Stel 08002 zien passeren in Vilvoorde als stoptrein Antwerpen-Nijvel!
Enig minpuntje: ik vond de deur maar vrij moeilijk open te krijgen van binnenuit. Je volledige hand op die knop leggen deed niets (het is toch een lichtsensor he?), ik moest met mijn duim in het midden duwen, en dan nog pakte het de eerste keer niet. En ik vrees dat veel reizigers uit gewoonte gaan denken dat een gesloten deur "te laat" betekend, terwijl het eigenlijk gewoon betekend dat er de laatste 10 seconden niemand binnen of buiten is gegaan.
Idd. uitzondering: AM75? ... met die hendel?hle2127 schreef:het is inderdaad een druk knop bij het afstappen hebben de mensen ook nog de neiging van opzij de deuren te openen (wat je bij het ander materieel hebt,AM80 ,AM 86enz) maar nu is dit op de deur zelf
En onze oudjes natuurlijk niet vergetenvasonline schreef:Idd. uitzondering: AM75? ... met die hendel?hle2127 schreef:het is inderdaad een druk knop bij het afstappen hebben de mensen ook nog de neiging van opzij de deuren te openen (wat je bij het ander materieel hebt,AM80 ,AM 86enz) maar nu is dit op de deur zelf
Groetjes