Terminus schreef:Er werd onlangs nog eens bevestigd dat 41 (?) van de 44 stellen gemoderniseerd zullen worden. Dus "snel volgen", I don't think so...
Het zou niet de eerste keer zijn dat materieel waar recentelijk in geïnvesteerd is toch buiten dienst gaat
Nuja we zullen zien, er moet eerst nog een reeks klassiekjes en M4 weg vooraleer ze aan de 75 gaan beginnen.
Terminus schreef:Er werd onlangs nog eens bevestigd dat 41 (?) van de 44 stellen gemoderniseerd zullen worden. Dus "snel volgen", I don't think so...
Het zou niet de eerste keer zijn dat materieel waar recentelijk in geïnvesteerd is toch buiten dienst gaat
Nuja we zullen zien, er moet eerst nog een reeks klassiekjes en M4 weg vooraleer ze aan de 75 gaan beginnen.
Ondertussen rijden er nog altijd minstens drie niet-gemoderniseerde stellen rond. Gisterenmiddag heb ik op een half uur tijd in Antwerpen-Centraal de 835, 815 en 832 gezien in hun rode livrei respectievelijk als S-trein naar Lokeren, als S-trein naar Puurs vanuit Roosendaal en als IC-trein naar Turnhout. De niet-gemoderniseerden waren dus goed vertegenwoordigd wetende dat er nog maximaal 5 stellen rondrijden in hun rode livrei.
Vanaf morgen (23/01) is het verboden voor gemengde samenstellingen gemoderniseerde 800, niet gemoderniseerde 800 en klassiekjes om nog in commerciële dienst te rijden wegens problemen met de lamp deuren (lamp die onterecht oplicht terwijl er nog 1 of meerdere deuren open staan)
Wat mag dus niet meer:
MR66 + niet gemoderniseerde MR75
MR66 + gemoderniseerde MR75
Gemoderniseerde MR75 + niet gemoderniseerde MR75
Enkel homogene samenstellingen zijn dus nog toegelaten.
Na de klucht met de niet (of zeer slecht) werkende stuurpostverwarming in gemoderniseerde MR75 nu dus dit...