https://visaeta.uk/nl/
Een « ETA »of « ETIAS » of »ESTA » is GEEN visum maar een reistoelating.HLE18 schreef: ↑01 okt 2024, 18:59 Ik weet niet of het al vermeld is maar vanaf april 2025 heb je een visum nodig of een "ETA" om het VK nog binnen te kunnenGeldklopperij...
https://visaeta.uk/nl/
Juist daarom ze weten op die manier al wie er gaat komen dus zie het nut niet in dat je nog ergens anders op voorhand een formulier moet gaan invullen en 10£ betalen.nighttrain schreef: ↑05 okt 2024, 20:48 Nu moeten toch ook uw paspoort nummer vermeld worden bij reservatie om naar het UK te reizen.
Het woord dat je zoekt is asielzoeker, en zij hebben alle recht om het land binnen te komen via legale en illegale wegen, dit illegaal maken is zelfs tegen de rechten van de mens.
Kleine opmerking: nu is het enkel de vervoerder die het weet(paspoort) en niet het land. Op zijn minst weet hij dat u een biometrisch paspoort hebt.HLE18 schreef: ↑08 okt 2024, 18:37 Visum, ETA voor mij is dat allemaal hetzelfde, extra gedoe en kosten voor niets want de illegalen steken het kanaal over met bootjes.
Juist daarom ze weten op die manier al wie er gaat komen dus zie het nut niet in dat je nog ergens anders op voorhand een formulier moet gaan invullen en 10£ betalen.nighttrain schreef: ↑05 okt 2024, 20:48 Nu moeten toch ook uw paspoort nummer vermeld worden bij reservatie om naar het UK te reizen.
Zoek toch eens niet overal spookverhalen achter. Eurostar heeft gewoon heel veel last van die snelheidsbeperkingen en de capaciteitsbeperking in Amsterdam en dat weegt op de balans. Meer moet je er echt niet achter zoeken.dovaere schreef: ↑19 sep 2024, 17:06 Behalve druk zetten op de infrastructuur, is de bedoeling mogelijk ook om wat te heronderhandelen met NS (+ haar eigenaar, de Nederlandse staat).
De NS heeft vanaf volgend jaar immers niet meer de internationale verbindingingen in haar concessie (Hoofdrailnet). Tijd om wat minder te betalen voor de diensten van NS als vervoerder van de Eurostar in Nederland?
Infrabel lost immers alle snelheidsbeperkingen binnen afzienbare tijd op. Ik neem aan dat je aan ProRail je hulp al hebt aangeboden?
Belgische oplossingen zijn doorgaans te pragmatisch voor prorail, genoeg voorbeelden waar ze alle hulp weigeren en enkel met hun eigen oogkleppen naar de zaken kijken. En dit terwijl Infrabel, DBinfrago, CFL, SNCF res,... duchtig info en kennis uitwisselen.rvdborgt schreef: ↑30 okt 2024, 08:53Infrabel lost immers alle snelheidsbeperkingen binnen afzienbare tijd op. Ik neem aan dat je aan ProRail je hulp al hebt aangeboden?
In december zou de snelheidsbeperking tot 120 km/h omhoog moeten gaan, wat de ergste vertragingen beperkt.
De definitieve oplossing is (uit mijn hoofd) voor 2026.
De snelheidsbeperking op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol wegen nauwelijks op de balans want dat gaat maar over een paar minuten en daarvoor moet Eurostar geen trein of personeel extra inzetten, de stilstand in Brussel voor de Nederlandse reizigers die in de Eurostar naar Londen zaten te wachten, was veel langer.
Dat is niet echt van toepassing, want de rijpaden werden ervoor aangepast. Als dat nu nog niet optimaal was, zal dat [wellicht] goed geregeld zijn vanaf de nieuwe dienstregeling is december.
Dan mag ik u het advies geven om wat meer met Eurostar mee te gaan zowel nu als de periode voor de beperking was er steeds risico op extra vertraging. De basisregel die je kan stellen is dat ze met 7 min of minder aan de grens moeten komen anders loopt de vertraging gewoon op. Amsterdam centraal heeft wel degelijk beperkingen. Recent stond een velaro gewoon 20 min voor de inrit omdat er geen enkel volledig perron tijdig beschikbaar was. De halve perrons kan je niet gebruiken om die trein te ontvangen.
Amper, ze kregen enkele minuten erbij, maar niet voldoende om op tijd te rijden. Nog steeds komen bijna alle Eurostars met 5-10' over de grens, en als dat minder was, dan was dat meestal omdat ze zeer efficiënt zijn kunnen instappen in Rotterdam en er wél een regelaar zat die aan het opletten was.