Eurostar

HLE18
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Eurostar

Bericht door HLE18 »

Ik weet niet of het al vermeld is maar vanaf april 2025 heb je een visum nodig of een "ETA" om het VK nog binnen te kunnen :twisted: Geldklopperij...

https://visaeta.uk/nl/
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar

Bericht door groentje »

Europa werkt aan een soortgelijk systeem, ETIAS, waar ook het VK zal onder vallen. Dus ja, sinds Brexit zitten ze niet meer in de club, en wil iedereen de Amerikanen achterna met hun ESTA...
nighttrain
Berichten: 2706
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar

Bericht door nighttrain »

HLE18 schreef: 01 okt 2024, 18:59 Ik weet niet of het al vermeld is maar vanaf april 2025 heb je een visum nodig of een "ETA" om het VK nog binnen te kunnen :twisted: Geldklopperij...

https://visaeta.uk/nl/
Een « ETA »of « ETIAS » of »ESTA » is GEEN visum maar een reistoelating.
Een visum dient meestal om een land of zone binnen te komen en er meestal 90 d’agence te verblijven binnen een période van 180 dagen.
Dus iemand met een LAND van herkomst die vrijgesteld is van een VISUM kan met een ETA bv. naar Belgie reizen en snel binnen komen maar heeft een VISUM nodig voor bv te werken en/of langer dan 90 dagen er te verblijven. Nu moeten toch ook uw paspoort nummer vermeld worden bij reservatie om naar het UK te reizen.
Het is goed om het verschil te kennen en begrijpen tusses ID Card ,paspoort en VISUM. En wanneer het nodig is het een of het ander voor te leggen.
Dus die ETA is verbonden aan een paspoort en betaalkaart.
HLE18
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Eurostar

Bericht door HLE18 »

Visum, ETA voor mij is dat allemaal hetzelfde, extra gedoe en kosten voor niets want de illegalen steken het kanaal over met bootjes.
nighttrain schreef: 05 okt 2024, 20:48 Nu moeten toch ook uw paspoort nummer vermeld worden bij reservatie om naar het UK te reizen.
Juist daarom ze weten op die manier al wie er gaat komen dus zie het nut niet in dat je nog ergens anders op voorhand een formulier moet gaan invullen en 10£ betalen.
desirootje
Berichten: 918
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Eurostar

Bericht door desirootje »

HLE18 schreef: 08 okt 2024, 18:37 de illegalen steken het kanaal over met bootjes.
Het woord dat je zoekt is asielzoeker, en zij hebben alle recht om het land binnen te komen via legale en illegale wegen, dit illegaal maken is zelfs tegen de rechten van de mens.
nighttrain
Berichten: 2706
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar

Bericht door nighttrain »

HLE18 schreef: 08 okt 2024, 18:37 Visum, ETA voor mij is dat allemaal hetzelfde, extra gedoe en kosten voor niets want de illegalen steken het kanaal over met bootjes.
nighttrain schreef: 05 okt 2024, 20:48 Nu moeten toch ook uw paspoort nummer vermeld worden bij reservatie om naar het UK te reizen.
Juist daarom ze weten op die manier al wie er gaat komen dus zie het nut niet in dat je nog ergens anders op voorhand een formulier moet gaan invullen en 10£ betalen.
Kleine opmerking: nu is het enkel de vervoerder die het weet(paspoort) en niet het land. Op zijn minst weet hij dat u een biometrisch paspoort hebt.
Hoe werk het vandaag? U koopt een biljet met uw paspoortnummer. Procedure voor reizen naar niet-Schengen landen.
Je gaat naar de incheck balie van de vervoerder die uw paspoort gaat verifieren en indien nodig het visum dat erin is gekleefd of gestempeld,volgens uw bestemming.
In functie van de gegevens van uw paspoort (nationaliteit en eventueel visum voor dit land indien nodig) zal hij u vervoeren of niet. Dan pas gaat de grenspolitie u het land laten verlaten of niet via een automatische biometrische cabine of manuele controle.
Pas bij aankomst zal de grenspolitie u de toegang geven tot het land, in functie van de gegevens die hij heeft en die mogelijks niet gekend kunnen zijn door de vervoerder. Dus uw paspoort en eventueel de reden van het verkregen visum

Het nieuwe systeem maakt de eerste stappen door de vervoerder overbodig en je weet reeds dat je het land van finale bestemming binnen mag. Blijft natuurlijk de vraag of je het land van oorsprong mag verlaten….
Een visum kost soms wel een paar honderd euro na heel wat administratie in vele gevallen..
Laatst gewijzigd door nighttrain op 08 okt 2024, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar

Bericht door Shrek »

dovaere schreef: 19 sep 2024, 17:06 Behalve druk zetten op de infrastructuur, is de bedoeling mogelijk ook om wat te heronderhandelen met NS (+ haar eigenaar, de Nederlandse staat).

De NS heeft vanaf volgend jaar immers niet meer de internationale verbindingingen in haar concessie (Hoofdrailnet). Tijd om wat minder te betalen voor de diensten van NS als vervoerder van de Eurostar in Nederland?
Zoek toch eens niet overal spookverhalen achter. Eurostar heeft gewoon heel veel last van die snelheidsbeperkingen en de capaciteitsbeperking in Amsterdam en dat weegt op de balans. Meer moet je er echt niet achter zoeken.
En trouwens heel terecht dat ze boos zijn, die HSL-saga duurt al veel te lang en concrete oplossingen zullen er op korte termijn niet komen. In België zou zoiets echt veel sneller opgelost geraken...
AlexNL
Berichten: 2290
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar

Bericht door AlexNL »

Wat in Nederland niet meehelpt is dat de HSL op een bijzonder complexe manier is aangelegd: de onderbouw is aangelegd in opdracht van het toenmalige ministerie van verkeer, de spoorwegen zijn er niet bij betrokken geweest. Vervolgens is alles overgedragen aan Infraspeed voor het onderhoud, en ProRail doet het contractbeheer.

Met de problemen die er nu zijn levert dat niet alleen een flinke uitdaging op qua techniek en planning, maar ook juridisch: wie is er aansprakelijk? Wie betaalt er uiteindelijk voor de reparatie? Dat soort vraagstukken kan herstel behoorlijk vertragen.
rvdborgt
Berichten: 4656
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Eurostar

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 29 okt 2024, 23:21 En trouwens heel terecht dat ze boos zijn, die HSL-saga duurt al veel te lang en concrete oplossingen zullen er op korte termijn niet komen. In België zou zoiets echt veel sneller opgelost geraken...
Infrabel lost immers alle snelheidsbeperkingen binnen afzienbare tijd op. Ik neem aan dat je aan ProRail je hulp al hebt aangeboden?
In december zou de snelheidsbeperking tot 120 km/h omhoog moeten gaan, wat de ergste vertragingen beperkt.
De definitieve oplossing is (uit mijn hoofd) voor 2026.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 30 okt 2024, 08:53
Shrek schreef: 29 okt 2024, 23:21 En trouwens heel terecht dat ze boos zijn, die HSL-saga duurt al veel te lang en concrete oplossingen zullen er op korte termijn niet komen. In België zou zoiets echt veel sneller opgelost geraken...
Infrabel lost immers alle snelheidsbeperkingen binnen afzienbare tijd op. Ik neem aan dat je aan ProRail je hulp al hebt aangeboden?
In december zou de snelheidsbeperking tot 120 km/h omhoog moeten gaan, wat de ergste vertragingen beperkt.
De definitieve oplossing is (uit mijn hoofd) voor 2026.
Belgische oplossingen zijn doorgaans te pragmatisch voor prorail, genoeg voorbeelden waar ze alle hulp weigeren en enkel met hun eigen oogkleppen naar de zaken kijken. En dit terwijl Infrabel, DBinfrago, CFL, SNCF res,... duchtig info en kennis uitwisselen.
dovaere
Berichten: 651
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Eurostar

Bericht door dovaere »

Shrek schreef: 29 okt 2024, 23:21 Zoek toch eens niet overal spookverhalen achter. Eurostar heeft gewoon heel veel last van die snelheidsbeperkingen en de capaciteitsbeperking in Amsterdam en dat weegt op de balans.
De snelheidsbeperking op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol wegen nauwelijks op de balans want dat gaat maar over een paar minuten en daarvoor moet Eurostar geen trein of personeel extra inzetten, de stilstand in Brussel voor de Nederlandse reizigers die in de Eurostar naar Londen zaten te wachten, was veel langer.
Effect op de hoge verkoopprijzen heeft het blijkbaar ook niet.

De capaciteitsbeperking in Amsterdam? De capaciteit was altijd al beperkt, en wordt volgend jaar juist uitgebreid, op hun favoriete locatie (Amsterdam Centraal en nog niet Amsterdam Zuid). Ik begrijp dat ze nerveus worden als er onzekerheid is over de oplevering van delen van de werf, en over vanaf wanneer ze hun halve treinen door volle kunnen vervangen, en dat ze hun nodige treinpaden willen veilig stellen.
Maar tot nader order is er geen bevestiging of Eurostar effectief bijkomend beperkt zou worden volgend jaar in hun uitbating, en zo ja welke beperking en over welke periode.
Dus dat heeft tot nader order nog geen negatief effect op de balans, tenzij ze vorige maand zelf reizigers afgeschrikt hebben met hun zelfgekozen opiniebijdrage, natuurlijk :wink:
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar

Bericht door groentje »

Die paar minuten zijn vaak voldoende om je rijpad kwijt te zijn, waardoor je vervolgens achter elke stoptrein kan belanden. Zeker in Nederland, waar er nog veel minder geregeld wordt, en alles automatisch gaat. 5' vertraging, maar u denkt dat goed te kunnen maken, Meester? Pech, u bent al achter de trein voor u geprogrammeerd, waardoor u 15' zal hebben.
dovaere
Berichten: 651
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Eurostar

Bericht door dovaere »

groentje schreef: 30 okt 2024, 11:45 Die paar minuten zijn vaak voldoende om je rijpad kwijt te zijn, waardoor je vervolgens achter elke stoptrein kan belanden. Zeker in Nederland, waar er nog veel minder geregeld wordt, en alles automatisch gaat
Dat is niet echt van toepassing, want de rijpaden werden ervoor aangepast. Als dat nu nog niet optimaal was, zal dat [wellicht] goed geregeld zijn vanaf de nieuwe dienstregeling is december.
Laatst gewijzigd door dovaere op 30 okt 2024, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar

Bericht door Steven »

dovaere schreef: 30 okt 2024, 12:58
groentje schreef: 30 okt 2024, 11:45 Die paar minuten zijn vaak voldoende om je rijpad kwijt te zijn, waardoor je vervolgens achter elke stoptrein kan belanden. Zeker in Nederland, waar er nog veel minder geregeld wordt, en alles automatisch gaat
Dat is niet echt van toepassing, want de rijpaden werden ervoor aangepast. Als dat nu nog niet optimaal was, zal dat goed geregeld zijn vanaf de nieuwe dienstregeling is december.
Dan mag ik u het advies geven om wat meer met Eurostar mee te gaan zowel nu als de periode voor de beperking was er steeds risico op extra vertraging. De basisregel die je kan stellen is dat ze met 7 min of minder aan de grens moeten komen anders loopt de vertraging gewoon op. Amsterdam centraal heeft wel degelijk beperkingen. Recent stond een velaro gewoon 20 min voor de inrit omdat er geen enkel volledig perron tijdig beschikbaar was. De halve perrons kan je niet gebruiken om die trein te ontvangen.
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar

Bericht door groentje »

dovaere schreef: 30 okt 2024, 12:58
groentje schreef: 30 okt 2024, 11:45 Die paar minuten zijn vaak voldoende om je rijpad kwijt te zijn, waardoor je vervolgens achter elke stoptrein kan belanden. Zeker in Nederland, waar er nog veel minder geregeld wordt, en alles automatisch gaat
Dat is niet echt van toepassing, want de rijpaden werden ervoor aangepast. Als dat nu nog niet optimaal was, zal dat goed geregeld zijn vanaf de nieuwe dienstregeling is december.
Amper, ze kregen enkele minuten erbij, maar niet voldoende om op tijd te rijden. Nog steeds komen bijna alle Eurostars met 5-10' over de grens, en als dat minder was, dan was dat meestal omdat ze zeer efficiënt zijn kunnen instappen in Rotterdam en er wél een regelaar zat die aan het opletten was.
Plaats reactie