Free bird schreef:Al 20 jaar neem ik voor te werken de IC2344 trein.Deze stopt te Haaltert, Herzele en Burst.
In de nieuwe dienstregeling wordt dit de IC2345 trein met dat verschil dat deze trein vanuit Denderleeuw direct doorrijdt naar Zottegem zonder nog te stoppen in Haaltert, Herzele en Burst.
Met andere woorden om 22u gedaan met werken en maar na middernacht thuis van het werk.
Er zal niets anders opzitten dan de NMBS vaarwel te zeggen en een auto moeten aanschaffen om te gaan werken.
Kost dit nu zoveel om deze 3 stopplaatsen te behouden? In totaal gaat het hier om ongeveer 20 reizigers die dagelijks afstappen in de stations van Haaltert, Herzele en Burst.
Maar in de plaats daarvan heb je toch de GEN 2293? Die vertrekt bijvoorbeeld in Brussel-Centraal om 22.19 u, dus "slechts" 17 minuten vroeger dan IC 2345 vandaag.
De enige echte reismogelijkheid die verdwijnt, is IR 3544+2293 waarmee je er nog na middernacht raakt... maar dat is iets wat voor zo ongeveer het halve land zal gaan gelden, en daar is er ook geen hypothetische IC 2346 die wel zou kunnen stoppen ter compensatie, zoals op een aantal andere plaatsen wel gebeurd is.