Dienstregeling december 2014

Alles over reizigerstreinen in België.
K V B

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door K V B »

Bij mij weigert die download gewoon te werken.

Als ik de file uitpak en dan zoals aangegeven "AriTTB" start, dan komt eerst een popup met wat gebroken frans, en dan komt de zoek dialoog, in het Frans, waarbij een hoop onderdelen ontbreken.
Op goed geluk "Aalter" ingevuld, en die plaats is onbekent...

En dat op een redelijk standaard Windows 7 machine...
ostbahnhof

Bericht door ostbahnhof »

Binnenkort zal de meest recente dienstregeling online komen zeker? Weet iemand wanneer ongeveer, 1 september?

grts
o
trainspotterstef
Contacteer:

Bericht door trainspotterstef »

Als ze die in de Europese databese gooien mogen wij nog wachten tot rond 15 oktober
Die databese voor 2015 is vanaf 15 oktober online (gisteren gelezen op sbb.ch)
Matthias

Bericht door Matthias »

Volgens een Twitterbericht van NMBS vandaag, zou de definitieve dienstregeling op 22 september online moeten staan.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

De NMBS beseft niet wat het betekent om de rechtstreekse treinen vanuit Geraardsbergen via Denderleeuw naar Brussel af te schaffen. In de tunnel van Denderleeuw zal het 1 grote overrompeling worden.
Steven

Bericht door Steven »

Stijn, het station van Denderleeuw mag dan druk zijn het is er nog niet zo druk als dat van Brussel Zuid of Brussel Centraal, dus niet overdrijven. Overstappen is voor iedereen als de dood. Je gaat niet dood van 1 overstap als je verder altijd stipt in Brussel geraakt tov van vandaag zonder overstap en wel regelmatig vertragingen.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Stijn, het station van Denderleeuw mag dan druk zijn het is er nog niet zo druk als dat van Brussel Zuid of Brussel Centraal, dus niet overdrijven. Overstappen is voor iedereen als de dood. Je gaat niet dood van 1 overstap als je verder altijd stipt in Brussel geraakt tov van vandaag zonder overstap en wel regelmatig vertragingen.
Dat overstappen is nog het minste voor mij zeker als er goeie aansluiting is maar je kunt niet ontkennen dat het altijd de kleinere lijn is die het heeft zitten en het is juist het deel van Zottegem dat het meest voor problemen, een goeie overstap richting Brussel is er niet meer vanaf december buiten de spits, 15 min. wachten is lang.
Steven

Bericht door Steven »

Tja het is nooit goed :-)
Merijn

Bericht door Merijn »

15 minuten is toch niet het einde van de wereld? Zie het positief: als de eerste trein wat vertraging heeft, is er nog een redelijke kans om je aansluiting te halen.
Free bird

Bericht door Free bird »

Al 20 jaar neem ik voor te werken de IC2344 trein.Deze stopt te Haaltert, Herzele en Burst.
In de nieuwe dienstregeling wordt dit de IC2345 trein met dat verschil dat deze trein vanuit Denderleeuw direct doorrijdt naar Zottegem zonder nog te stoppen in Haaltert, Herzele en Burst.
Met andere woorden om 22u gedaan met werken en maar na middernacht thuis van het werk.
Er zal niets anders opzitten dan de NMBS vaarwel te zeggen en een auto moeten aanschaffen om te gaan werken.
Kost dit nu zoveel om deze 3 stopplaatsen te behouden? In totaal gaat het hier om ongeveer 20 reizigers die dagelijks afstappen in de stations van Haaltert, Herzele en Burst.
dentheo

Bericht door dentheo »

Als hij er toch voorbij moet rijden , zou ik voorstellen stoppen.
Kost per halte 2 minuten en het personeel zit er toch op.
Theo
Groeten vanop de Heide
Steve

Bericht door Steve »

Free bird schreef:Al 20 jaar neem ik voor te werken de IC2344 trein.Deze stopt te Haaltert, Herzele en Burst.
In de nieuwe dienstregeling wordt dit de IC2345 trein met dat verschil dat deze trein vanuit Denderleeuw direct doorrijdt naar Zottegem zonder nog te stoppen in Haaltert, Herzele en Burst.
Met andere woorden om 22u gedaan met werken en maar na middernacht thuis van het werk.
Er zal niets anders opzitten dan de NMBS vaarwel te zeggen en een auto moeten aanschaffen om te gaan werken.
Kost dit nu zoveel om deze 3 stopplaatsen te behouden? In totaal gaat het hier om ongeveer 20 reizigers die dagelijks afstappen in de stations van Haaltert, Herzele en Burst.
Maar in de plaats daarvan heb je toch de GEN 2293? Die vertrekt bijvoorbeeld in Brussel-Centraal om 22.19 u, dus "slechts" 17 minuten vroeger dan IC 2345 vandaag.

De enige echte reismogelijkheid die verdwijnt, is IR 3544+2293 waarmee je er nog na middernacht raakt... maar dat is iets wat voor zo ongeveer het halve land zal gaan gelden, en daar is er ook geen hypothetische IC 2346 die wel zou kunnen stoppen ter compensatie, zoals op een aantal andere plaatsen wel gebeurd is.
Free bird

Bericht door Free bird »

Beste Steve, die GEN 2293 vertrekt al om 22u15 in Brussel-Noord.Al wie even buiten Brussel werkt (bijvoorbeeld Evere) en tot 22u moet werken kan onmogelijk 22u15 halen.22u28 vertrekuur IC2345 is wel mogelijk.
Kunnen ze echt zoveel besparen door 3 stopplaatsen af te schaffen, rekening mee houdend dat ze klanten gaan verliezen?
Steve

Bericht door Steve »

Mja, voor die 13 minuten verschil kan ik er ergens wel inkomen dat ze daarvoor geen uitzondering gaan maken. Een heel andere zaak is het natuurlijk als je door zo'n extra stop plots nog een uur later kunt thuisraken, maar dat is hier dus helemaal niet het geval. De kans is groot dat de meeste van die 20 afstappende reizigers die je vermeldt, (bijna) even goed gediend zullen zijn met die GEN die iets vroeger rijdt.

Ik begrijp dat het sneu is voor jou als die ene verbinding van een groot station naar een veel kleiner station toevallig perfect uitkwam en dan niet meer mogelijk blijkt, maar het is altijd een risico om van één zo'n toevallig tot stand gekomen mogelijkheid (toevallig in die zin dat ze nu niet echt speciaal bedoeld was voor de weinige verplaatsingen van Evere naar omgeving Haaltert rond 22 u) af te hangen, want bij een wijziging van de dienstregeling kan het gedaan zijn.

De situatie wil dat de huidige dienstregeling al meer dan 15 jaar oud is en eigenlijk al veel langer geleden had moeten worden bijgewerkt, maar om allerlei (vooral politieke) redenen is dat steeds opnieuw op de lange baan geschoven, waardoor het met alle ontstane gewoontes natuurlijk extra pijn doet als er dan alsnog iets verandert.

Ik besef dat jij daar in je specifieke situatie misschien allemaal weinig boodschap aan hebt, maar ik denk dat enige context hier geen kwaad kan.
Merijn

Bericht door Merijn »

Wat ik me nu eigenlijk afvraag: zijn er eigenlijk ook mensen die een betere bediening krijgen door de nieuwe dienstregeling? Ik lees steeds maar negatieve reacties, maar zelden positieve.

Dus mijn voorstel: laat maar komen, de verhalen over plots een half uur later kunnen vertrekken om even laat op het werk te zijn :wink:
Plaats reactie