Pagina 78 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 04 apr 2011, 00:26
door profke
even recapituleren
profke schreef:even deze topic samengevat ;-)

van 22/9/6 tot 1/1/9: 0 stuks
1/1/9 => 1/1/10: 1 stuks (op 20/10/9)
1/1/10 => 1/1/11: 2 stuks (16/3/10 + 3/9/10)
1/1/11 => 22/2/11: 1 stuk, met zicht op nog eentje;

laat ons hopen dat we d"r geraken !!
Dat "eentje" is nu dus ook buiten?

komt het lijstje dus op

van 22/9/6 tot 1/1/9: 0 stuks
1/1/9 => 1/1/10: 1 stuks (op 20/10/9)
1/1/10 => 1/1/11: 2 stuks (16/3/10 + 3/9/10)
1/1/11 => 31/3/11: 2 stuks, met zicht op nog eentje;


Datums:
20/10/09: 308
16/3/10: 378
3/9/10: 380
22/2/11: 391
31/3/11: 313

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 04 apr 2011, 08:48
door Dieselfreak
Momenteel doen er dus vijf vernieuwde dienst? Allez, dus de kans in een gemoderniseerde Break terecht te komen is weer íets groter geworden.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 04 apr 2011, 10:04
door calabria
Persoonlijk vind ik de modernisering niet echt geslaagd. Alles bibbert en beeft en de "derde klasse" is behouden (in het eerste en laatste rijtuig). Ik vind het geen argument dat er plaatsverlies zou optreden. Het gebeurt amper dat ik effectief 10 mensen zie zitten in een 'compartiment'. Dat er geen airco is daar kan ik mee leven, maar de modernisering van de M5'en is toch veel geslaagder.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 04 apr 2011, 16:55
door Brent
calabria schreef:Persoonlijk vind ik de modernisering niet echt geslaagd. Alles bibbert en beeft en de "derde klasse" is behouden (in het eerste en laatste rijtuig). Ik vind het geen argument dat er plaatsverlies zou optreden. Het gebeurt amper dat ik effectief 10 mensen zie zitten in een 'compartiment'. Dat er geen airco is daar kan ik mee leven, maar de modernisering van de M5'en is toch veel geslaagder.
Maar dat ze constant stukgaan vind je dan niet erg?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 04 apr 2011, 18:01
door Dieselfreak
Vandaag heb ik in Kortrijk twee gemoderniseerde gezien. De 380 stond te wachten om de trein van 13 uur 53 naar Doornik - Brussel te doen. Ik nam de trein naar Ieper - Poperinge (tot Menen). Die bestond uit twee Breaks, vooraan de 370, en achteraan de 308. Ik liep naar de 308 en stapte op. Liep wat rond om alles te bekijken. Toen ik op een balkon stond, hoorde ik: "Hallo! Alléén het voorste deel, de 370." En dus naar de niet-gemoderniseerde 370. De trein werd kennelijk gesplitst.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 apr 2011, 11:04
door carlos
calabria schreef:Persoonlijk vind ik de modernisering niet echt geslaagd. Alles bibbert en beeft en de "derde klasse" is behouden (in het eerste en laatste rijtuig). Ik vind het geen argument dat er plaatsverlies zou optreden. Het gebeurt amper dat ik effectief 10 mensen zie zitten in een 'compartiment'. Dat er geen airco is daar kan ik mee leven, maar de modernisering van de M5'en is toch veel geslaagder.

frappant hierbij is dat men in het meest comfortabele gedeelte (midden rijtuig
+2 zetel opstelling) een oncomfortabel fietscompartiment voorziet.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 07 apr 2011, 08:31
door davyickx
Zopas gezien te Wilsele (komende vanuit richting Mechelen): 380 en 391! Ik vermoed met IC 2627 (Antwerpen-Nekkerspoel-Leuven), maar ben niet zeker...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 apr 2011, 20:56
door fets
Ik zat gisteren in de 380 op de IC-Q in eerste klasse (omdat tweede propvol zat ;-) en de verluchting maakte een tsjirpend geluid, alsof dit vol zat met krekels. Is dit een bekend probleem bij de breaks, al dan niet na renovatie, of is dit enkel op de 380 een probleem?
Ik heb er een korte opname van, als er vraag naar is, zet ik die wel online.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 apr 2011, 08:56
door Steven
Klinkt eerder als een gekend geluidje dat je bij breaks kan horen. Lijkt me een ventilator te zijn die een druppeltje olie kan gebruiken.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 apr 2011, 18:36
door Lukas
Hoi,

Ik heb gisteren om 22u30 de gemoderniseerde Break 313 in de bundel van Brussel Zuid gezien.

Lukas

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 apr 2011, 21:29
door Dieselfreak
profke schreef:Datums:
20/10/09: 308
16/3/10: 378
3/9/10: 380
22/2/11: 391
31/3/11: 313
Is het niet omgekeerd? De 380 werd toch vóór de 378 gemoderniseerd?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 apr 2011, 23:09
door profke

Is het niet omgekeerd? De 380 werd toch vóór de 378 gemoderniseerd?

Inderdaad, foutje...

bewijs:zie hierhttp://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8& ... start=1155

Datums:
20/10/09: 308
16/3/10: 380
3/9/10: 378
22/2/11: 391
31/3/11: 313

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 apr 2011, 08:41
door Stef
De 308 stond gisteren samen met de 409 en 410 in Sint-Niklaas Oost. Deze stellen zullen volgens mij vandaag samen de IC 2330 verzekeren.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 apr 2011, 09:20
door Dieselfreak
Welke wordt de volgende die vernieuwd wordt?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 apr 2011, 09:31
door Marcad
Hallo,

383
311
429
315
316

En als ze met de kleine nummer voorgaan... 317 309 324 zullen well misschien naar de modernisering gaan.

Groeten
M