De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
blijkbaar zou de 18 nog niet zijn gehomologeerd voor trek en duw, schijnt dat ze eerst de IC A gaan doen voor dat in orde te krijgen, waarschijnlijk met een 13 net achter de 18



Re: De nieuwe loks reeks 18
Hallo,
Trouwens, die 27'ers zullen wel op goederen vliegen volgens mij.
Groeten,
Joris De Mol
Grote flexibiliteit, maar ook grote kans dat alles in de soep draait... Ik heb tot nu toe altijd al gehoord dat die MUX op de 27 niet het beste idee van de nmbs was...Shrek schreef:Als je alles muxt heb je wel een zeer grote flexibiliteit. Alle locs kunnen dan met alle rijtuigen rijdenNils schreef:Dan lijkt het mij logischer van de 27 terug te brengen naar de oude toestand om te verlijden dat signalen onnodig vaak worden omgezet.
Trouwens, die 27'ers zullen wel op goederen vliegen volgens mij.
Groeten,
Joris De Mol
Re: De nieuwe loks reeks 18
Het is vooral de GF op de 27 die er beter zo snel mogelijk afgaat. De mux werkt intussen toch redelijk betrouwbaar dacht ik.Joris schreef: Als je alles muxt heb je wel een zeer grote flexibiliteit. Alle locs kunnen dan met alle rijtuigen rijden
Grote flexibiliteit, maar ook grote kans dat alles in de soep draait... Ik heb tot nu toe altijd al gehoord dat die MUX op de 27 niet het beste idee van de nmbs was...
Trouwens, die 27'ers zullen wel op goederen vliegen volgens mij.
En ik betwijfel sterk of de 27 naar de goederen gaan. Vergeet niet dat de 13, 20 en 28 al integraal naar de goederen gaan. En met reeksen 12,13,20,28,29,57 en 77 kan je volgens mij alle goederentreinen van BCargo gereden krijgen. De 27 is daar dus niet nodig denk ik. Zeker gezien de evolutie dat de treinen met 1 loc van begin tot einde gereden worden (en dat is meestal in het buitenland) en daar kan een 27 dan niet aan meedoen

Re: De nieuwe loks reeks 18
De reeks 20 heeft geen lang leven meer hoor, nadat de reeksen 23 en 26 er uit zijn vliegen deze locs er als eerste uit. Kleine reeks (24 locs), kostelijk in onderhoud en ondertussen ook al op de leeftijd van 35 jaar gekomen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
De 21-27 gaan de type 23 vervangen op de reizigers.Joris schreef: Trouwens, die 27'ers zullen wel op goederen vliegen volgens mij.
Alle P treinen met een 23 zouden vanaf september stelselmatig vervangen worden door een 21-27, zodat tijdens de nieuwe beurtregeling van december 2011, de type 23 volledig verdwenen zou zijn op HKV.
Al moet ik dat eerst zien, alvorens ik het geloof....
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik hoorde zelfs al geruchten dat men een opvolger aan het zoeken was voor de 21-27.
Re: De nieuwe loks reeks 18
tegen dat die er zal zijn zullen die 21 en 27 wel versleten zijnBibke schreef:Ik hoorde zelfs al geruchten dat men een opvolger aan het zoeken was voor de 21-27.




Re: De nieuwe loks reeks 18
tja ook die reeksen komen rond hun 30ste levensjaar te hangen. Tegen dat men beslissingen genomen heeft, bestelling geplaatst is en de levering effectief is uitgevoerd dan zijn ze inderdaad 40 jaar.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Als ze nu nogeens een vervolgorder plaatsen van 120 Elocs type 18/19 t.v.v. de 60 Elocs 21 en 60 Elocs 27... probleem opgelost. Nu ze alleen nog trachten te laten rijden... 

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Als er zo nog een optie van 120 locs wordt gedaan, dan wordt het ferm eentonig in BelgiëLML schreef:Als ze nu nogeens een vervolgorder plaatsen van 120 Elocs type 18/19 t.v.v. de 60 Elocs 21 en 60 Elocs 27... probleem opgelost. Nu ze alleen nog trachten te laten rijden...

Vraagje, deze vraag is misschien wel al gevraagd geweest: in welke buurlanden mag de hle 18 rijden?
Re: De nieuwe loks reeks 18
De bedoeling is ze in BE,LU en de grenstrajecten naar NL in te zetten.bobke schreef:Vraagje, deze vraag is misschien wel al gevraagd geweest: in welke buurlanden mag de hle 18 rijden?

Re: De nieuwe loks reeks 18
Ze kunnen dus niet naar Frankrijk en Duitsland. m en vind je dat goed? Had ik nu bv de baas geweest van de nmbs, dan zou ik toch een deel van de locs zo laten bouwen dat ze ook Frankrijk en Duitsland kunnen. Namelijk voor grenstrajecten etc, maar ook zal vroeg of laat die (of een deel) locs bij b-cargo belanden?Shrek schreef:De bedoeling is ze in BE,LU en de grenstrajecten naar NL in te zetten.bobke schreef:Vraagje, deze vraag is misschien wel al gevraagd geweest: in welke buurlanden mag de hle 18 rijden?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Er staat KVB in dus kunne gerust in Frankrijk aangezien ze ook onder 25KV kunnen rijden. Aken zou ook bediend kunnen worden door de HLE18.bobke schreef:Ze kunnen dus niet naar Frankrijk en Duitsland. m en vind je dat goed? Had ik nu bv de baas geweest van de nmbs, dan zou ik toch een deel van de locs zo laten bouwen dat ze ook Frankrijk en Duitsland kunnen. Namelijk voor grenstrajecten etc, maar ook zal vroeg of laat die (of een deel) locs bij b-cargo belanden?Shrek schreef:De bedoeling is ze in BE,LU en de grenstrajecten naar NL in te zetten.bobke schreef:Vraagje, deze vraag is misschien wel al gevraagd geweest: in welke buurlanden mag de hle 18 rijden?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Bij B-Cargo? Als dat moest gebeuren gaat er een serieuze (Europese) vlieg aan de lamp zitten denk ik.
Die locs zijn allen bedoeld voor het reizigersverkeer, het is zeker niet de bedoeling zijn dat die voor goederenverkeer gaan gebruikt worden.
Die locs zijn allen bedoeld voor het reizigersverkeer, het is zeker niet de bedoeling zijn dat die voor goederenverkeer gaan gebruikt worden.