De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Robin

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Robin »

blijkbaar zou de 18 nog niet zijn gehomologeerd voor trek en duw, schijnt dat ze eerst de IC A gaan doen voor dat in orde te krijgen, waarschijnlijk met een 13 net achter de 18
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Shrek schreef:
Nils schreef:Dan lijkt het mij logischer van de 27 terug te brengen naar de oude toestand om te verlijden dat signalen onnodig vaak worden omgezet.
Als je alles muxt heb je wel een zeer grote flexibiliteit. Alle locs kunnen dan met alle rijtuigen rijden :wink:
Grote flexibiliteit, maar ook grote kans dat alles in de soep draait... Ik heb tot nu toe altijd al gehoord dat die MUX op de 27 niet het beste idee van de nmbs was...
Trouwens, die 27'ers zullen wel op goederen vliegen volgens mij.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

Joris schreef: Als je alles muxt heb je wel een zeer grote flexibiliteit. Alle locs kunnen dan met alle rijtuigen rijden :wink:
Grote flexibiliteit, maar ook grote kans dat alles in de soep draait... Ik heb tot nu toe altijd al gehoord dat die MUX op de 27 niet het beste idee van de nmbs was...
Trouwens, die 27'ers zullen wel op goederen vliegen volgens mij.
Het is vooral de GF op de 27 die er beter zo snel mogelijk afgaat. De mux werkt intussen toch redelijk betrouwbaar dacht ik.
En ik betwijfel sterk of de 27 naar de goederen gaan. Vergeet niet dat de 13, 20 en 28 al integraal naar de goederen gaan. En met reeksen 12,13,20,28,29,57 en 77 kan je volgens mij alle goederentreinen van BCargo gereden krijgen. De 27 is daar dus niet nodig denk ik. Zeker gezien de evolutie dat de treinen met 1 loc van begin tot einde gereden worden (en dat is meestal in het buitenland) en daar kan een 27 dan niet aan meedoen :)
Steven

Bericht door Steven »

De reeks 20 heeft geen lang leven meer hoor, nadat de reeksen 23 en 26 er uit zijn vliegen deze locs er als eerste uit. Kleine reeks (24 locs), kostelijk in onderhoud en ondertussen ook al op de leeftijd van 35 jaar gekomen.
Bart

Bericht door Bart »

Joris schreef: Trouwens, die 27'ers zullen wel op goederen vliegen volgens mij.
De 21-27 gaan de type 23 vervangen op de reizigers.
Alle P treinen met een 23 zouden vanaf september stelselmatig vervangen worden door een 21-27, zodat tijdens de nieuwe beurtregeling van december 2011, de type 23 volledig verdwenen zou zijn op HKV.
Al moet ik dat eerst zien, alvorens ik het geloof....
Bibke

Bericht door Bibke »

Ik hoorde zelfs al geruchten dat men een opvolger aan het zoeken was voor de 21-27.
Robin

Bericht door Robin »

Bibke schreef:Ik hoorde zelfs al geruchten dat men een opvolger aan het zoeken was voor de 21-27.
tegen dat die er zal zijn zullen die 21 en 27 wel versleten zijn :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Steven

Bericht door Steven »

tja ook die reeksen komen rond hun 30ste levensjaar te hangen. Tegen dat men beslissingen genomen heeft, bestelling geplaatst is en de levering effectief is uitgevoerd dan zijn ze inderdaad 40 jaar.
LML

Bericht door LML »

Als ze nu nogeens een vervolgorder plaatsen van 120 Elocs type 18/19 t.v.v. de 60 Elocs 21 en 60 Elocs 27... probleem opgelost. Nu ze alleen nog trachten te laten rijden... :mrgreen:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
bobke

Bericht door bobke »

LML schreef:Als ze nu nogeens een vervolgorder plaatsen van 120 Elocs type 18/19 t.v.v. de 60 Elocs 21 en 60 Elocs 27... probleem opgelost. Nu ze alleen nog trachten te laten rijden... :mrgreen:
Als er zo nog een optie van 120 locs wordt gedaan, dan wordt het ferm eentonig in België :lol: maar ja, ik raad de NMBS wel aan om dit te doen (goedkoper (grote hoeveelheid) en gemakkelijker onderhoud).

Vraagje, deze vraag is misschien wel al gevraagd geweest: in welke buurlanden mag de hle 18 rijden?
Shrek

Bericht door Shrek »

bobke schreef:Vraagje, deze vraag is misschien wel al gevraagd geweest: in welke buurlanden mag de hle 18 rijden?
De bedoeling is ze in BE,LU en de grenstrajecten naar NL in te zetten. :)
bobke

Bericht door bobke »

Shrek schreef:
bobke schreef:Vraagje, deze vraag is misschien wel al gevraagd geweest: in welke buurlanden mag de hle 18 rijden?
Ze kunnen dus niet naar Frankrijk en Duitsland. m en vind je dat goed? Had ik nu bv de baas geweest van de nmbs, dan zou ik toch een deel van de locs zo laten bouwen dat ze ook Frankrijk en Duitsland kunnen. Namelijk voor grenstrajecten etc, maar ook zal vroeg of laat die (of een deel) locs bij b-cargo belanden?
260689

Bericht door 260689 »

bobke schreef:
Shrek schreef:
Ze kunnen dus niet naar Frankrijk en Duitsland. m en vind je dat goed? Had ik nu bv de baas geweest van de nmbs, dan zou ik toch een deel van de locs zo laten bouwen dat ze ook Frankrijk en Duitsland kunnen. Namelijk voor grenstrajecten etc, maar ook zal vroeg of laat die (of een deel) locs bij b-cargo belanden?
Er staat KVB in dus kunne gerust in Frankrijk aangezien ze ook onder 25KV kunnen rijden. Aken zou ook bediend kunnen worden door de HLE18.
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Bij B-Cargo? Als dat moest gebeuren gaat er een serieuze (Europese) vlieg aan de lamp zitten denk ik.
Die locs zijn allen bedoeld voor het reizigersverkeer, het is zeker niet de bedoeling zijn dat die voor goederenverkeer gaan gebruikt worden.
Steven

Bericht door Steven »

Zeker niet nu logistics een afzonderlijke nv
Plaats reactie