Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 03 apr 2011, 20:12
blijkbaar zou de 18 nog niet zijn gehomologeerd voor trek en duw, schijnt dat ze eerst de IC A gaan doen voor dat in orde te krijgen, waarschijnlijk met een 13 net achter de 18
Grote flexibiliteit, maar ook grote kans dat alles in de soep draait... Ik heb tot nu toe altijd al gehoord dat die MUX op de 27 niet het beste idee van de nmbs was...Shrek schreef:Als je alles muxt heb je wel een zeer grote flexibiliteit. Alle locs kunnen dan met alle rijtuigen rijdenNils schreef:Dan lijkt het mij logischer van de 27 terug te brengen naar de oude toestand om te verlijden dat signalen onnodig vaak worden omgezet.
Het is vooral de GF op de 27 die er beter zo snel mogelijk afgaat. De mux werkt intussen toch redelijk betrouwbaar dacht ik.Joris schreef: Als je alles muxt heb je wel een zeer grote flexibiliteit. Alle locs kunnen dan met alle rijtuigen rijden
Grote flexibiliteit, maar ook grote kans dat alles in de soep draait... Ik heb tot nu toe altijd al gehoord dat die MUX op de 27 niet het beste idee van de nmbs was...
Trouwens, die 27'ers zullen wel op goederen vliegen volgens mij.
De 21-27 gaan de type 23 vervangen op de reizigers.Joris schreef: Trouwens, die 27'ers zullen wel op goederen vliegen volgens mij.
tegen dat die er zal zijn zullen die 21 en 27 wel versleten zijnBibke schreef:Ik hoorde zelfs al geruchten dat men een opvolger aan het zoeken was voor de 21-27.
Als er zo nog een optie van 120 locs wordt gedaan, dan wordt het ferm eentonig in BelgiƫLML schreef:Als ze nu nogeens een vervolgorder plaatsen van 120 Elocs type 18/19 t.v.v. de 60 Elocs 21 en 60 Elocs 27... probleem opgelost. Nu ze alleen nog trachten te laten rijden...
De bedoeling is ze in BE,LU en de grenstrajecten naar NL in te zetten.bobke schreef:Vraagje, deze vraag is misschien wel al gevraagd geweest: in welke buurlanden mag de hle 18 rijden?
Ze kunnen dus niet naar Frankrijk en Duitsland. m en vind je dat goed? Had ik nu bv de baas geweest van de nmbs, dan zou ik toch een deel van de locs zo laten bouwen dat ze ook Frankrijk en Duitsland kunnen. Namelijk voor grenstrajecten etc, maar ook zal vroeg of laat die (of een deel) locs bij b-cargo belanden?Shrek schreef:De bedoeling is ze in BE,LU en de grenstrajecten naar NL in te zetten.bobke schreef:Vraagje, deze vraag is misschien wel al gevraagd geweest: in welke buurlanden mag de hle 18 rijden?
Er staat KVB in dus kunne gerust in Frankrijk aangezien ze ook onder 25KV kunnen rijden. Aken zou ook bediend kunnen worden door de HLE18.bobke schreef:Ze kunnen dus niet naar Frankrijk en Duitsland. m en vind je dat goed? Had ik nu bv de baas geweest van de nmbs, dan zou ik toch een deel van de locs zo laten bouwen dat ze ook Frankrijk en Duitsland kunnen. Namelijk voor grenstrajecten etc, maar ook zal vroeg of laat die (of een deel) locs bij b-cargo belanden?Shrek schreef:De bedoeling is ze in BE,LU en de grenstrajecten naar NL in te zetten.bobke schreef:Vraagje, deze vraag is misschien wel al gevraagd geweest: in welke buurlanden mag de hle 18 rijden?