Fyra
Re: Fyra.
Informatie die er niet is kan ook niet getoond worden. Zo weet RailTime het ook niet als een vertraging in het buitenland oploopt of juist afneemt.
Trein 9221 kent Railtime als +78 bij vertrek uit Schiphol, terwijl dit volgens Failra 'slechts' +48 was en volgens NSHispeed_Info "ongeveer +60 bij aankomst".
Trein 9221 kent Railtime als +78 bij vertrek uit Schiphol, terwijl dit volgens Failra 'slechts' +48 was en volgens NSHispeed_Info "ongeveer +60 bij aankomst".
Ik had op mijn Android machine aan de App gevraagd mij te wekken voor de stop in Amsterdam.AlexNL schreef:Informatie die er niet is kan ook niet getoond worden. Zo weet RailTime het ook niet als een vertraging in het buitenland oploopt of juist afneemt..
Alhoewel de vertraging van Antwerpen naar Amsterdam ongeveer 7 minuten afgenomen was, wekte hij mij ruim voor Schiphol, op de "normale" tijd voor Amsterdam...
Dus Railtime weet het inderdaad niet. Gebruikte zelfs niet de vertraging bij het verlaten van Belgie
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Er moet zoiets zijn want er is toch onderstaande kaart met bewegende icoontjes.jotie schreef:Heb jij toevallig enig idee waar Failra die data vandaan haalt? NS/Prorail heeft niet zoiets als Railtime, geloof ik? Of zoek ik niet goed?
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Steven schreef:Dat gaat over staanplaatsen versus zitplaatsen met reservering, was zijn motivatie waarom je beter kan reserveren voor een zitplaats en dus geen staanplaatsen wil aanbieden op een HST.odul schreef: Hij was inderdaad sterker dan diene Groene jongen.
Maar gaf soms rare vergelijkingen zoals:
Wanneer een klassieke overvolle trein plots moet stoppen..heb je een paar blauwe plekken.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wanneer een (overvolle)HST trein plots moet stoppen heb je een schedelbreuk.
Wat wou hij daar mee zeggen?
Dat je beter met een overvolle klassieke trein kan rijden??
toch was dat een zwak argument, immers iemand met een zitplaats kan ook rechtstaan in de trein op het moment dat er iets fout loopt (al was het maar om iets uit zijn bagage te nemen, of om naar het wc te gaan).
twee vraagjes hierbij:
1) komt er op de Fyra een minibar rond?
2) wat is het verschil tussen een noodsituatie/noodstop bij 250km/u en een bij 200km/u op de lijn Brussel-Leuven-Luik?
nochtans is dat hetzelfde traject als welk vandaag de stoptrein Puurs - Antwerpen - Roosendaal aflegt...K V B schreef:Dat is niet het probleem. Het probleem is dat men niet makkelijk uit de richting Gent op de onderste verdieping in Antwerpen Centraal geraakt...TMTHALYS schreef:De enige goede oplossing was een terugkeer naar de situatie van vroeger door de IC Oostende - Antwerpen C terug tot Roosendaal te laten rijden. Dat was een veel gebruikte trein die perfect aansloot op de treinen uit en naar Zwolle/Breda en Goes/Vlissingen.
Probleem is echter dat er geen gehomologeerd materieel meer is sedert de installatie van de TBL1+ om dit te doen.
Er zijn mensen die een reserveringsplicht willen op de Fyra omdat er bij een noodstop anders een risico bestaat op een sechedelbreuk als reizigers rechtstaan.
Toch heel raar gezien men in de ICE geen reserveringsplicht geldt en deze trein zelfs 50 km sneller gaat dan de Fyra.
Als een trein die 250 km/h gaat plots vertraagd (bijv. botsing,....) dan vliegen reizigers die met hun gezicht in de rijrichting zitten toch uit hun stoel.Als men consequent wil zijn, dan moet men maar veiligheidsgordels in de Fyra plaatsen.
Toch heel raar gezien men in de ICE geen reserveringsplicht geldt en deze trein zelfs 50 km sneller gaat dan de Fyra.
Als een trein die 250 km/h gaat plots vertraagd (bijv. botsing,....) dan vliegen reizigers die met hun gezicht in de rijrichting zitten toch uit hun stoel.Als men consequent wil zijn, dan moet men maar veiligheidsgordels in de Fyra plaatsen.
Ik heb al noodremmingen meegemaakt tegen 220km/h en ja er waren wat mensen met kneuzingen en een paar koffers/kopjes koffie/.. die waren omgevallen. 1 iemand had pech door zo slecht terecht te komen dat haar arm was gebroken. Iemand anders had zijn broek ondergeplast omdat die het net trof om op het toilet te zitten
Die trein gaat ook enkel 250km/h op plaatsen waar de complete infrastructuur er op is voorzien: voldoende remafstand, spoorbogen groot genoeg, geen gelijkvloerse kruisingen etc. etc. Het vervelende is het omslagpunt tussen pakweg 5 extra reizigers zonder stoel en een compleet overbezette trein waar het gangpad overal geblokkeerd is met mensen en koffers. Niet alleen is dat veel lastiger te evacueren, dan krijg je van die mooie domino-effecten. Ik kan me ook goed voorstellen dat - afhankelijk van de trein - het rijgedrag anders is met 20-25000 extra kilo's (40 staande reizigers per 8 delen à 70kg incl bagage). Dus waar kies je voor: trager rijden, reserveringen, treinpersoneel het 'overschot' van mensen eruit laten werken? Gezien de hoeveelheid mensen die vrijwillig de trein verlaat bij overbezetting, begrijp ik heel goed dat niet voor de laatste oplossing gekozen wordt. Persoonlijk hou ik helemaal niet van reserveringen en die zitplaatsgarantie in de concessie lijkt me ook compleet overdreven. Maak er een mogelijkheid tot zitplaatsgarantie van (reservatie mogelijk, niet verplicht). Aan frequentie zou ik in zo'n concessie veel meer belang hechten (minstens 1x uur).

1) Ja.pietmol schreef: toch was dat een zwak argument, immers iemand met een zitplaats kan ook rechtstaan in de trein op het moment dat er iets fout loopt (al was het maar om iets uit zijn bagage te nemen, of om naar het wc te gaan).
twee vraagjes hierbij:
1) komt er op de Fyra een minibar rond?
2) wat is het verschil tussen een noodsituatie/noodstop bij 250km/u en een bij 200km/u op de lijn Brussel-Leuven-Luik?
2) De tijd/afstand om tot stilstand te komen. De remvertraging en de bruuske inzet van een noodremming zal niet verschillen tussen 250 en 200km/h.
- sammarco1
- Contacteer:
Sorry dat ik even interupteer... Ahum...
Voor een Italiaans spoorweg-journaal kreeg ik de volgende vraag:
Vraag 2): Zij hebben de foto gezien van de 4806 en de 4809 die ik had opgestuurd, maar er zouden er 4 in dienst zijn volgens hun. drie op de lijn en 1 in reserve. .Klopt dit ? En hun vraag is dan, welke zijn dan de andere twee treinen?
Iemand die wat kan verduidelijken? ? Dat Maandblad heet Tutto Treno en verschijnt volgende maand.

Voor een Italiaans spoorweg-journaal kreeg ik de volgende vraag:
Vraag 1): Er was maar met één trein een probleem of technisch mankement. / Klopt dat of waren dat meerdere treinstellen/fyra's/V250'ers.comunque il treno che ha problemi dovrebbe essere solo uno
ho visto le foto dei treni 4806 e 4809: mi dicono che sono 4 in turno (tre in linea e uno di scorta)
sai dirmi quali sono gli altri due treni?
Vraag 2): Zij hebben de foto gezien van de 4806 en de 4809 die ik had opgestuurd, maar er zouden er 4 in dienst zijn volgens hun. drie op de lijn en 1 in reserve. .Klopt dit ? En hun vraag is dan, welke zijn dan de andere twee treinen?
Iemand die wat kan verduidelijken? ? Dat Maandblad heet Tutto Treno en verschijnt volgende maand.

**********************************************************************************************************
Ik weet niet hoeveel V250's er last van mankementen heebben. Ik vermoed meerdere, want er schijnt een probleem met de software te zijn, o.a. voor de deuren.sammarco1 schreef:Vraag 1): Er was maar met één trein een probleem of technisch mankement. / Klopt dat of waren dat meerdere treinstellen/fyra's/V250'ers.
Verder zijn er 7 treinstellen: 3 voor de omloop, twee op reserve (Amsterdam en Brussel) en 2 in onderhoud. Die reserves zijn trouwens broodnodig.
Groetjes,
Rian
Alle V250's hebben zo hun mankementen, bij iedere trein is er wel weer wat anders. Zoals Rian al aangaf zijn er op dit moment 7 treinen in het bezit van NS Hispeed/NMBS, alle nieuw geleverde treinen zullen voorlopig worden gebruikt om de reserve aan te vullen.
Naar het schijnt wordt treinstel 4803 zelfs al gebruikt als onderdelenleverancier, er zouden enkele deuren en een stuurtafel missen...
Naar het schijnt wordt treinstel 4803 zelfs al gebruikt als onderdelenleverancier, er zouden enkele deuren en een stuurtafel missen...
- Dieselfreak
Als je het zo bekijkt, zou niemand zijn zitplaats mogen verlaten als de trein 250 km/u rijdt, en dan zou ik ook maar het dragen van een helm in de auto verplichten. Hoe vaak maakt een trein een noodstop?neigezug schreef:Er zijn mensen die een reserveringsplicht willen op de Fyra omdat er bij een noodstop anders een risico bestaat op een sechedelbreuk als reizigers rechtstaan.
Als men consequent wil zijn, dan moet men maar veiligheidsgordels in de Fyra plaatsen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.