Pagina 78 van 97

Re: Rode klassiekjes in 2012/2013

Geplaatst: 28 jul 2013, 23:57
door Retard
Allemaal foto's aangaande de 187 vandaag:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Rode klassiekjes in 2012/2013

Geplaatst: 29 jul 2013, 00:16
door Trein30
... Het Tweetje dat weigert (weigerde?) te sterven! :3

Re: Rode klassiekjes in 2012/2013

Geplaatst: 29 jul 2013, 13:52
door Mechanik
als er iemand tweetjes wilt zien, zal zich moeten gaan spoeien want in Stockem staan er zeker een stuk of 20 te wachten op de sloper ....

Re: Rode klassiekjes in 2012/2013

Geplaatst: 29 jul 2013, 17:54
door Dieselfreak
Retard schreef:-Den 182 was een redelijk stil stel. In vergelijking met de 213 - toch een van de emotioneelste stellen - is dit niet zo'n groot verlies.
-De 213 zelf is natuurlijk wel een groot verlies. Alhoewel dat er natuurlijk wel wat aan mankeerde, aan een stel dat al 31 jaar op een grote rivisie wachtte, en 12 jaar op een kleine.l Toen ik hem aan een gedeelte van de 155 zag staan, vreesde ik de man met de zeis al.
Waarom is stel 213 een van de "emotioneelste" stellen?

Re: Rode klassiekjes in 2012/2013

Geplaatst: 29 jul 2013, 20:36
door Trein30
227: Laatste spot: 29/07/2013 te Antwerpen-Berchem (Trein30). Gekoppeld met MS 73 CR 969.

Re: Rode klassiekjes in 2012/2013

Geplaatst: 29 jul 2013, 20:38
door Stijn91
209: Laatste spot: 29/07/2013 te Ninove (Stijn91)
234: Laatste spot: 29/07/2013 te Ninove (Stijn91)

Re: Rode klassiekjes in 2012/2013

Geplaatst: 29 jul 2013, 22:59
door Retard
Dieselfreak schreef:
Retard schreef:-Den 182 was een redelijk stil stel. In vergelijking met de 213 - toch een van de emotioneelste stellen - is dit niet zo'n groot verlies.
-De 213 zelf is natuurlijk wel een groot verlies. Alhoewel dat er natuurlijk wel wat aan mankeerde, aan een stel dat al 31 jaar op een grote rivisie wachtte, en 12 jaar op een kleine.l Toen ik hem aan een gedeelte van de 155 zag staan, vreesde ik de man met de zeis al.
Waarom is stel 213 een van de "emotioneelste" stellen?
Marcad kan waarschijnlijk de exacte data geven, maar de 213 wachtte al van april 1982 op een grote revisie en van augustus 2001 op een kleine. Jammer dat ik hier in Deutsland een reiscomputer moet gebruiken, want ik heb een foto genomen van die dada. De 213 ging dan ook ongeloofelijk hard dat als hij optrok en ook moest je voor de deur aan de tandwielen helemaal dicht te doen, deze niet alleen dichtdoen, maar deze ook nog eens omhoogheffen om de laatste centimeter te overbruggen. De meeste reizigers deden dat niet, en toen kon je gans de rit genieten 8)
Ook stonden de cijfers van de 213 was scheef, zat ik eens op hem dat hij in Zedelgem eens eerst even tractie weigerde, kreunde hij niet, maar maakte het tuffende geluid van een West-Vlaemsch boerke zijn tractor uit het einde van de jaren veertig, had hij die deur die niet volledig dicht ging, had hij de waterkraan die lekte... Dat is wat ik mooi vind aan de Rode Klassiekskes. Na al die jaren wordt iets dat in massa geproduceeerd werd, door de jaren heen en de slijtage toch precies een beetje eens mens, met al de kleine en grote gebreken, en hebben ze allemaal hun eigen specificaties, hun eigen verhalen, hun eigen mankementen, hun dingen waar ze goed in zijn... 8)
Het is trouwens rap gegaan voor hem. De week voor zijn buitendienststelling spotte Stijn hem nog meerdere keren en ik zag hem zondag 23 juni nog staan n Zottegem. Zijn stroomafnemer mocht toen nog tegen de draad. Vijf dagen later stond hij afgesteld in Oostende... Hij stond al in de geschriften van de NMBS sinds 29 mei 1963, en heeft dus zijn gouden jublieum kunnen vieren hebben, maar de maand daarachter niet :(
Nu exact één jaar geleden, toen hij E689 verzekerde, en de E3640 reed in Lichtervelde binnen, en een vrouw die vanuit die Deense Neus de 213 zag, zei toen: "en dat is één van 14-18". Dat Eerste Wereldoorlogstel mocht dan wel compleet versleten zijn, toch had ik gehoopt dat hij het iets langer zou uithouden.
Met dat de desiro's ervoor staan, kan ik het niet goed zien, maar door gebruik te maken van het tweede rijtuig van de 155, denk ik dat de 213 één van de weinige stellen is die niet op de incest manier aan elkaar gekoppeld staat in Oostende.

Re: Rode klassiekjes in 2012/2013

Geplaatst: 30 jul 2013, 17:07
door Dieselfreak
Beetje vreemd taalgebruik, vind ik...
Retard schreef:De 213 ging dan ook ongeloofelijk hard dat als hij optrok
Euh, pardon?
Retard schreef:en ook moest je voor de deur aan de tandwielen helemaal dicht te doen, deze niet alleen dichtdoen, maar deze ook nog eens omhoogheffen om de laatste centimeter te overbruggen. De meeste reizigers deden dat niet, en toen kon je gans de rit genieten 8)
De deur aan de tandwielen dichtdoen? Wat bedoel je daarmee? Om welke deur ging het?
Retard schreef:Met dat de desiro's ervoor staan, kan ik het niet goed zien, maar door gebruik te maken van het tweede rijtuig van de 155, denk ik dat de 213 één van de weinige stellen is die niet op de incest manier aan elkaar gekoppeld staat in Oostende.
De incest manier??

Re: Rode klassiekjes in 2012/2013

Geplaatst: 30 jul 2013, 21:45
door Retard
Dieselfreak schreef:Beetje vreemd taalgebruik, vind ik...
Retard schreef:De 213 ging dan ook ongeloofelijk hard dat als hij optrok
Euh, pardon?
Retard schreef:en ook moest je voor de deur aan de tandwielen helemaal dicht te doen, deze niet alleen dichtdoen, maar deze ook nog eens omhoogheffen om de laatste centimeter te overbruggen. De meeste reizigers deden dat niet, en toen kon je gans de rit genieten 8)
De deur aan de tandwielen dichtdoen? Wat bedoel je daarmee? Om welke deur ging het?
Retard schreef:Met dat de desiro's ervoor staan, kan ik het niet goed zien, maar door gebruik te maken van het tweede rijtuig van de 155, denk ik dat de 213 één van de weinige stellen is die niet op de incest manier aan elkaar gekoppeld staat in Oostende.
De incest manier??

1. Zijn tandwielen ter aandrijving van zijn motor maakten een enorm hard geluid. Maar dat maakte hem juist emotioneel
2. De deuren tussen de twee rijtuigen.
3. Dat het stel met de henricotkoppelingen aan elkander staat. Vind ik een beetje naar aandoen.PRecies of hij staat 'aan zichtzelf gekoppeld'.

Re: Rode klassiekjes in 2012/2013

Geplaatst: 31 jul 2013, 21:24
door Stijn91
209: Laatste spot: 31/07/2013 te Ninove (Stijn91)
210: Laatste spot: 31/07/2013 te Ninove (Stijn91)

Re: Rode klassiekjes in 2012/2013

Geplaatst: 01 aug 2013, 18:33
door Patrick
210: Laatste spot: 01/08/2013 te Ieper (Patrick) (was gekoppeld aan gemoderniseerde 612)

Re: Rode klassiekjes in 2012/2013

Geplaatst: 01 aug 2013, 20:50
door ronny
238: Laatste spot: 31/07/2013 te Hasselt (ronny)

Re: Rode klassiekjes in 2012/2013

Geplaatst: 02 aug 2013, 15:45
door Trein30
270: Laatste spot: 02/08/2013 te Antwerpen-Berchem. (Trein30). Verzorgde diensten IC-N 4509 en 4534 samen met MS 73 734.
Afbeelding Terugrit op IC-N 4534. Foto genomen op de hoek van de Roderveldlaan en Berchemstadionstraat te Berchem, langsheen lijnen 25/27.

Re: Rode klassiekjes in 2012/2013

Geplaatst: 02 aug 2013, 16:02
door BVG1988
Gisteren reden de 198 en 600 op de P7073. Had ik geweten dat de 600 er achteraan zat was in hem gaan zitten.

Re: Rode klassiekjes in 2012/2013

Geplaatst: 02 aug 2013, 16:23
door Steve
BVG1988 schreef:Gisteren reden de 198 en 600 op de P7073. Had ik geweten dat de 600 er achteraan zat was in hem gaan zitten.
Ik ben erin gaan zitten! Iets wat overigens niet van iedereen gezegd kon worden, want het was flink drummen, mensen stonden recht op de balkons. Het veel kleinere aantal zitplaatsen in zo'n Sabena-stelletje helpt natuurlijk niet, maar de samenstelling van slechts twee klassiekjes lijkt me sowieso nogal krap voor deze P.