Pagina 79 van 412

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 12 aug 2012, 11:15
door Terminus
Blijkbaar zijn M4-rijtuigen nog steeds welkom in Luxemburg, Steven. Zie de nieuwssectie op www.rail.lu

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 12 aug 2012, 11:52
door Steve
Beluxtrains.net spreekt van een samenstelling van 13 en 6 M4's tijdens de zomerperiode, van 23/06 tot 26/08, op de 2110 en 2137, enkel tijdens het weekend.

Zie: http://www.beluxtrains.net/indexnl.php? ... /2012-2110 en http://www.beluxtrains.net/indexnl.php? ... /2012-2137

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 13 aug 2012, 18:19
door 260689
Vandaag (13/08/12) zijn er enkele wijzigingen geweest op de IC-C Kortrijk - Oostende.

Trein 836 en 817 reden met 3 gemoderniseerde klassiekjes omdat trein 4115 (21 met 5 M4 hv) tractieproblemen had en daardoor naar de bundel reed om een nieuwe loc aan te hangen.

trein 838 reed door gebrek aan AM96 (normaal gezien 2X3 AM96) met 1X3 Break 303, deze zal terug uit Oostende vertrekken als trein 819.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 14 aug 2012, 12:41
door 260689
IC-G 1812 rijd met 2xT18 in treinschakeling de 2 locs zijn aan elkaar gekoppeld in de richting van Antwerpen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 15 aug 2012, 00:19
door Steve
Het moet niet veel gekker worden wat de P 8307 betreft (Brussel-Zuid - Hasselt via de Boog): afgelopen maandag was ie samengesteld uit meerdere I6 (waaronder ook eerste klas), minstens één I10, meerdere M4 én het Resto-rijtuig. Allemaal toegankelijk voor de reizigers, óók de Resto. Enig nadeel: verschillende deuren waren buiten dienst (minstens 4-5), waardoor velen een sprintje mochten trekken op het perron om een werkende deur te vinden...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 15 aug 2012, 00:33
door 260689
Ook vandaag hebben treinen 838 en 819 met 1x3 break gereden.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 15 aug 2012, 00:39
door Steve
260689 schreef:Ook vandaag hebben treinen 838 en 819 met 1x3 break gereden.
Ook niet alledaags in Oostende!

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 15 aug 2012, 00:42
door 260689
MIVB-reiziger schreef:
260689 schreef:Ook vandaag hebben treinen 838 en 819 met 1x3 break gereden.
Ook niet alledaags in Oostende!
Heeft te maken met DMT's die binnen staan voor installatie TBL1+. Daardoor hebben ze momenteel niet genoeg om die treinen te rijden.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 15 aug 2012, 00:44
door Joris
Hallo,
260689 schreef:IC-G 1812 rijd met 2xT18 in treinschakeling de 2 locs zijn aan elkaar gekoppeld in de richting van Antwerpen.
Ik zag deze bizarre combinatie tegen de avond door Lokeren komen.
Blijkbaar heeft men echt locs te veel!
Heb je er enig idee van of deze de komende dagen ook zal verschijnen, en op welke diensten?
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 15 aug 2012, 00:46
door Steven
Waar men bij de locs nu wat op een reserve zit, heeft men bij de motorstellen dan eerder een schaarste.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 15 aug 2012, 15:49
door ronny
MIVB-reiziger schreef:Het moet niet veel gekker worden wat de P 8307 betreft (Brussel-Zuid - Hasselt via de Boog): afgelopen maandag was ie samengesteld uit meerdere I6 (waaronder ook eerste klas), minstens één I10, meerdere M4 én het Resto-rijtuig. Allemaal toegankelijk voor de reizigers, óók de Resto. Enig nadeel: verschillende deuren waren buiten dienst (minstens 4-5), waardoor velen een sprintje mochten trekken op het perron om een werkende deur te vinden...
En dinsdagmorgen was er nog een dubbeldekrijtuig achteraan toegevoegd als 13e rijtuig. Dit was wel niet toegankelijk voor reizigers. :wink:

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 19 aug 2012, 10:03
door Steve
De 3707 (Quiévrain - luchthaven - Leuven), en de terugrit dus wellicht ook, wordt vandaag gereden door een 27 + M4-stuurstandrijtuig + een stuk of 5-6 'gewone' M4 + een andere 27. Beide in dienst, handig uiteraard om te kunnen keren in de luchthaven. Bij mijn weten wordt deze trein normaal gesproken door MS80 gereden (of eventueel MS96). Had redelijk wat vertraging "te wijten aan een defect motorstel", dus het zal wel een combinatie zijn die ze ergens hebben kunnen beetnemen (gokje: 27+M4 van een P-trein en dan snel een andere 27 eraan geplakt?!).

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 19 aug 2012, 10:28
door Molenbruch Y.
Dag,

De normale samenstelling van IR j 3707 op zondag bestaat uit een HLE 21 + M4 (met stuurstand), tenzij dat onlangs veranderd zou zijn. Op zaterdag wordt deze rit inderdaad door breaks verzekerd.

Het defecte motorstel waarnaar je verwijst, is wellicht het stel van IC D 907, dat volgens Railtime bijna een half uur heeft stilgestaan te Quaregnon en zijn vertraging zo heeft doorgegeven aan de 3707, waarvan het traject - tot mijn verbazing - niet is ingekort.

Groeten,

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 19 aug 2012, 10:40
door Merijn
Ik zie hier (tussen Leuven en Brussel) dikwijls de combinatie loc27 - M4-stuurstandrijtuig - enkele gewone M4-rijtuigen - loc27 voorbijrijden, vooral tijdens de week.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 19 aug 2012, 10:47
door Steve
Merijn schreef:Ik zie hier (tussen Leuven en Brussel) dikwijls de combinatie loc27 - M4-stuurstandrijtuig - enkele gewone M4-rijtuigen - loc27 voorbijrijden, vooral tijdens de week.
Oké, dan heb ik een aflevering gemist! Snap het nut van een dergelijke samenstelling overigens niet goed, nu worden er twee 27's ingezet waar één enkele 21 zou volstaan, en het stuurstandrijtuig wordt er ook nog eens nutteloos door (terwijl er P-treinen genoeg zijn met 12/21+M4 waar een stuurstandrijtuig nutteloos omlopen kan vermijden, ondanks de ruime tijd die er meestal is).