Pagina 79 van 82

Re: Eurostar

Geplaatst: 01 nov 2024, 13:44
door dentheo
Zomaar, ik vind de naamsverandering van Thalys naar Eurostar nog altijd verwarrend, ik zou die treinen marketing man zijn uitleg wel eens willen horen.

Re: Eurostar

Geplaatst: 01 nov 2024, 13:47
door Steven
dentheo schreef: 01 nov 2024, 13:44 Zomaar, ik vind de naamsverandering van Thalys naar Eurostar nog altijd verwarrend, ik zou die treinen marketing man zijn uitleg wel eens willen horen.
Je bent niet de enige die zichzelf er op betrapt het nog lastig te hebben met de nieuwe naam. Zelfs intern zeggen we geregeld nog Thalys waar we een eurostar red bedoelen.
Het zal zeker zijn tijd nodig hebben. Eens er compleet nieuwe treinen zouden zijn zal het ons wellicht beter afgaan.

Re: Eurostar

Geplaatst: 01 nov 2024, 13:49
door Shrek
rvdborgt schreef: 31 okt 2024, 20:35 Niet te snel conclusies trekken.
Voor zover ik heb begrepen, was alles wel degelijk al uitgewerkt maar wilde een aannemer het nu toch anders, en is de kans dus ook groot dat dat verzoek helemaal niet wordt toegekend. Dat lijkt me ook logisch: als je nu nog iets wilt wijzigen, dan moet je echt wel zwaarwegende redenen hebben, zoals sterk gewijzigde omstandigheden.
De hele soap rond het mismangement van de vernieuwing van Amsterdam-Centraal speelt al jaren. Dan wordt het wel tijd voor conclusies.

Re: Eurostar

Geplaatst: 01 nov 2024, 14:12
door jan_olieslagers
dentheo schreef: 01 nov 2024, 13:44 Zomaar, ik vind de naamsverandering van Thalys naar Eurostar nog altijd verwarrend, ik zou die treinen marketing man zijn uitleg wel eens willen horen.
Stel u daar maar niet teveel van voor. Aan uitleg ontbreekt het dat ras niet, wel integendeel. Meer blabla dan bambam :) ! Voor mij blijft het onbegrijpelijk dat sommige managers zoveel geld in die richting schuiven, alleen maar om wat gebakken lucht te kopen.

Re: Eurostar

Geplaatst: 01 nov 2024, 17:46
door rvdborgt
Shrek schreef: 01 nov 2024, 13:49
rvdborgt schreef: 31 okt 2024, 20:35 Niet te snel conclusies trekken.
Voor zover ik heb begrepen, was alles wel degelijk al uitgewerkt maar wilde een aannemer het nu toch anders, en is de kans dus ook groot dat dat verzoek helemaal niet wordt toegekend. Dat lijkt me ook logisch: als je nu nog iets wilt wijzigen, dan moet je echt wel zwaarwegende redenen hebben, zoals sterk gewijzigde omstandigheden.
De hele soap rond het mismangement van de vernieuwing van Amsterdam-Centraal speelt al jaren.
Ik ben benieuwd waar je "mismanagement" op baseert. Zijn daar openbare bronnen over?

Re: Eurostar

Geplaatst: 01 nov 2024, 22:19
door rdv
dentheo schreef: 01 nov 2024, 13:44 Zomaar, ik vind de naamsverandering van Thalys naar Eurostar nog altijd verwarrend, ik zou die treinen marketing man zijn uitleg wel eens willen horen.
Er is ook veel verwarring bij toeristen, sommigen komen andehalf uur te vroeg voor een ex-Thalys omdat "je voor de eurostar 1,5 u op voorhand moet inchecken", anderen midsen hun trein naar Londen omdat ze eerder een ex-Thalys namen en ze daar niet voor moesten inchecken.

Ook de planners waren (of zijn) in de war met inchecktijden bij Eurostar.

Re: Eurostar

Geplaatst: 02 nov 2024, 00:59
door Shrek
rvdborgt schreef: 01 nov 2024, 17:46
Shrek schreef: 01 nov 2024, 13:49
rvdborgt schreef: 31 okt 2024, 20:35 Niet te snel conclusies trekken.
Voor zover ik heb begrepen, was alles wel degelijk al uitgewerkt maar wilde een aannemer het nu toch anders, en is de kans dus ook groot dat dat verzoek helemaal niet wordt toegekend. Dat lijkt me ook logisch: als je nu nog iets wilt wijzigen, dan moet je echt wel zwaarwegende redenen hebben, zoals sterk gewijzigde omstandigheden.
De hele soap rond het mismangement van de vernieuwing van Amsterdam-Centraal speelt al jaren.
Ik ben benieuwd waar je "mismanagement" op baseert. Zijn daar openbare bronnen over?
Lees dit topic dan maar eens goed door. Al van in het begin van de verbinding Londen-Amsterdam kunnen de Nederlanders geen of enkel laattijdige info geven aan Eurostar over wanneer of met hoeveel reizigers ze naar Londen kunnen rijden.
Deze onzekerheid is desastreus voor een bedrijf als Eurostar die zijn volledige vlootplanning moet aanpassen aan de grillen van de werken in Amsterdam.
Ik snap niet dat jij zoiets kunt verdedigen. Moesten de Belgen, Fransen of Engelsen even amateuristisch te werk gaan reed er geen enkele trein meer naar de overkant.
Ter vergelijking: de terminal in Brussel is enkele jaren geleden ook vernieuwd. Toen heeft men een deel van de zuidgang en een heleboel commerciële ruimtes tijdelijk ingenomen om toch maar zo weinig mogelijk hinder te veroorzaken voor de internationale reizigers. In Nederland kan het hen allemaal niets schelen en blijven de reizigers in de kou staan (en moeten die vernieuwde terminal van Brussel dan maar gebruiken).

Re: Eurostar

Geplaatst: 02 nov 2024, 11:19
door TKR
rdv schreef: 01 nov 2024, 22:19
dentheo schreef: 01 nov 2024, 13:44 Zomaar, ik vind de naamsverandering van Thalys naar Eurostar nog altijd verwarrend, ik zou die treinen marketing man zijn uitleg wel eens willen horen.
Er is ook veel verwarring bij toeristen, sommigen komen andehalf uur te vroeg voor een ex-Thalys omdat "je voor de eurostar 1,5 u op voorhand moet inchecken", anderen midsen hun trein naar Londen omdat ze eerder een ex-Thalys namen en ze daar niet voor moesten inchecken.

Ook de planners waren (of zijn) in de war met inchecktijden bij Eurostar.
Ik heb ook al een Britse haar 'Eurostar' naar Keulen vanuit Brussel weten missen, omdat deze niet die Eurostar is die ze in Londen gewoon is maar een andere 'rode trein'. :lol:

De naamsverandering was indertijd verdedigd met het feit dat de Amerikaanse en andere verre toeristen 'Thalys' niet kennen. Nevermind dat het overgrote deel van de gebruikers van hier is en nu volledig in de war is.

Re: Eurostar

Geplaatst: 02 nov 2024, 12:03
door desperado
Als iemand geïnteresseerd is, de (blauwe) Eurostar rijdt dit weekend via de klassieke lijn tussen net ten westen van Lille en de tunnel - via Hazebrouck, Saint-Omer, (enz.).

Re: Eurostar

Geplaatst: 02 nov 2024, 18:53
door AlexNL
Wellicht was het allemaal wat minder verwarrend geweest als men de namen Thalys en Eurostar beide had afgeserveerd en vervangen door iets nieuws. Bij "Eurostar" zijn er nog altijd bepaalde verwachtingen (en is er ook gewoon heel veel oude info te vinden) die je niet zomaar afvoert.

Re: Eurostar

Geplaatst: 02 nov 2024, 21:22
door rvdborgt
Shrek schreef: 02 nov 2024, 00:59 Ik snap niet dat jij zoiets kunt verdedigen. Moesten de Belgen, Fransen of Engelsen even amateuristisch te werk gaan reed er geen enkele trein meer naar de overkant.
Ik zou het op prijs stellen als je me geen woorden in de mond legt. Ik vraag gewoon naar waar je je op baseert, zonder al enig oordeel te vellen, laat staan iets te verdedigen.
Einde discussie, als het zo moet.

Re: Eurostar

Geplaatst: 03 nov 2024, 12:27
door nighttrain
dentheo schreef: 01 nov 2024, 13:44 Zomaar, ik vind de naamsverandering van Thalys naar Eurostar nog altijd verwarrend, ik zou die treinen marketing man zijn uitleg wel eens willen horen.
Theo, de uitleg is dat er geen simpele uitleg is voor ons type van "treinkenners".Thalys bestond sinds 1996....
DWZ de klanten sinds toen zijn een minderheid aan het worden tov de toekomstige nieuwe klanten en die willen iets nieuws , of in andere moderne woorden "een nieuwe markt". De nieuwe klanten moeten en willen dat niet weten.
Knop op 0 en reseten naar de nieuwe branding en hop naar de website voor de reservering.
Mischien weet jij nog de dag dat er koekjes gemaakt werden door De Beukelaer ....de Prince vanille? En opeens was het LU....er werden er meer van verkocht en je kon ze overal vinden,smaakten hetzelfde.....en kosten verlaagd.
Air France doet het zelfde :“Premium Economy” renamed “Premium” to underline Air France’s move upmarket in this travel cabin.
Zelfde zetels maar betere indruk geven en.....meer geld vragen op middellange termijn..
Op heden is dat ook zo voor politieke partijen,voedingsprodukten (met vitamine C en zonder nitriten) enz.Er zijn alleeen maar winnaars
Het zal worst wezen voor een secretaresse in Boston die een businesstrip moet regelen voor haar baas van Parijs naar Brussel of Londen naar Brugge.

Re: Eurostar

Geplaatst: 03 nov 2024, 22:59
door dentheo
nighttrain schreef: 03 nov 2024, 12:27
dentheo schreef: 01 nov 2024, 13:44 Zomaar, ik vind de naamsverandering van Thalys naar Eurostar nog altijd verwarrend, ik zou die treinen marketing man zijn uitleg wel eens willen horen.
Theo, de uitleg is dat er geen simpele uitleg is voor ons type van "treinkenners". Thalys bestond sinds 1996....
Misschien weet jij nog de dag dat er koekjes gemaakt werden door De Beukelaer ....de Prince vanille? En opeens was het LU....er werden er meer van verkocht en je kon ze overal vinden, smaakten hetzelfde.....en kosten verlaagd.
Inderdaad, Rudi, naamsverandering van bedrijven oké, maar voor ons waren het inderdaad ook namen van "producten".
En dat ligt wel eens anders, daar heeft men iets meer eerbied voor, want volgens mij heeft LU nog altijd Prince en TUC, (denk ik).

Re: Eurostar

Geplaatst: 27 nov 2024, 19:15
door HLE18
14 december kan je gratis Eurostar tickets gaan zoeken in de stations.

https://www.hln.be/reizen/eurostar-vers ... ~aa9601ae/

Re: Eurostar

Geplaatst: 11 dec 2024, 16:19
door Merijn
HLE18 schreef: 27 nov 2024, 19:15 14 december kan je gratis Eurostar tickets gaan zoeken in de stations.

https://www.hln.be/reizen/eurostar-vers ... ~aa9601ae/
Ik vernam dat dit zou afgelast zijn, blijkbaar krijgen ze van NMBS alsnog geen toelating dit te organiseren. Het is echter (nog?) nergens officieel na te lezen, ik heb dus geen idee of dit effectief waar is.