Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 16 apr 2020, 22:42
Is men momenteel nog bezig met de uitrol van M7 of ligt dat met de coronacrisis stil?
Gisteren op de verbinding Brussel-Zuid - Luik-Guillemins via Namen gereden en onderweg een samenstelling op deze verbinding tegengekomen van een M4-stuurrijtuig, 4 gewone M4B-rijtuigen en daarachter 4 M7-rijtuigen. Dus ze zijn nog wel degelijk aan het rijden.
M6 mag toch ook op noorderkempenSteve schreef:En niets op Antwerpen-Charleroi? Dat maakt de kans een stuk kleiner dat een van die verbindingen doorgetrokken zou worden naar Noorderkempen...
Dat zou veel te veel wisselcapaciteit in Berchem vereisen. Een doorgaande trein naar het noorden moet van L25 komen, dus het zal een Charleroi of Brussel zijn.ianryckewaert13 schreef: ↑23 apr 2020, 10:34M6 mag toch ook op noorderkempenSteve schreef:En niets op Antwerpen-Charleroi? Dat maakt de kans een stuk kleiner dat een van die verbindingen doorgetrokken zou worden naar Noorderkempen...
En wie zegt er dat Charleroi een verbinding met noorderkempen krijgt kan even goed de oostende Antwerpen zijn of een van de Kempen
En zou goed zijn van de kust want van daar naar Nederland is geen goede verbinding
En als ze i11 en m6/7 gebruiken kunnen ze bij een eventuele verlenging naar Breda en Eindhoven ook gebruiken
En de ritten die in Nederland starten met de ICNG-België laten rijden
En nog een voordeel Breda en noorderkempen hebben dan een trein voor Mechelen-Brussel
En Sint Niklaas Gent oostende
Of Brussel airport en via 50a richting kustShrek schreef:Dat zou veel te veel wisselcapaciteit in Berchem vereisen. Een doorgaande trein naar het noorden moet van L25 komen, dus het zal een Charleroi of Brussel zijn.ianryckewaert13 schreef: ↑23 apr 2020, 10:34M6 mag toch ook op noorderkempenSteve schreef:En niets op Antwerpen-Charleroi? Dat maakt de kans een stuk kleiner dat een van die verbindingen doorgetrokken zou worden naar Noorderkempen...
En wie zegt er dat Charleroi een verbinding met noorderkempen krijgt kan even goed de oostende Antwerpen zijn of een van de Kempen
En zou goed zijn van de kust want van daar naar Nederland is geen goede verbinding
En als ze i11 en m6/7 gebruiken kunnen ze bij een eventuele verlenging naar Breda en Eindhoven ook gebruiken
En de ritten die in Nederland starten met de ICNG-België laten rijden
En nog een voordeel Breda en noorderkempen hebben dan een trein voor Mechelen-Brussel
En Sint Niklaas Gent oostende
Tgoh ja, er is ook al de S32 2x per uur die van L59/1 naar L25 moet, dus het niet is niet dat het onmogelijk is natuurlijk. Maar ik ben ook wel akkoord dat het een van de Brusselse treinen is die door moet rijden.Shrek schreef: ↑23 apr 2020, 12:09Dat zou veel te veel wisselcapaciteit in Berchem vereisen. Een doorgaande trein naar het noorden moet van L25 komen, dus het zal een Charleroi of Brussel zijn.ianryckewaert13 schreef: ↑23 apr 2020, 10:34M6 mag toch ook op noorderkempenSteve schreef:En niets op Antwerpen-Charleroi? Dat maakt de kans een stuk kleiner dat een van die verbindingen doorgetrokken zou worden naar Noorderkempen...
En wie zegt er dat Charleroi een verbinding met noorderkempen krijgt kan even goed de oostende Antwerpen zijn of een van de Kempen
En zou goed zijn van de kust want van daar naar Nederland is geen goede verbinding
En als ze i11 en m6/7 gebruiken kunnen ze bij een eventuele verlenging naar Breda en Eindhoven ook gebruiken
En de ritten die in Nederland starten met de ICNG-België laten rijden
En nog een voordeel Breda en noorderkempen hebben dan een trein voor Mechelen-Brussel
En Sint Niklaas Gent oostende
Dat heb ik al veel gemijmerd: Eigenlijk zou de inrichting tussen Antwerpen en Berchem volledig herpland moeten worden. Wat een wisselstraten er moeten genomen worden. Eerste belangrijke vraag: heeft de goedereninrit naar Gent nog nut? (spoor 2-3)
Ik weet eigenlijk niet of "gewone" M6 toegelaten is op de HSL, ook al is het dan max. 160 km/h, of dat dat voorbehouden is voor de "200"-exemplaren. Aangezien er nog geen sprake is van M7 op Welkenraedt - Kortrijk, neem ik aan dat de M6 "200" daar nodig zullen blijven.ianryckewaert13 schreef: ↑23 apr 2020, 10:34M6 mag toch ook op noorderkempenSteve schreef:En niets op Antwerpen-Charleroi? Dat maakt de kans een stuk kleiner dat een van die verbindingen doorgetrokken zou worden naar Noorderkempen...
Lang geleden reden ze in combinatie met de HLE 13 ook tot Noorderkempen, toen er nog geen Desiro's waren. Maar dan gaan ze wel de HLE 27's moeten vervangen, want die kunnen uiteraard niet op de HSL.Steve schreef: ↑23 apr 2020, 14:35Ik weet eigenlijk niet of "gewone" M6 toegelaten is op de HSL, ook al is het dan max. 160 km/h, of dat dat voorbehouden is voor de "200"-exemplaren. Aangezien er nog geen sprake is van M7 op Welkenraedt - Kortrijk, neem ik aan dat de M6 "200" daar nodig zullen blijven.ianryckewaert13 schreef: ↑23 apr 2020, 10:34M6 mag toch ook op noorderkempenSteve schreef:En niets op Antwerpen-Charleroi? Dat maakt de kans een stuk kleiner dat een van die verbindingen doorgetrokken zou worden naar Noorderkempen...