Pagina 80 van 152

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 26 aug 2013, 21:40
door vasonline
nahoj schreef:
AM'er schreef:De gemoderniseerde stellen kunnen er mijn inziens nog langer tegen dan 15 jaar. De roodjes
Het bewijst dat ook de gemoderniseerde stellen nog eens 15 jaar erbij kunnen doen.
De mate waarin de rode klassiekskes opgereden zijn, is gèèn voorbeeld van hoe het moet. Het interieur is niet wat de gemiddelde reiziger verwacht (totaal verouderd), en de staat van het materieel geen modern spoorbedrijf waardig (gebrek aan revisies).
Ik vind vooral dat de buitenkant er zo slecht uitziet. (en de niet behandelde roest, de letters die vervagen
of zelfs bijna weg zijn: slordig!)

Echter: wat grafittie hier, wat grafittie daar....en een ondergespoten nieuwe Desiro ziet er al (bijna) even slecht uit.
Dit is niet de fout van het stel, natuurlijk. Maar men zou toch iets moeten proberen om de nieuwe treinen te
vrijwaren...

Hebben de gemoderniseerde exemplaren nog last van waterinsijpeling?

Het hendeltje om de deur te openen:
De drukknop gaat ook prima, maar ik vind beide systemen even goed werken.
De hendel bij de deuren van een M2 rijtuig daarentegen...

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 27 aug 2013, 00:12
door Retard
vasonline schreef:
nahoj schreef:
Shrek schreef: Breaks en nieuwer krijgen ETCS (m.u.v. HLR77). Die zien we dus nog zeker 15 jaar rondrijden.
Wat ze met de MS75 van plan zijn weten ze zelf nog niet goed volgens mij.
(Ik hoop alvast dat ze samen met de klassiekjes afgevoerd worden eens de dubbeldekkers er zijn.)
De MR75 worden gemoderniseerd, inclusief vernieuwing van de stuurpost en voorbereiding voor ETCS.
Nog een uitzondering op je regel van 'Breaks en nieuwer': HLE 21-27 krijgen ook geen ETCS.
Interessant.
Lichtjes oftopic: tegen die datum verliest de M4 zijn locomotief die met de stuurstand samenwerkt?
Ze hebben belooft dat 85% van het materieel airco zal hebben. Dus de M4's zullen er na 2025 waarschijnlijk niet meer bijzijn.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 27 aug 2013, 03:51
door Joris
Hallo,
De M4 zullen er samen met de 21/27 uitgaan, zodra de nieuwe dubbeldekstellen er zijn. Al vermoed ik dat er wel al eens 27'ers eerder zouden kunnen gaan, gezien het overschot aan 18'ers.
Normaal volgen na de rode, eerst de witte JH klassieken, totdat er geen enkel JH voertuig meer in dienst is
Groeten.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 27 aug 2013, 03:59
door Joris
Hallo,
nahoj schreef:
Shrek schreef:
vasonline schreef: Is er geweten welk ander ouder materiaal er ETCS zou krijgen?
Zouden we die datum wel halen?
Voorziet men dit bvb voor de AM-75 waar men in Mechelen aan bezig is?
Wel 'n beetje raar, aangezien sommige v/d klassiekjes jonger zijn.
Breaks en nieuwer krijgen ETCS (m.u.v. HLR77). Die zien we dus nog zeker 15 jaar rondrijden.
Wat ze met de MS75 van plan zijn weten ze zelf nog niet goed volgens mij.
(Ik hoop alvast dat ze samen met de klassiekjes afgevoerd worden eens de dubbeldekkers er zijn.)
De MR75 worden gemoderniseerd, inclusief vernieuwing van de stuurpost en voorbereiding voor ETCS.
Nog een uitzondering op je regel van 'Breaks en nieuwer': HLE 21-27 krijgen ook geen ETCS.
Is er een reden waarom ook de 77'ers geen ETCS krijgen? Is dat vanwege een eerder lege kas van de eigenaar? Geldt dit voor alle 77? (dus die van b-log én b-tech?) Of gaan die al na 20 jaar richting het oud ijzer?
Groeten.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 27 aug 2013, 08:31
door LHOON
Vanmorgen de 210 op L580 FM-FGSP: tijd om de railpas 1e klas nog eens boven te halen!

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 27 aug 2013, 09:32
door tt44ta46
Eerste klas? Ba nee gij! Lekker boven de bogies tegen de vouwbalg gaan zitten en genieten van het motorlawaai :-)

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 28 aug 2013, 20:40
door TrainzDr3ver
Ik heb het gevoel dat ze alle AM62 in Oost/West-Vlaanderen gebruikt hebben vandaag, denk dat ik daar nog is heen ga om ze nog is op foto/film te krijgen :D

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 28 aug 2013, 21:57
door Lukas
Hoi,

Op http://www.wallorail.be staat er een fotoreeks van de laatste reis van een aantal Klassiekskes.

Lukas

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 aug 2013, 17:47
door Stijn91
En ik die dacht dat ledige ritten niet goed waren voor de elektriciteitskost maar dan wel klassiekjes zien die rond 11u die op Geraardsbergen - Aalst zitten en dan 's avonds op P8952 rijden.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 30 aug 2013, 17:57
door nahoj
Mogen zich opmaken voor een kort pensioen in de Ardennen: 177, 183, 222, 236, 238, 240, 256 en 268.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 30 aug 2013, 23:26
door Lukas
Hoi,

Het gaat nu echt wel bergaf met onze veteranen.In één klap weer 8 stellen minder.Vanavond zag ik ook nog 2 Klassiekskes in Leuven.Hierbij de nummers:269 en 160.

Lukas

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 30 aug 2013, 23:29
door LHOON
Op welke basis wordt er eigenlijk beslist tot de afdanking?
Defecten, onderhoud nodig, of genoeg nieuwe desiro's die binnenkomen?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 31 aug 2013, 01:33
door Retard
nahoj schreef:Mogen zich opmaken voor een kort pensioen in de Ardennen: 177, 183, 222, 236, 238, 240, 256 en 268.
Ze worden waarschijnlijk zo begeleid naar hun laatste rustplaats. 183 verzekerde eergisteren nog ritten. 177 stond vrijdag in de bundel van Luik-Guillemins. 222 stond aan de TW van Oostende.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 31 aug 2013, 08:45
door Dieselfreak
nahoj schreef:Mogen zich opmaken voor een kort pensioen in de Ardennen: 177, 183, 222, 236, 238, 240, 256 en 268.
256, daar heb ik drie weken geleden nog in gezeten.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 31 aug 2013, 18:30
door groen1976
Gisteren dankzij het ongeval in Kortrijk meer dan een uur met de 221 kunnen reizen. De IR Mechelen-Kortrijk werd met twee rode klassiekjes verzorgd ipv de normale 21 + M4.