Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Er zijn vele 27's werkloos geworden door de instroom van de 18. Allicht past men deze maatregel toe om de locs hun km's te laten doen. Het zorgt er ook voor dat je stuurrijtuigen tijdelijk buiten dienst kan stellen voor aanpassingswerken of andere zaken. (Verder is natuurlijk wel een feit dat die treinen met 2 HLE27 wat meer vermogen hebben en dus sneller op max snelheid zijn waardoor hun eventuele vertragingen sneller weggewerkt kunnen worden.)
Zoals ik las is dit bijvoorbeeld de reden waarom er buiten de zomer een IC O is die met 2 HLE18 rondrijdt om zo de inbouw van ETCS/TBL1+ mogelijk te kunnen maken in het stuurrijtuig. Vermoedelijk zal men dus dezelfde methode gebruiken om die andere stuurrijtuigen ook om te bouwen.
Zoals ik las is dit bijvoorbeeld de reden waarom er buiten de zomer een IC O is die met 2 HLE18 rondrijdt om zo de inbouw van ETCS/TBL1+ mogelijk te kunnen maken in het stuurrijtuig. Vermoedelijk zal men dus dezelfde methode gebruiken om die andere stuurrijtuigen ook om te bouwen.
Eveneens 2 heen en terug ritten op de IC-C kortrijk - Antwerpen en 1 à 2 heen en terug ritten op de IC-D Liers - Luik - Namen - Charleroi - Doornik met 9 M4 rijtuigen en 2 HLE 27.Steven schreef:Er zijn vele 27's werkloos geworden door de instroom van de 18. Allicht past men deze maatregel toe om de locs hun km's te laten doen. Het zorgt er ook voor dat je stuurrijtuigen tijdelijk buiten dienst kan stellen voor aanpassingswerken of andere zaken. (Verder is natuurlijk wel een feit dat die treinen met 2 HLE27 wat meer vermogen hebben en dus sneller op max snelheid zijn waardoor hun eventuele vertragingen sneller weggewerkt kunnen worden.)
Gisterochtend reed IC4527, de eerste trein vanuit Essen, met 2 klassiekjes (737v-757a). Dat lijkt me niet de normale planning.
Tevens reed er in de ICF (o.a. 1717) een stel M4 met aan weerszijden een HLE27 met zo'n zware koppeling die eerste met de Knokke/Blankenberge reed. Locomotieven gaven volgens mij beide tractie, want het ging bijzonder vlot.
Tevens reed er in de ICF (o.a. 1717) een stel M4 met aan weerszijden een HLE27 met zo'n zware koppeling die eerste met de Knokke/Blankenberge reed. Locomotieven gaven volgens mij beide tractie, want het ging bijzonder vlot.
[quote="Tom024"]Gisterochtend reed IC4527, de eerste trein vanuit Essen, met 2 klassiekjes (737v-757a). Dat lijkt me niet de normale planning.
Die 2 klassiekjes is wel degelijk de normale samenstelling, is al jaar en dag zo. In Charleroi Sud komen er bij aankomst nog 2 bij en dan gaat het als P trein 7727 naar Schaarbeek.
Die 2 klassiekjes is wel degelijk de normale samenstelling, is al jaar en dag zo. In Charleroi Sud komen er bij aankomst nog 2 bij en dan gaat het als P trein 7727 naar Schaarbeek.
Op 04/09/12 reed de IC 2115 met zeven M6 rijtuigen ipv de gebruikelijke 10!
Het aantal keer dan IC 2115,2116 en 2117 op volle sterkte rijden (zijnde 10 rijtuigen) is sneller geteld hoor.
Hoi,
Gisteren was trein 935 (IC D Luik-Namen-Charleroi-Bergen-Doornik) samengesteld uit 1 gemoderniseerd stel.Normaal is dit een AM 96.
Dit stel was op sommige momenten onvoldoende voor de vele reizigers.
Lukas
Gisteren was trein 935 (IC D Luik-Namen-Charleroi-Bergen-Doornik) samengesteld uit 1 gemoderniseerd stel.Normaal is dit een AM 96.
Dit stel was op sommige momenten onvoldoende voor de vele reizigers.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Trein 3520 bestond vandaag uit een gemoderniseerd Klassiekske, in plaats van een AM 96.
Laatst gewijzigd door Retard op 10 sep 2012, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
In plaats van een AM 96Retard schreef:Trein 3520 bestond vandaag uit een gemoderniseerd Klassiekske.

Altijd gemakkelijker dat je er meteen bij zet wat de normale samenstelling is .
-
Vrijdag 7 september reed de P8600 Brussel - Luxemburg met M5'en in plaats van met M6'en, ik weet niet of dat vaker voorkomt?
Daardoor was hij echter beperkt tot Aarlen.
Is het niet andersom? De P-trein is ingekort en daardoor kunnen ze hem nu met M5 rijden?TrainzDr3ver schreef:Vrijdag 7 september reed de P8600 Brussel - Luxemburg met M5'en in plaats van met M6'en, ik weet niet of dat vaker voorkomt?

-
- Dieselfreak
Om 8 uur 37 nam ik in Vielsalm de IR m richting Luik. Behalve 2 I10-en, zat er ook een I6 tussen de rijtuigen. Zijn I6-en tegenwoordig vaker weer te vinden op die verbinding? De laatste keer dat ik in zo'n rijtuig gezeten heb op die lijn, was begin 2010.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.