Wat voor camera gebruikt gij?

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Germen

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door Germen »

Afbeelding

Hoi,

Vandaag heb ik een nieuwe Lens gekocht de: Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (IF) MACRO
Er was al een 3,5-6,3/18-250 mm zoom. Grootste zoombereik in z'n klasse en ook nog eens goed presterend. Tamron voegt er nog 20 mm tele aan toe. Dat is nauwelijks nieuws. Dat hij is uitgerust met ingebouwde beeldstabilisatie is wél belangrijk.
Een megazoom met stabilisatie was er ook al, maar dat was een 28-300 mm. Voor extra tele moest je dus wat groothoek inleveren. De nieuwe 18-270 is in principe aantrekkelijker, met één voorbehoud: de 28-300 is wél geschikt voor full frame, de 18-270 niet.

28-419 mm
Het nieuwe objectief is instelbaar tot ca. een halve meter vanaf de beeldsensor, wat close-ups mogelijk maakt tot een afbeeldingsmaatstaf van 1:3,5. 10 cm lang, 8 cm doorsnee, 550 gram, omgerekend kleinbeeldbereik 28-419 mm.
Tot slot de volledige type-omschrijving: Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (IF) MACRO

Groetjes Germen
Trammist

Bericht door Trammist »

Ik fotografeer nu met een HP Photosmart R707 :P Afbeelding Afbeelding :P :P

Maar ik heb ondertussen concrete plannen om een Canon 450D met 18-55 lens aan te kopen :D waarschijnlijk in juni of juli. Afbeelding Ik heb 'm al eens in handen gehad, en 't is een lekker stuk :P
LML

Bericht door LML »

Niet dat ik me constant bezig hou met foto's trekken, maar ik heb 'n Pentax Optio 33LF. Al een ouder machientje, maar hij doet het nog uitstekend. En... met mooie resultaten.

Dat wordt hier niet zoveel gebruikt. Enkel om de kids te fotograferen en als we met de hele bende een dagje weg zijn of op reis...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Hans

Bericht door Hans »

Trammist schreef:Maar ik heb ondertussen concrete plannen om een Canon 450D met 18-55 lens aan te kopen :D waarschijnlijk in juni of juli. Ik heb 'm al eens in handen gehad, en 't is een lekker stuk :P
Heb deze camera al ongeveer een jaar in gebruik. Ben er heel erg tevreden mee, prestaties zijn zeer goed voor zijn klasse. De camera is overigens nog een stuk beter dan die Kitlens hem toelaat, wat hem naar de toekomst nog aantrekkelijk maakt moest je ooit willen investeren in een nieuwe. Toch is de kwaliteit van die kitlens soms opvallend goed! Er is nu wel de 500D die iets beter zou moeten zijn (+ je kan daar in Full HD mee filmen etc), maar deze nieuwkomer maakt de 450D natuurlijk erg aantrekkelijk van prijs en dus heel erg zijn geld waard!
Trammist

Bericht door Trammist »

Die 500D is echt wel te duur voor mijn budget hoor, Hans. Zelfs de 450D is al op't randje.

Maar is ben sowieso niet van plan om het bij die kitlens te houden. Maar alles heeft zijn begin he... Op termijn komen daar nog tele's, breedhoeken, flitsers, etc bij...
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik zit nog altijd met de kitlens van mijn Olympus, hopelijk ooit eens een nieuwe (betere zoom) maar het geld ontbreekt uiteraard.

Qua statief ga ik mijn schoonvader zijne eens uittesten van zodra ik weer congé heb. :)
roellekke

Bericht door roellekke »

1 X Nikon D300 met 18-200 VR 3.5-5.6 :D
1 X D300 met Bigma (Sigma 50-500 ) :D
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

ik bezit al een jaar of 2 een nikon D200 met een 18/200 mm lens van nikkor

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Ik pak uit dit jaar met de Nikon D700, en varie lenzen waaronder de breedhoek 14-24 2,8 en de tele 80-40 5,6 , een 60mm lens, een 18-200 5,6 en een 18-70 4,5. Daar kunde wel efkes mee voort. De Nikon D700 is een pracht van een masjien...Veel beter dan de Nikon D200 die ook nog in mijne tas zit als reserve.... (Heb daar goed mee leren fotograferen,trouwens) Driepoot en Monopoot van Manfrotto... Dat moet er wel bij als ge een beetje geëquipeerd wil zijn... aja en een GPS van Nikon voor Geotracking... Dan hoef ik niet altijd de plaatsnaam te onthouden....

Groetjes
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Trammist

Bericht door Trammist »

Ik heb afgelopen woensdag 22 april mijn Canon 450D gekocht! :D
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Ha dit is nog een fijn programma om te downloaden

www.geosetter.de tis gratis, en het dient om de lokatie aan uw (exif) foto's toe te voegen
Afbeelding
**********************************************************************************************************
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

sammarco1 schreef:Veel beter dan de Nikon D200
de fotograaf doet er ook iets aan, en dat het toestel beter zal zijn, ongetwijfeld !
Maar natuurlijk heeft niet iedereen het spaarboekje om zich zo'n dingen aan te schaffen.

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Daar ben ik volledig mee akkoord...T'is best veel geld,maar je koopt dat niet allemaal ineens hé!
Buiten dat hou ik net zoveel respect voor iemand die naast mij staat met een klein cameraatje, ben trouwens ook zo begonnen, toen ik 12 was met een pocket cameratje met filmcasette's type 110..... Een aantal van die foto's heb ik nog, allemaal locomotieven die niet meer bestaan...de kwaliteit toen van zo een rolletje ging nogal...Goh mocht ik diezelfde foto's kunnen overdoen.... De D200 is een heel goed toestel, maar op internet is daar nog maar weinig sprake van.... Alles over de D300 en hoger dat vind je vrij snel.... Er is trouwens een Nikon D5000 op komst.
Afbeelding
Germen

Bericht door Germen »

Hallo Mensen,

Waarom plaatsen jullie geen foto`s van Camera of lens die jullie gebruiken?
alleen type nummers zegt mij niet zoveel!
Foto`s met technische gegevens kan ook erg intressant zijn!

groetjes Germen
Pieter..

Bericht door Pieter.. »

Ik heb woensdag een nieuwe GSM gekocht met 8 MP camera erop :idea:
LG Renoir :wink: Heel goede camera voor foto's en Filmpjes enzo ...
Plaats reactie