Eurostar Amsterdam
Re: Eurostar Amsterdam
Een verschil met de sporen 1 en 2 is natuurlijk wel dat het via de sporen perfect mogelijk blijft om de trein te bereiken... zullen ze ongetwijfeld hard op letten met veiligheidspersoneel en al, maar ik hoop dat het geen spoorlopers aantrekt die op die manier hun kans willen wagen.
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: Eurostar Amsterdam
Die is veel te klein en kan alleen vergroot worden door de Stationshuiskamer te sluiten.
Er lopen op het moment vergunningaanvragen in Rotterdam. De gemeente heeft daarover nog geen besluit genomen.
Aanpassingen spoor 1: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 95469.html
Check-in faciliteiten: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 90075.html
Re: Eurostar Amsterdam
In een document dat ik kon inlezen te Amsterdam vandaag stond dat men het perron 1 van Rotterdam zou vergroten. De werken hiervoor zouden in februari starten.
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: Eurostar Amsterdam
Vandaag in het Rotterdams Dagblad: https://www.ad.nl/rotterdam/rotterdam-m ... ~a1fcdb11/
De incheckfaciliteiten in Rotterdam komen in de nu leegstaande ruimte boven de Hema (dit is direct aan spoor 1). De Eurostar gaat stoppen op spoor 2, het perron wordt dus verbreed ten koste van spoor 1.
De incheckfaciliteiten in Rotterdam komen in de nu leegstaande ruimte boven de Hema (dit is direct aan spoor 1). De Eurostar gaat stoppen op spoor 2, het perron wordt dus verbreed ten koste van spoor 1.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
Re: Eurostar Amsterdam
Veel keuze is er ook niet, de "oude" stellen (TMST) kunnen niet onder 1,5 kV rijden (of toch zeker niet op vol vermogen) en hebben bij mijn weten ook geen ATB aan boord.
Re: Eurostar Amsterdam
Die hebben geen atb en geen etcs. Dus kunnen ze in Nederland niets doen met de oude Eurostar.
Re: Eurostar Amsterdam
Neen om de eenvoudige reden dat hij dan teveel soorten reglementering moet kennen
UK met TVM en ?
Tunnel met TVM
Frankrijk met TVM en KVB
België met TVM, tbl1+ en etcs
Nederland met atb en etcs
UK met TVM en ?
Tunnel met TVM
Frankrijk met TVM en KVB
België met TVM, tbl1+ en etcs
Nederland met atb en etcs
Re: Eurostar Amsterdam
De 1500V zou geen probleem mogen zijn, ze rijden jaarlijks immers naar Avignon zonder problemen. Maar het ontbreken van ATB is natuurlijk wel blokkerend.
Re: Eurostar Amsterdam
In St. Pancras ligt KVB. Bij Ashford International ligt het klassieke AWS+TPWS (functioneel vergelijkbaar met Memor en TBL1+), daar gaat nog KVB geïnstalleerd worden omdat de Velaro's geen AWS+TPWS hebben gekregen.
Re: Eurostar Amsterdam
Is er in Avignon TGV geen 25kv of rijden ze tot Avignon ville?
Re: Eurostar Amsterdam
In Avignon-TGV is er 25kV. Vroeger kwamen ze in Avignon-centre en daar was 1,5 kV voor nodig. Tegenwoordig is de 1,5 kV enkel nodig om Marseille-Saint-Charles te bereiken.