Pagina 9 van 10
Geplaatst: 03 mei 2007, 15:44
door Bart
Steven schreef: geraak maar is in nijvel

Geraken doe je er zeker.
Maar de vraag is wanneer hé

.
Eigenlijk vind ik dat best wel lachwekkend, op voorwaarde dat de seinen op groen staan natuurlijk, anders is het minder amusant.
Geplaatst: 03 mei 2007, 17:20
door LierTrainspotter
Ik vind nen break over het algemeen nen kak bak! Ze zitten goed en das al.
MAar ze zitten altijd voller dan andere treinen (toeval?), maken veel lawaai, moeten snel remmen voor een station al van veel op voorhand, in het weekend rijden die echt supper traag tussen bouwel en nijlen dus sprinter is wel echt beter. Ik heb een filmpje vanuit een AM-86 dan moet je hem zien gas geven
Nen break is echt gemaakt om IR diensten te doen. AM klassiek is ook wel slecht voor L-treinen. Maar ik hou het liever bij de oude treinen. Want die Mw-41ers zijn anders ook nie slecht als L-trein, trekken zeer rap op.
Geplaatst: 03 mei 2007, 18:12
door Wover
LierTrainspotter schreef:Ik heb een filmpje vanuit een AM-86 dan moet je hem zien gas geven

.
http://www.youtube.com/watch?v=rfAaf8wcN6c
Vanaf 00.30

Geplaatst: 03 mei 2007, 19:04
door Steven
LierTrainspotter schreef:Ik vind nen break over het algemeen nen kak bak! Ze zitten goed en das al.
MAar ze zitten altijd voller dan andere treinen (toeval?), maken veel lawaai, moeten snel remmen voor een station al van veel op voorhand, in het weekend rijden die echt supper traag tussen bouwel en nijlen dus sprinter is wel echt beter. Ik heb een filmpje vanuit een AM-86 dan moet je hem zien gas geven
Nen break is echt gemaakt om IR diensten te doen. AM klassiek is ook wel slecht voor L-treinen. Maar ik hou het liever bij de oude treinen. Want die Mw-41ers zijn anders ook nie slecht als L-trein, trekken zeer rap op.
al is aan gedacht dat het traag rijden te maken heeft met de brede uurregeling, meer tijd voorzien dan werkelijk nodig!! tussen zaventem en diegem was tot dec vorig jaar 5 min voorzien (heden vier) terwijl je dat traject best kan afleggen in een tijd van 2min 30. dus als ik er stoptrein doe tussen die twee neem ik mijn tijd, waarom mij opjagen aan 120 als ik er met 80 ook kom en stipt blijf
trouwens met sprinters neem ik altijd de grootste veiligheidsmarge, die hebben altijd een grotere remafstand nodig dan breaks, ze zijn slipgevoelig in optrekken en afremmen
Geplaatst: 03 mei 2007, 19:38
door Wover
Bwa, als je trager rijdt dan toegestaan geef je de reizigers het gevoel dat de trein traag vooruit gaat, en dat sterkt weer het beeld dat treinen traag en altijd te laat zijn
Maar 5 minuten in een station stilstaan doet dat ook, dus eigenlijk moet je een gulden middenweg zoeken

Geplaatst: 03 mei 2007, 19:45
door Steven
Wover schreef:Bwa, als je trager rijdt dan toegestaan geef je de reizigers het gevoel dat de trein traag vooruit gaat, en dat sterkt weer het beeld dat treinen traag en altijd te laat zijn
Maar 5 minuten in een station stilstaan doet dat ook, dus eigenlijk moet je een gulden middenweg zoeken

tja se

ik zorg dat ik op tijd ben

en das het enige wat de grote massa doet hoor, op het uurwerk zien bij vertrek en aankomst en wat gij daartussen doet kan de meeste weinig schelen hoor.
Geplaatst: 03 mei 2007, 21:09
door Lukas
Hoi,
Eigenlijk vind ik het ook jammer dat de Sprinters verdwenen zijn van de L dienst Leuven-Aarschot-Antwerpen -Centraal want ik vond ze comfortabeler dan de Breaks.
Geplaatst: 04 mei 2007, 00:01
door Bart
Wover schreef:Bwa, als je trager rijdt dan toegestaan geef je de reizigers het gevoel dat de trein traag vooruit gaat, en dat sterkt weer het beeld dat treinen traag en altijd te laat zijn
Bij de stoptrein Herentals antwerpen is de uurregeling te breed.
Tussen wolfstee & Bouwel trek ik amper op tot 60 km/uur, en dan ben je nog te vroeg. Idem dito tussen Bouwel & Nijlen.
Als je u maximum snelheid zou nemen, sta je dus wel degelijk 4 minuten stil aan't perron. En wat gebeurd er dan: personen die aan de gesloten overweg staan te wachten worden ongeduldig, ze beginnen tussen de slagbomen te slalommen, maar vergeten wel naar den andere kant te kijken.
Ik kan het niet meer op mijn één hand tellen, hoeveel keer ik al op die manier een bijna aanrijding heb zien gebeuren.
Geplaatst: 04 mei 2007, 15:05
door Steven
idd bart, dus om overwegen niet onnodig lang dicht te houden neem je beter de tijd die je er voor krijgt en zodoende beperk je uw stilstand in een station.
Ik heb te jambes zo al dikwijls mensen zien overlopen, ik blaas dan is goed door, de meeste verschieten zich een ongeluk omdat ze denken dat je het niet zou gezien hebben (wij zijn niet blind als treinbestuurder voor zover sommige dat zouden denken). een zeldzame keer krijg ik dan de middenvinger

Geplaatst: 04 mei 2007, 16:26
door Bart
Steven schreef:
Een zeldzame keer krijg ik dan de middenvinger

Tja, jij niet alleen ze

.
Mensen zien gewoon het gevaar er niet van in, om door een gesloten overweg te wandelen/fietsen. Zelfs ouders met kinderen erbij doen het, ik noem dit een zeer goede opvoeding voor die gasten

.
Ik hoop altijd dat ze dan op mijn trein gaan stappen, en als dit het geval is, daar ga ik steeds achter en verzoek ze vriendelijk om weer af te stappen. Dat mag mij vertraging kosten zoveel als nodig, maar eraf gaan ze. En als je begint over de boetes, zijn ze zeer rap om af te stappen.
Geplaatst: 04 mei 2007, 16:32
door Steven
kan u geen ongelijk geven bart
Geplaatst: 04 mei 2007, 17:04
door LierTrainspotter
Kijk nu zelf hoe snel je van bouwen naar wolfstee rijd met de AM-86er. MAar zet zekers het geluid aan, je gaat meer horen dan zien want het is in de donkere gefilmt...
http://www.youtube.com/profile?user=LierTrainspotter
Geplaatst: 04 mei 2007, 17:39
door Steven
dat zegt niets he

donker buiten en verder enkel het bewegen van een gordijn en een stukje tafel gezien

Geplaatst: 06 mei 2007, 20:41
door Duikbril AM86
Bart schreef:Steven schreef:
Een zeldzame keer krijg ik dan de middenvinger

Tja, jij niet alleen ze

.
Mensen zien gewoon het gevaar er niet van in, om door een gesloten overweg te wandelen/fietsen. Zelfs ouders met kinderen erbij doen het, ik noem dit een zeer goede opvoeding voor die gasten

.
Ik hoop altijd dat ze dan op mijn trein gaan stappen, en als dit het geval is, daar ga ik steeds achter en verzoek ze vriendelijk om weer af te stappen. Dat mag mij vertraging kosten zoveel als nodig, maar eraf gaan ze. En als je begint over de boetes, zijn ze zeer rap om af te stappen.
Amaai maak dat mee ouders die met hun kinderen onder een slagboom lopen, waar gaan we naar toe??
Ik heb ooit eens een dame in Haaltert met haar kinderen zien het perron op gaan langs de sporen (tussen de stenen) in de plaats van via de normale weg langs de parking zoals het hoort.
Maar gesloten overwegen oversteken met kinderen vind ik echt wel ver gaan...

Hebben die nu echt geen verantwoordelijkheidszin meer of wat is dat hier in België??
Bij ons in Haaltert zijn der dagelijks zeer veel treinreizigers die de sporen oversteken om van het ene naar het andere perron te geraken. Dan zijn ze sneller terug op de parking en moeten ze geen omweg maken via de overweg. Ik kies toch liever de iets langere maar veilige weg hoor..
Vorige week heb ik in Aalst ook nog iets nieuws gezien 2 meisjes van rond de 20 jaar die op het perron stonden te wachten op de CR-trein naar Eigenbrakel via Jette, deze hadden niets beters te doen dan op de perronrand (van het verhoogde perron) eens gaan neer te zitten, zodat ze de benen even konden strekken, toen de trein naderde zaten ze op de uitkijk en deden ze naar mekaar een teken om op te staan. Echt weer zo van die slimme toeren, als kleine kinderen dat zien willen ze dat dan nadoen met alle gevolgen vandien natuurlijk...
Geplaatst: 06 mei 2007, 21:11
door Dietrich
In Haaltert heb ik er zo nog zien oversteken, in Burst lopen er ook mensen naar het einde van het perron (spoor 2 en 3) alwaar ze daar blijven staan tot de trein weg is. Zolang je daar blijft staan is er weinig aan de hand maar ik denk dat er daar velen eens durven oversteken alvorens de slagbomen open zijn, ze staan immers toch al tussen de sporen...
Ik denk dat men in Herzele trouwens ook wel eens over de sporen loopt, langs de kant van het spoor richting Brussel is een (zeer) kleine parking in een straat, wie zich daar parkeert zal zeker niet rond gaan lopen aangezien het dan al over vele honderden meters omweg gaat.