Pagina 9 van 12

Re: Nieuwe locomotieven HLE 17

Geplaatst: 03 nov 2024, 10:04
door JHS2013
De BL3 is er volgens mij op deze locomotieven later ingezet door nét de andere fabrikant dan de vorige EVC en de STM-integratie lukt dan niet goed ofzo

Re: Nieuwe locomotieven HLE 17

Geplaatst: 03 nov 2024, 13:54
door Steven
Ik vermoed dat er een deel merken/patenten een rol spelen. Toen de HLE18 werd voorzien met ETCS werd een Alstom scherm geplaatst net om TBL2 te kunnen weergeven want Alstom heeft de rechten …. Ondertussen bestaat TBL2 niet meer en zijn we op weg naar een volgende fase, ETCS baseline 3 actief krijgen op de HLE18. Hopende dat op de HLE17 niet te veel “cinema” aan schermen staan.

Re: Nieuwe locomotieven HLE 17

Geplaatst: 03 nov 2024, 15:26
door JHS2013
De MS3 die op de Innotrans stond had netjes alles in het scherm verwerkt, dus ik ga er wel van uit dat ze dat voor de HLE17 ook voor elkaar krijgen.

Re: Nieuwe locomotieven HLE 17

Geplaatst: 07 feb 2025, 16:34
door FLV-FGSP
Railcolor meldt dat de 1703 en 1704 de fabriek in Kassel hebben verlaten.

Re: Nieuwe locomotieven HLE 17

Geplaatst: 08 feb 2025, 02:02
door Natje049
Toevallig werden ook enkele i11 weer verhuurd aan Alstom en gingen gisteren (6 februari 2025) naar Kassel om daar bij Alstom weer testen en dergelijke uit te voeren. Dit is wel toevallig net wanneer er nieuws is over 1703 en 1704. Ik vermoed dat het wel eens iets met elkaar te maken kan hebben.

Re: Nieuwe locomotieven HLE 17

Geplaatst: 08 feb 2025, 12:52
door Klassiekje
Binnenkort wordt de TD-combinatie getest in Velim.

Re: Nieuwe locomotieven HLE 17

Geplaatst: 09 feb 2025, 01:18
door Steven
Ook 1703 is al gebouwd. Een foto hiervan kan je vinden op railcolor

Re: Nieuwe locomotieven HLE 17

Geplaatst: 24 mar 2025, 13:43
door TKR
Men zou dus testen gaan uitvoeren met HLE 17 + M7 BMX.
Wat kan hier de bedoeling van zijn? Ik dacht dat de trein vooral op internationale routes ingezet zou worden?

Re: Nieuwe locomotieven HLE 17

Geplaatst: 24 mar 2025, 14:10
door desirootje
TKR schreef: 24 mar 2025, 13:43 Men zou dus testen gaan uitvoeren met HLE 17 + M7 BMX.
Wat kan hier de bedoeling van zijn? Ik dacht dat de trein vooral op internationale routes ingezet zou worden?
De M7 kan ook internationaal ingezet worden, mochten onze noorder- of zuiderburen beslissen om toch ETCS aan te leggen van aan de grens tot de eerste stad (Roosendaal voor Charleroi-Essen-Roosendaal; Lille voor Lille/Poperinge-Antwerpen en Lille-Namur; Breda en Rotterdam voor de EC Brussel-Rotterdam) Het zou al een hele verbetering zijn voor de capaciteit op deze verbindingen en zou een betere verbinding met Roosendaal kunnen creëren. Dat is natuurlijk niet voor morgen, maar het moet toch gebeuren en met de constante leveringen zijn er altijd wel een paar rijtuigen die nog niet in omloop zitten.
Naar Parijs en Keulen zullen ze niet direct rijden, maar daar dienen de I11 en hun opvolgers voor.

Re: Nieuwe locomotieven HLE 17

Geplaatst: 24 mar 2025, 14:47
door Klassiekje
Het zijn maar de eerste testritten hoor, lijkt me vooral een makkelijke noodoptie moest de 17 uitvallen.

Re: Nieuwe locomotieven HLE 17

Geplaatst: 24 mar 2025, 18:15
door Steven
Bij testritten gebruikt men altijd wat extra materieel. Eerst al als remgewicht en een loc of in dit geval gemotoriseerde M7 zorgt dat heen en terugrijden op het testbaanvak vlot kan.

Re: Nieuwe locomotieven HLE 17

Geplaatst: 24 mar 2025, 19:05
door Gydo
desirootje schreef: 24 mar 2025, 14:10
TKR schreef: 24 mar 2025, 13:43 Men zou dus testen gaan uitvoeren met HLE 17 + M7 BMX.
Wat kan hier de bedoeling van zijn? Ik dacht dat de trein vooral op internationale routes ingezet zou worden?
De M7 kan ook internationaal ingezet worden, mochten onze noorder- of zuiderburen beslissen om toch ETCS aan te leggen van aan de grens tot de eerste stad (Roosendaal voor Charleroi-Essen-Roosendaal; Lille voor Lille/Poperinge-Antwerpen en Lille-Namur; Breda en Rotterdam voor de EC Brussel-Rotterdam) Het zou al een hele verbetering zijn voor de capaciteit op deze verbindingen en zou een betere verbinding met Roosendaal kunnen creëren. Dat is natuurlijk niet voor morgen, maar het moet toch gebeuren en met de constante leveringen zijn er altijd wel een paar rijtuigen die nog niet in omloop zitten.
Naar Parijs en Keulen zullen ze niet direct rijden, maar daar dienen de I11 en hun opvolgers voor.
Er zijn plannen binnen ProRail voor ETCS op Essen-Roosendaal-Dordrecht.. wie weet :D

Re: Nieuwe locomotieven HLE 17

Geplaatst: 24 mar 2025, 20:34
door 260689
Gydo schreef: 24 mar 2025, 19:05
desirootje schreef: 24 mar 2025, 14:10
TKR schreef: 24 mar 2025, 13:43 Men zou dus testen gaan uitvoeren met HLE 17 + M7 BMX.
Wat kan hier de bedoeling van zijn? Ik dacht dat de trein vooral op internationale routes ingezet zou worden?
De M7 kan ook internationaal ingezet worden, mochten onze noorder- of zuiderburen beslissen om toch ETCS aan te leggen van aan de grens tot de eerste stad (Roosendaal voor Charleroi-Essen-Roosendaal; Lille voor Lille/Poperinge-Antwerpen en Lille-Namur; Breda en Rotterdam voor de EC Brussel-Rotterdam) Het zou al een hele verbetering zijn voor de capaciteit op deze verbindingen en zou een betere verbinding met Roosendaal kunnen creëren. Dat is natuurlijk niet voor morgen, maar het moet toch gebeuren en met de constante leveringen zijn er altijd wel een paar rijtuigen die nog niet in omloop zitten.
Naar Parijs en Keulen zullen ze niet direct rijden, maar daar dienen de I11 en hun opvolgers voor.
Er zijn plannen binnen ProRail voor ETCS op Essen-Roosendaal-Dordrecht.. wie weet :D
Spoorweg kennende zeggen ze meestal een datum zonder jaartal 😅😂🤣.

Maar nu de vraag van 1 miljoen: staat daar al een jaartal op?

Re: Nieuwe locomotieven HLE 17

Geplaatst: 24 mar 2025, 20:37
door jan_olieslagers
daar dienen de I11 en hun opvolgers voor.
Opvolgers voor de I11? Welke dan?

Re: Nieuwe locomotieven HLE 17

Geplaatst: 24 mar 2025, 22:03
door Klassiekje
260689 schreef: 24 mar 2025, 20:34
Gydo schreef: 24 mar 2025, 19:05
desirootje schreef: 24 mar 2025, 14:10
De M7 kan ook internationaal ingezet worden, mochten onze noorder- of zuiderburen beslissen om toch ETCS aan te leggen van aan de grens tot de eerste stad (Roosendaal voor Charleroi-Essen-Roosendaal; Lille voor Lille/Poperinge-Antwerpen en Lille-Namur; Breda en Rotterdam voor de EC Brussel-Rotterdam) Het zou al een hele verbetering zijn voor de capaciteit op deze verbindingen en zou een betere verbinding met Roosendaal kunnen creëren. Dat is natuurlijk niet voor morgen, maar het moet toch gebeuren en met de constante leveringen zijn er altijd wel een paar rijtuigen die nog niet in omloop zitten.
Naar Parijs en Keulen zullen ze niet direct rijden, maar daar dienen de I11 en hun opvolgers voor.
Er zijn plannen binnen ProRail voor ETCS op Essen-Roosendaal-Dordrecht.. wie weet :D
Spoorweg kennende zeggen ze meestal een datum zonder jaartal 😅😂🤣.

Maar nu de vraag van 1 miljoen: staat daar al een jaartal op?
https://www.prorail.nl/nieuws/combinati ... sche-grens

Deadline 2030. Maar alles zal vooral afhangen van de testen op de Zeeuwse Lijn.