Afschaffingen
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Afschaffingen
Nuja, die Kust Express-treinen staan toch ook heel de dag te bakken en braden in de zon, wat is dan het verschil met de P-treinen?ovspotter_be schreef: ↑16 jul 2022, 12:54 Dinsdag rijden er wegens de voorspelde temperaturen 34 P-treinen niet.
Re: Afschaffingen
Airco waarschijnlijk. M4 hebben dat niet, dus de P-treinen die daar nog mee rijden zullen ze laten staan
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Afschaffingen
Dat die quasi allemaal airco hebben, en ook heel veel volk verwachten.TimJ36 schreef: ↑16 jul 2022, 16:36Nuja, die Kust Express-treinen staan toch ook heel de dag te bakken en braden in de zon, wat is dan het verschil met de P-treinen?ovspotter_be schreef: ↑16 jul 2022, 12:54 Dinsdag rijden er wegens de voorspelde temperaturen 34 P-treinen niet.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Afschaffingen
Beluxtrains ligt momenteel plat, dus de voorziene samenstelling van de afgeschafte P-treinen kan ik momenteel niet controleren, maar ik vermoed ook dezelfde reden.
De MS86 zijn bijvoorbeeld al de hele zomervakantie buiten dienst gesteld en vervangen door MS08, maakt deel uit van het zomerplan van de NMBS.
Re: Afschaffingen
Om welke 34 P-treinen gaat het eigenlijk? Wanneer krijgen we dat te weten?
Laatst gewijzigd door TimJ36 op 16 jul 2022, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Afschaffingen
je kan ze vinden op de site (en wss ook de app) als je naar die treinen zoekt. Gaat o.a. over de 8008 en 8009 (de Brussel-Poperinge P-treinen). Effectief M4-treinen die bij een warme dag al lastig zijn, laat staan bij die temperatuur.
Goed dat ze ze niet laten rijden, wel natuurlijk niet ideaal dat ze na al die jaren nog altijd rijden met die M4's zonder airco

Re: Afschaffingen
34 treinen is 0,8% van het aantal treinen dat dagelijks rijdt.
En als 1 van die oude treinen in panne valt en de passagiers kunnen de trein niet verlaten bij 39 graden ?
Dan zal het weer zijn: "Kunnen ze dat niet voorzien ?"
99,2 % van de treinen zal dus wel rijden in deze uitzonderlijke temperatuur.
De NMBS vertienvoudigt ook de reparatiecapaciteit.
Re: Afschaffingen
Ja het valt allemaal wel nog mee maar wie zegt dat die nieuwe treinen niet in panne gaan vallen of de bovenleiding afbreekt? In dat laatste zit je beter in een oude trein ze
.

De CW is een week dicht...
Re: Afschaffingen
Ik werk niet bij de NMBS maar ik lees het volgende:
Preventief worden de depannageploegen versterkt, met extra personeel dat gespecialiseerd is in ventilatie en airco.
Bovendien worden de ventilatie- en aircosystemen extra gecontroleerd.
Dat geldt ook voor de sporen, de wissels, de bovenleiding en de klimaatregeling van de elektrische installaties en datacenters.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Afschaffingen
Klopt, bij de vorige hitte toen er een trein was stilgevallen te Bierbeek door een nest van een ooievaar in de bovenleiding was er op het nieuws een NMBS-medewerker aan het klagen over het gebrek aan raampjes die geopend kunnen worden in de nieuwe M7-rijtuigen.
Re: Afschaffingen
Ik erger me aan dat verhaal van die ooievaar en aan de manier waarop de ooievaar door alle media aangewezen wordt als schuldige.ovspotter_be schreef: ↑17 jul 2022, 11:00 Klopt, bij de vorige hitte toen er een trein was stilgevallen te Bierbeek door een nest van een ooievaar in de bovenleiding was er op het nieuws een NMBS-medewerker aan het klagen over het gebrek aan raampjes die geopend kunnen worden in de nieuwe M7-rijtuigen.
Weliswaar klopt het dat een ooievaarsnest aan de bron lag van het probleem met de spanning.
Maar dat het vervolgens 4h duurt om de trein en de gegijzelde reizigers weg te slepen naar Leuven is de schuld van gebrekkige procedures voor dit soort noodsituaties.
Als ik zou mogen meeschrijven aan een nieuw beheerscontract zou ik een dwangsom voorzien per gegijzelde passagier per minuut, vanaf de 61ste minuut.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Afschaffingen
Daar ga ik volledig in mee, ik vroeg me toen af waarom die deuren gewoon niet konden worden geopend, de stroom lag toch plat en dus kunnen andere treinen er toch niet passeren.Portbou schreef: ↑17 jul 2022, 12:13 Maar dat het vervolgens 4h duurt om de trein en de gegijzelde reizigers weg te slepen naar Leuven is de schuld van gebrekkige procedures voor dit soort noodsituaties.
Als ik zou mogen meeschrijven aan een nieuw beheerscontract zou ik een dwangsom voorzien per gegijzelde passagier per minuut, vanaf de 61ste minuut.
Op Wikipedia staat ook (ik weet natuurlijk niet of deze info nog klopt) dat er dagelijks van 06:00 tot 23:30 in Leuven een HLE-18 klaar staat om eventuele defecte treinen weg te slepen, maar natuurlijk werkt deze locomotief ook niet als de stroom plat ligt, dus waarom zet men daar geen diesellocomotief in de plaats?