In Zwitserland misschien niet, maar het is een algemeen geweten dat in de rest van de wereld de kloof tussen rijk en arm groter wordt.K V B schreef:
We dwalen hier ver af, maar "de rijken worden rijken en de armen worden armer" is ook al zo een grijsgedraaide plaat die nerges op toepasbaar is.
Zie bv http://www.intal.be/nl/article.php?arti ... &menuId=11 en http://www.google.be/search?hl=nl&q=klo ... eken&meta= voor meer bronnen.
Kijken we even naar andere vervoersmaatschappijen bv De Lijn (openbaar) in België en een bedrijf zoals Connexxion (privé) in Nederland. Ik durf niet zeggen dat De Lijn een top overheidsbedrijf is, maar slecht doen ze het zeker niet. De tarieven van de beide maatschappijen gingen zo hard tegen elkaar in (De Lijn dalende tarieven - Connexxion stijgende tarieven) dat ze gewoon gezamenlijk uitgebuite belangrijke grenslijnen hebben afgeschaft.
Een enkele rit Hulst - Antwerpen (halfuur bus) kost nu meer dan een rit van Oostende naar Verviers met de Go Pass.
Liberalisering heeft wel enkele goeie punten, nu is het zaak om het beste van beide werelden te nemen, en niet blindelings voor 1 uiterste te gaan.