Pagina 9 van 12

Geplaatst: 21 apr 2007, 13:46
door Steven
vandaag een foto gezien van de op ware grote gemaakte maquette van hoe de M5 er gaat uitzien, op basis van deze maquette gaan ze bij bombardier twee rijtuigen omvormen, nadien gebeurd de rest te Cuesmes.

aanpassingen
zelfde materialen gebruik als M6
zelfde stoelen (toch op de foto)
stopcontacten eerste klasse
bagagerek
displays
de typische dwarslat in de venster zou ook verdwijnen
taleltjes
gesloten wc
(bijgevolg een aantal punten hierboven besluit ik dat elk rijtuig zijn eigen omvormer zal hebben).

Geplaatst: 21 apr 2007, 15:16
door Jonathan
En nog altijd max 140 km/h?

Geplaatst: 21 apr 2007, 15:33
door Steven
van de snelheid stond er totaal niks vermeld, dus geen antwoord. als ze die hoofdzakelijk gaan blijven gebruiken om P treinen mee te doen hoeft dat niet meer te zijn, als P trein ben je al is blij als je is even boven de 120 geraakt, laat staan dat je meer als 140 zou halen tussen twee stilstanden enkel op de L50 A zou je dit eventueel kunnen (mits er zeker een 13 op kop zou hangen) en dit enkel tussen aalter en maria aalter enerzijds en tussen landegem en drongen anderzijds, dat zijn de enige twee plaatsen die ik ken op het net waar een frequent stoppende trein boven de 140 geraakt (met ms 96 en ms break is het net te doen tot 155 op die stukken, telkens in beide rijrichtingen)

Geplaatst: 21 apr 2007, 15:59
door Joris
Hallo,
Wat bedoel je juist met:
Steven schreef: zelfde materialen gebruik als M6
zelfde stoelen (toch op de foto)
Bedoel je dezelfde stoelen als de M6, of dezelfde als er nu inzitten?
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 21 apr 2007, 16:35
door Steven
op de foto zie ik stoelen die idem zijn als de stoelen op de m6, dus geen zitbanken zoals nu maar individuele stoelen zoals de M6 ze ook heeft

Geplaatst: 21 apr 2007, 18:09
door Wover
Eerlijk gezegd vind ik de M5'en qua rijcomfort beter dan M6. Bij 140kph heb je bij de M5'en amper last van trillingen of fluitende geluiden zoals dat bij de M6 wel het geval is, dus voor mijn part mogen die gerust op IC verbindingen komen en ge-upgrade worden naar 160 :).

Btw Steven: op de IR g Turnhout - Brussel zitten ook stuk of 4 diensten met M5'en, dus daar wordt tussen Mechelen en Vilvoorde 140 mee gereden ;).

Geplaatst: 21 apr 2007, 18:54
door Steven
ja das net haalbaar, want met de huidige werken in vilvoorde (afremmen naar 40 wegens werken aan steunmuur kant L25) en de irb(die een stilstand heeft in vilvoorde) die net voor hem zit zal het effectief stuk aan 140 gene vette zijn, wij doen daar ook ne dienst van (den 2de vanuit brussel) en als ik net voorbij eppegem 140 kan bollen met breaks ben ik blij :-)

Geplaatst: 21 apr 2007, 22:46
door Bart
Ik heb die 2 foto's ook gezien in de connect van april.
Je ziet het verschil bijna niet meer met een M6.
Als ze het remsysteem nu ook eens aanpassen, zoals die van een M6 gaat dat perfecte rijtuigen worden.
Ik zou graag eens zien hoe ze de 800'en gaan moderniseren langs binnen.

Geplaatst: 22 apr 2007, 12:30
door 5307
je maakt me benieuwd, kunnen ze niet worden vertoond op het forum?

Geplaatst: 22 apr 2007, 12:49
door Steven
5307 schreef:je maakt me benieuwd, kunnen ze niet worden vertoond op het forum?
de foto is niet zo groot en ik vermoed dat inscannen van dat half glans papier geen al te goed resultaat geeft
met een beetje geduld verschijnt vermoedelijk hetzelfde artikel binnenkort wel eens in de metro :-)

Geplaatst: 22 apr 2007, 19:17
door Merijn
Steven schreef:
5307 schreef:je maakt me benieuwd, kunnen ze niet worden vertoond op het forum?
de foto is niet zo groot en ik vermoed dat inscannen van dat half glans papier geen al te goed resultaat geeft
met een beetje geduld verschijnt vermoedelijk hetzelfde artikel binnenkort wel eens in de metro :-)
Was het in de Connect...die komt toch ook op den intraweb :-) dus ....

Geplaatst: 22 apr 2007, 19:21
door overweg13
Merijn schreef:
Steven schreef:
5307 schreef:je maakt me benieuwd, kunnen ze niet worden vertoond op het forum?
de foto is niet zo groot en ik vermoed dat inscannen van dat half glans papier geen al te goed resultaat geeft
met een beetje geduld verschijnt vermoedelijk hetzelfde artikel binnenkort wel eens in de metro :-)
Was het in de Connect...die komt toch ook op den intraweb :-) dus ....
krijg ik hem niet te zien, en met mij ongetwijfeld vele anderen.

Geplaatst: 23 apr 2007, 00:04
door Bart
overweg13 schreef: krijg ik hem niet te zien, en met mij ongetwijfeld vele anderen.
Ik heb de foto's ingescand, sorry voor het slechte resultaat, maar beter iets dan niets hé.

Afbeelding


Afbeelding

Geplaatst: 23 apr 2007, 00:17
door Dietrich
Ziet er goed uit, toch twee vraagjes...

Gaat men nog binnendeuren voorzien? Volgens de eerste foto ziet het er blijkbaar niet zo uit.

Ook, als men enkel gesloten ramen voorziet, dan moet er toch een airco komen. Zelfs met geopende ramen boven kan het daar nog verschikkelijk heet worden op warme zomerdagen. :?

Geplaatst: 23 apr 2007, 02:17
door Steven
neen voor binnedeuren zou men heel de binneconstructie met de trappen moeten aanpassen, denk dat dat een beetje te veel van het goede zal zijn, de basistructuur van het rijtuig zal ongewijzigd blijven en dan kan je moeilijk deuren plaatsen zoals bij de M6 he