Pagina 9 van 31

Geplaatst: 11 mar 2006, 19:57
door Jonathan
Steven schreef:en klassiekjes hebben geen mogelijkheid om aangepast te worden tot 25 kv, ze zouden zowat heel da stel moeten opnieuw inrichten om die transfo een plaatske te geven, das te kostelijk
Ze moeten er nog een 60 tal moderniseren, waarom diet alleen in die stellen :?: :?:

Geplaatst: 11 mar 2006, 19:59
door Bert
Jonathan schreef:
Steven schreef:en klassiekjes hebben geen mogelijkheid om aangepast te worden tot 25 kv, ze zouden zowat heel da stel moeten opnieuw inrichten om die transfo een plaatske te geven, das te kostelijk
Ze moeten er nog een 60 tal moderniseren, waarom diet alleen in die stellen :?: :?:
Nieuwe stellen zullen veel langer meegaan, dan die oude aan te passen.

Geplaatst: 11 mar 2006, 20:04
door Jonathan
Bert schreef:
Jonathan schreef:
Steven schreef:en klassiekjes hebben geen mogelijkheid om aangepast te worden tot 25 kv, ze zouden zowat heel da stel moeten opnieuw inrichten om die transfo een plaatske te geven, das te kostelijk
Ze moeten er nog een 60 tal moderniseren, waarom diet alleen in die stellen :?: :?:
Nieuwe stellen zullen veel langer meegaan, dan die oude aan te passen.
Als ze er maar een bijvoorbeeld een vijftal zouden doen, zouden ze al iets hebben om daar de L-trein van Dinant naar Virton mee te doen. In Betrix laat ge een MW 41 Betrix-Libramont doen. Ge kunt er dan zelf een 25 minutendienst van kunnen maken, van Betrix-Libramont :!: :!:

Geplaatst: 11 mar 2006, 21:52
door groentje
Op den duur is het dan goedkoper, lijkt me, om gewoon nieuwe stellen te kopen...

Geplaatst: 12 mar 2006, 01:22
door Steven
yep die oude stellen zijn echt ni voorzien om zomaar om te bouwen naar 25 kv hoor, trouwens die kostprijs voor het bescheiden aantal passagiers da je op die lijn hebt doen is wat zot

Geplaatst: 12 mar 2006, 11:19
door Jonathan
groentje schreef:Op den duur is het dan goedkoper, lijkt me, om gewoon nieuwe stellen te kopen...
En die gaan ook nog langer mee. En de reizigers die uit zijn op meer confort zijn dan ook content.

Geplaatst: 12 mar 2006, 13:18
door Steven
Jonathan schreef:
groentje schreef:Op den duur is het dan goedkoper, lijkt me, om gewoon nieuwe stellen te kopen...
En die gaan ook nog langer mee. En de reizigers die uit zijn op meer confort zijn dan ook content.
eerst zeg je van stellen aan de te passen en nu loop je in de rij van nieuwe stellen te kopen, weten wat je wil he :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 13 mar 2006, 16:30
door Shrek
ze kunnen daar MS96 stoptreinen laten rijden :P

Geplaatst: 13 mar 2006, 16:46
door Steven
da is ni verantwoord eigenlijk

Geplaatst: 13 mar 2006, 16:47
door Shrek
comfort op een L-trein kan nooit kwaad, maar als ze dan klassiekjes op een IC laten rijden is die oplossing al een stuk minder :P

Geplaatst: 13 mar 2006, 16:53
door overweg13
Steven schreef:da is ni verantwoord eigenlijk
En wat meer is: de keuze om het niet te doen is al een hele tijd geleden genomen. Op een ogenblik dat een materieeltekort dreigt, kun je moeilijk stellen laten rijden van zo'n 250 zitplaatsen voor treinen van - schat ik - gemiddeld 20 reizigers.
De treinwachters zouden wel een stuk ruimer zitten in eerste, want nu nemen ze algauw 1/3 van de hele eersteklasafdeling in en ze durven zuchten als je vraagt of zij op de strafbankjes tegen de wand willen gaan zitten aankijken.

Geplaatst: 13 mar 2006, 17:04
door Steven
niet alleeen de ruimte maar ook de kostprijs van een 2-spanningstel gebruiken voor de weinige opkomst is een beetje zot

Geplaatst: 13 mar 2006, 17:17
door Shrek
Steven schreef:niet alleeen de ruimte maar ook de kostprijs van een 2-spanningstel gebruiken voor de weinige opkomst is een beetje zot
zou het duurder zijn dan diesel voor de 41?

Geplaatst: 13 mar 2006, 17:30
door Steven
als je gaat rekening houden met de opkomst wel volgens mij, zelfs die mw 41 zijn meestal nog te groot ginder

Geplaatst: 13 mar 2006, 17:53
door Shrek
ik denk toch dat 1 96 minder gat verbruiken aan elektriciteit dan een 41 aan diesel :roll: