Pagina 9 van 21
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Geplaatst: 08 nov 2008, 10:28
door Robin
ze hebben de L3114 niet overal laten stoppen

, komende van geraardsbergen naar A'pen; dus savonds niet meer lopen naar men andere trein

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Geplaatst: 08 nov 2008, 11:29
door Adler
stefanic schreef:
Denken jullie nu echt dat er één politieker de verantwoordelijkheid op zich wil nemen om een trein vol reizigers de baan op te sturen zonder de vereiste veiligheidsconsignes na te leven.
NMBS vraagt toelatingen om met een tijdelijk -minder perfecte- versie van ETCS te rijden, maar de homologatie komt niet binnen (en die moet van BUITEN de NMBS-groep komen). Als zij zeggen 'doe maar' is 't voor NMBS en Infrabel ok, maar helaas, dat antwoord komt niet (wat wij echter best begrijpen...)
En omdat de verschillende partijen in dit vraagstuk geen oplossing vinden, moet iedereen maar zwijgen en geen verdere vragen meer stellen.
In Nederland komt minister Eurlings tenminste nog regelmatig met die voortgangsrapportages waarin zeer gedetailleerd wordt uitgelegd wat de problemen zijn die nog moeten opgelost worden en wat de mogelijke oplossingen zijn.
In Belgie wordt niet de minste informatie gegeven, noch door de NMBS-groep, noch door de bevoegde ministers. Het enige wat men hoort is: "er zijn nog problemen met de beveiliging en de fabrikanten hebben geen locomotieven".
En als er dan 1 volksvertegenwoordiger vragen durft stellen aan minister Schouppe krijgt hij als antwoord: "Het moet kunnen, ik denk dat u een voorhamer zal moeten gebruiken". Wat voor een antwoord is dat nu ?
Het is de niet de taak van volksvertegenwoordigers of senators om met oplossingen te komen voor dit probleem maar wel om vragen te stellen hierover als er geen andere informatie wordt gegeven.
En als u daar zenuwachtig van wordt, kan ik daar ook niets aan veranderen.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Geplaatst: 08 nov 2008, 11:57
door Steven
tja hoeveel politiekers weten effectief dat die lijn bestaat en kan gebruikt worden? Ik vrees dat je een zware teleurstelling gaat oplopen bij het vernemen van het antwoord.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Geplaatst: 08 nov 2008, 12:04
door Adler
Steven schreef:tja hoeveel politiekers weten effectief dat die lijn bestaat en kan gebruikt worden? Ik vrees dat je een zware teleurstelling gaat oplopen bij het vernemen van het antwoord.
Het is juist dat dat ik wou zeggen in mijn vorig bericht.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Geplaatst: 08 nov 2008, 12:06
door Steven
ik vrees dat de spoorweg geen hot item is op dit moment in ons parlement.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Geplaatst: 08 nov 2008, 19:33
door ostbahnhof
rds schreef:Duikbril AM86 schreef:Op lijn 25 verandert er toch wat, de IC treinen Antwerpen - Chaleroi stoppen niet meer in Vilvoorde.
Hij moet een halte minder doen en toch doet hij er langer over.
er zijn er heel wat die via lijn 27 gaan, vandaar dat het wat langer zal duren.
(heb nu niet nagekeken of de ic nr charleroi er ook over bolt, beschouw het zo: met de wagen doe je er ook elk jaar langer over, is dan nog niet zo erg die enkele miuten meer trein, we zijn trouwens treinfans niet?

.)
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Geplaatst: 10 nov 2008, 11:03
door Predah
Geen IC meer van Antwerpen die in Vilvoorde stopt.
Nochtans stapt hier toch ook een groot aantal af.
Ooit zal het wel beteren...
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Geplaatst: 10 nov 2008, 12:32
door rudi houthooft
Volgens de treinplanner van de NMBS zouden de Thalys en de ICE vanaf 14/06/2009 nog steeds niet via L3 rijden. Volgens HAFAS van Die Bahn rijden de Thalys en de ICE wel via L3 vanaf 14/06/2009. De NMBS kan nog steeds hun reisplanner tzt aanpassen alhoewel ik niet erg geloof dat vanaf Juni 2009 , L3 gebruikt gaat worden.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Geplaatst: 10 nov 2008, 12:35
door K V B
ostbahnhof schreef:rds schreef:Duikbril AM86 schreef:Op lijn 25 verandert er toch wat, de IC treinen Antwerpen - Chaleroi stoppen niet meer in Vilvoorde.
Hij moet een halte minder doen en toch doet hij er langer over.
er zijn er heel wat die via lijn 27 gaan, vandaar dat het wat langer zal duren.
(heb nu niet nagekeken of de ic nr charleroi er ook over bolt, beschouw het zo: met de wagen doe je er ook elk jaar langer over, is dan nog niet zo erg die enkele miuten meer trein, we zijn trouwens treinfans niet?

.)
In 1983 reden er vier sneltreinen (ongeveer eens per kwartier) en twee stoptreinen per uur van Antwerpen naar Brussel. Die reden alle zes via lijn 25, waarbij de dienstregeling zo in elkaar zat dat er een overstapmogelijkheid was tussen de stoptreinen en de "intercity" in Mechelen. Men kwam dus van elk station tussen Antwerpen en Brussel vrij snel in Brussel. De "intercities" stopten in Berchem, Mechelen, Brussel Noord, Centraal en Zuid, en deden dat tien minuten sneller dan nu.
Waarom kan dit tegenwoordig niet meer?
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Geplaatst: 10 nov 2008, 16:17
door stefanic
K V B schreef:
In 1983 reden er vier sneltreinen (ongeveer eens per kwartier) en twee stoptreinen per uur van Antwerpen naar Brussel. Die reden alle zes via lijn 25, waarbij de dienstregeling zo in elkaar zat dat er een overstapmogelijkheid was tussen de stoptreinen en de "intercity" in Mechelen. Men kwam dus van elk station tussen Antwerpen en Brussel vrij snel in Brussel. De "intercities" stopten in Berchem, Mechelen, Brussel Noord, Centraal en Zuid, en deden dat tien minuten sneller dan nu.
Waarom kan dit tegenwoordig niet meer?
En waarom denk je dat dit nu niet is? Overstap van 5min tussen beide L-treinen en beide IC's
Op L25 rijden nu 6 snelle treinen (2IC, 2IR, Thalys en Benelux).
Qua snelheid moet je nu rekening houden met veel meer treinen (ICR, ICQ, goederen, treinen van L26) en een verzadigde NZV waardoor we de rijpaden niet zomaar te kiezen hebben en een trein al eens moet 'slenteren' of een stopje extra doen tot het zijn beurt is om door de flessenhals te gaan. En trouwens ook in Antwerpen wordt Berchem<->Centraal een flessenhals, ja zelfs met alle niveau's die we nu hebben in Antwerpen-Centraal.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Geplaatst: 10 nov 2008, 18:39
door jotie
stefanic schreef:
En waarom denk je dat dit nu niet is? Overstap van 5min tussen beide L-treinen en beide IC's
Op L25 rijden nu 6 snelle treinen (2IC, 2IR, Thalys en Benelux).
De Thalys meerekenen is niet ernstig. Je kan immers niet zomaar even in Brussel-Zuid op de Thalys naar Antwerpen wippen zonder extra reservatie. De Benelux is dan weer een dusdanig probleemkind dat menig treinreiziger deze dienst al uit z'n geheugen heeft geschrapt.
Blijven over 2 IC's, een IR en een L, die er tussen de 38 en 43 minuten over doen tussen Brussel-Noord en Antwerpen-Centraal. In 1935 werd er sneller gereden. Een trieste balans, als je 't mij vraagt.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Geplaatst: 10 nov 2008, 18:47
door Steven
als passagier zal je die bewuste treinen misschien niet meetellen maar voor de beschikbare rijpaden moet dit echter wel en de voorziene aansluitingen van deze beide treinen op andere treinen als dusdanig ook.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Geplaatst: 10 nov 2008, 20:56
door Trainspotterke
Waar kan ik precies de nieuwe dienstregeling vinden?
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Geplaatst: 10 nov 2008, 20:58
door Steven
www.nmbs.be en een datum later dan 14 december ingeven he

gewoon een trein zoeken zoals ge anders ook doet

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Geplaatst: 10 nov 2008, 22:29
door dentheo
Steven schreef:http://www.nmbs.be en een datum later dan 14 december ingeven he

gewoon een trein zoeken zoals ge anders ook doet

In een plaatselijk blad staat een mededeling die de burgemeester gehad heeft over de nieuwe dienstregeling: de dubbeldekkers zouden 8 (ACHT) minuten uitsparen op onze lijn ( Antwerpen Essen)... Ik denk dat kan niet, een 27 met al die M6 bakken trekt waarschijnlijk trager op dan twee varkensneuzen.
Wat blijkt nu: nu rijden wij Antw Kalmthout 20 minuten na december 23.... lijkt mij logisch.
8 minuten wegrijden van 20 die weten niet waarover ze het hebben !!!!