Fyra

stefanic

Re: Fyra.

Bericht door stefanic »

Voila, met ongeveer +30 gepasseerd in Antw-Oost (net op tijd verwittigd door een collega in Ekeren, anders had ik 'm gemist daar ik niet lang kon blijven wachten...)
Uiteindelijk ook geen HLE maar 2x HLD als sleepelementen. En (althans aan de kant die ik zag) 'slechts' 1 rijtuig met graffiti nl. het voorlaatste
v250_1.jpg
v250_2.jpg
v250_3.jpg
v250_4.jpg
spoorwegrealist
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

stefanic schreef:Voila, met ongeveer +30 gepasseerd in Antw-Oost (net op tijd verwittigd door een collega in Ekeren, anders had ik 'm gemist daar ik niet lang kon blijven wachten...)
Uiteindelijk ook geen HLE maar 2x HLD als sleepelementen. En (althans aan de kant die ik zag) 'slechts' 1 rijtuig met graffiti nl. het voorlaatste
Stond op dit treinstel ook geen nummer? In Leuven staat (stond?) ook zo'n anoniem stel.

Groetjes,
Rian
Robin

Bericht door Robin »

te luchtbal :
Afbeelding Afbeelding Afbeelding stond op 1 rijtuig ook al mooie krabbel op :twisted:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Trammist

Bericht door Trammist »

Mijn plaatjes:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Aan de voormalige stopplaats Antwerpen-Linkeroever (Katwilgweg).
Stef

Bericht door Stef »

Welke was de 2de HLD 77 naast de 7776?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Trammist

Bericht door Trammist »

Stef schreef:Welke was de 2de HLD 77 naast de 7776?
7773
treinzot

Bericht door treinzot »

Hier mijn foto's genomen te Kortrijk.
Bedankt voor de mededeling hiervan.

grts.
Bijlagen
gbtf.jpg
Robin

Bericht door Robin »

toch veel opkomst zo te zien :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
PeterHSL

Bericht door PeterHSL »

Rian vroeg zich af:

>Stond op dit treinstel ook geen nummer? In Leuven staat (stond?) ook zo'n anoniem stel.

Zowel in Leuven als bij het transport vandaag gaat het om de AB4881 (toekomstig NMBS-stel)
Enkele foto's en filmpjes van vandaag staan op http://www.hsl-zuid.nl

Met vriendelijke groet,

Peter Honig
Shrek

Bericht door Shrek »

PeterHSL schreef:Rian vroeg zich af:

>Stond op dit treinstel ook geen nummer? In Leuven staat (stond?) ook zo'n anoniem stel.

Zowel in Leuven als bij het transport vandaag gaat het om de AB4881 (toekomstig NMBS-stel)
Enkele foto's en filmpjes van vandaag staan op http://www.hsl-zuid.nl

Met vriendelijke groet,

Peter Honig
Wie we hier hebben, de enige echte Peter Honig!
Welkom op ons forum :wink:
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ik ben uiteindelijk niet meer gaan kijken, dit vanwege een onverwachtse uitstap. :wink:
De foto's zien er wel tof uit!
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Fyra-nieuws, of meer specifiek V250-nieuws. Op Somda meldt het lid Damian het volgende:
Het gaat slecht met de V250:

Het enige toegelaten onderdeel van de V250 is nog steeds de stroomafnemer.

-Ruitenwissers werken slecht en wissen over een te klein oppervlak
-Bij regen in combinatie met hoge snelheid is het zicht voor de machinist minimaal
-Klimaatbeheersing werkt nog steeds niet waardoor er zeer hoge tempraturen ontstaan in cabine
-Beeldschermen in cabine zijn zeer slecht te lezen
-Om de dodeman werkbaar te houden wordt een stuk hout van de Blokker gebruikt

Maw, je kunt gerust zeggen dat de veiligheid in geding is gekomen. En dan gaat het alleen nog maar over de belangrijkste zaken in de cabine.

V250 treinstel nummer 5 is inmiddels aangekomen en gelijk terzijde gesteld in de Watergraafsmeer.

De ontheffing om met de V250 te mogen rijden verloopt op 31 december van dit jaar.
Bron: HSL-materieel-topic op Somda

Kort gezegd: een drama. Het is nog een goede 2 maanden tot 31/12, daarna zal men waarschijnlijk de hele papiermolen opnieuw inmoeten om überhaupt proefritten te mogen doen. Afgaande op deze ervaringen is een toelating - en dus verwachte inzet van deze treinstellen in vaste dienst - nog heel erg onzeker.
neigezug

Bericht door neigezug »

Men had beter voor Velaro gekozen.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Of voor Zefiro 250, of voor een variant van de Pendolino, of een Railjet, of een AGV... zoveel keuzes.
Adler

Bericht door Adler »

AlexNL schreef:Of voor Zefiro 250, of voor een variant van de Pendolino, of een Railjet, of een AGV... zoveel keuzes.
Vergeet niet dat de bestelling bij AnsaldoBreda is geplaatst op 24 mei 2004 met de bedoeling in april 2007 te starten met een volledige dienstregeling.
In 2004 bestond alles wat je opnoemt ook nog niet en was er eigenlijk maar 1 logische keuze, de ICE, maar die vond men dan weer te duur.
Plaats reactie