Fyra
Re: Fyra.
Voila, met ongeveer +30 gepasseerd in Antw-Oost (net op tijd verwittigd door een collega in Ekeren, anders had ik 'm gemist daar ik niet lang kon blijven wachten...)
Uiteindelijk ook geen HLE maar 2x HLD als sleepelementen. En (althans aan de kant die ik zag) 'slechts' 1 rijtuig met graffiti nl. het voorlaatste
Uiteindelijk ook geen HLE maar 2x HLD als sleepelementen. En (althans aan de kant die ik zag) 'slechts' 1 rijtuig met graffiti nl. het voorlaatste
spoorwegrealist
Stond op dit treinstel ook geen nummer? In Leuven staat (stond?) ook zo'n anoniem stel.stefanic schreef:Voila, met ongeveer +30 gepasseerd in Antw-Oost (net op tijd verwittigd door een collega in Ekeren, anders had ik 'm gemist daar ik niet lang kon blijven wachten...)
Groetjes,
Rian
Rian vroeg zich af:
>Stond op dit treinstel ook geen nummer? In Leuven staat (stond?) ook zo'n anoniem stel.
Zowel in Leuven als bij het transport vandaag gaat het om de AB4881 (toekomstig NMBS-stel)
Enkele foto's en filmpjes van vandaag staan op http://www.hsl-zuid.nl
Met vriendelijke groet,
Peter Honig
>Stond op dit treinstel ook geen nummer? In Leuven staat (stond?) ook zo'n anoniem stel.
Zowel in Leuven als bij het transport vandaag gaat het om de AB4881 (toekomstig NMBS-stel)
Met vriendelijke groet,
Peter Honig
Wie we hier hebben, de enige echte Peter Honig!PeterHSL schreef:Rian vroeg zich af:
Met vriendelijke groet,
Peter Honig
Welkom op ons forum

Fyra-nieuws, of meer specifiek V250-nieuws. Op Somda meldt het lid Damian het volgende:
Kort gezegd: een drama. Het is nog een goede 2 maanden tot 31/12, daarna zal men waarschijnlijk de hele papiermolen opnieuw inmoeten om überhaupt proefritten te mogen doen. Afgaande op deze ervaringen is een toelating - en dus verwachte inzet van deze treinstellen in vaste dienst - nog heel erg onzeker.
Bron: HSL-materieel-topic op SomdaHet gaat slecht met de V250:
Het enige toegelaten onderdeel van de V250 is nog steeds de stroomafnemer.
-Ruitenwissers werken slecht en wissen over een te klein oppervlak
-Bij regen in combinatie met hoge snelheid is het zicht voor de machinist minimaal
-Klimaatbeheersing werkt nog steeds niet waardoor er zeer hoge tempraturen ontstaan in cabine
-Beeldschermen in cabine zijn zeer slecht te lezen
-Om de dodeman werkbaar te houden wordt een stuk hout van de Blokker gebruikt
Maw, je kunt gerust zeggen dat de veiligheid in geding is gekomen. En dan gaat het alleen nog maar over de belangrijkste zaken in de cabine.
V250 treinstel nummer 5 is inmiddels aangekomen en gelijk terzijde gesteld in de Watergraafsmeer.
De ontheffing om met de V250 te mogen rijden verloopt op 31 december van dit jaar.
Kort gezegd: een drama. Het is nog een goede 2 maanden tot 31/12, daarna zal men waarschijnlijk de hele papiermolen opnieuw inmoeten om überhaupt proefritten te mogen doen. Afgaande op deze ervaringen is een toelating - en dus verwachte inzet van deze treinstellen in vaste dienst - nog heel erg onzeker.
Vergeet niet dat de bestelling bij AnsaldoBreda is geplaatst op 24 mei 2004 met de bedoeling in april 2007 te starten met een volledige dienstregeling.AlexNL schreef:Of voor Zefiro 250, of voor een variant van de Pendolino, of een Railjet, of een AGV... zoveel keuzes.
In 2004 bestond alles wat je opnoemt ook nog niet en was er eigenlijk maar 1 logische keuze, de ICE, maar die vond men dan weer te duur.