Brand in station Herentals

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Nicholas

Re: Brand in station Herentals

Bericht door Nicholas »

En hoe zit het dan met de P-trein Herentals-Brussel-Zuid en de L-trein Lier-Herentals?

Ik begrijp trouwens niet dat het zo lang zou kunnen duren.

Had de situatie er niet anders uitgezien indien het seinhuis van Turnhout nog niet gesloten was?
stefanic

Bericht door stefanic »

We streven er gewoon naar zo snel mogelijk zo veel mogelijk te laten rijden. Maar we moeten het doen met de beprkte infrastructuur die we voorgeschoteld krijgen. Daarom worden eerst de 'cruciale' wissels in orde gebracht. Turnhout is een prioriteit, dat mag duidelijk zijn.
Ik blijf daarom ook een beetje vaag omdat er veel te veel mensen/politiekers/actiecomites zijn die een eventueel vermoeden/mogelijkheid van dit of dat direct voor 100% garantie nemen.
spoorwegrealist
Trammist

Bericht door Trammist »

Nicholas schreef: Had de situatie er niet anders uitgezien indien het seinhuis van Turnhout nog niet gesloten was?
Nochtans heb ik in station Turnhout al wel een kamertje met deur naar het perron gezien waar toch nog enkele personeelsleden zitten achter computers met een lijnschema erop, wat is dat dan? Ik wee alleen dat de omroepstem vanuit dat kamertje komt.

Trouwens, Mol heeft ook nog een seinhuis. Kunnen die niks (bij)doen?
pietje

Bericht door pietje »

Trammist schreef: Trouwens, Mol heeft ook nog een seinhuis. Kunnen die niks (bij)doen?
Niet zonder dat de wissels, seinen, detectiekringen, ... aangesloten worden op dat seinuis, en dat is niet zomaar een kabeltje leggen hé, maar honderden "toestellen" op een ander seinhuis aansluiten.
Het was niet anders dan te verwachten dat men het op deze manier ging oplossen.
Dat men er nu een tijdelijke container zet of men sluit alles direct aan op een ander seinhuis maakt technisch niet zoveel uit, alleen moet er nu minder kabel bijgelegd worden dus kan men er sneller mee starten
melle

Bericht door melle »

Vandaag op het station geweest en dat van Olen..

Het is een grote ramp, de communicatie naar de reizigers toe slaagt op niets, 2 verschillende berichten op verschillende affiches. De IR-trein wordt de l-trein genoemd, en het ergerlijkst is dat er nergens een fatsoenlijke dienstregeling hangt. Alleen 8 punten waar heel onduidelijk staat wat is verandert...

Het had toch een kleine moeite geweest om op die papieren een kleine dienstregeling te hangen ipv daar te zeggen dat de "l-trein" (wat overigens de ir trein is) met 8 minuten vervroeging is...
Het was aan de mensen te zien dat ze er niet veel van snapten.

Het loket in Herentals was niet in staat een simpele go-pass te verkopen en dat was dan weer de drempel. Ze zeiden doodleuk, je kan er een gaan halen in Geel, Lier of Berchem.
Laatst gewijzigd door melle op 18 aug 2009, 22:18, 4 keer totaal gewijzigd.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

melle schreef:Alleen 8 punten waar heel onduidelijk of alles is verandert...
Aan die/dat mens haar/zijn bericht te zien kan zij/hij best wat bijles Nederlands gebruiken.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
melle

Bericht door melle »

Even aangepast, blijkbaar had ik een zinsdeel verwijdert en klopte het niet meer..
Nicholas

Bericht door Nicholas »

melle schreef:Vandaag op het station geweest en dat van Olen..

Het is een grote ramp, de communicatie naar de reizigers toe slaagt op niets, 2 verschillende berichten op verschillende affiches. De IR-trein wordt de l-trein genoemd, en het ergerlijkst is dat er nergens een fatsoenlijke dienstregeling hangt. Alleen 8 punten waar heel onduidelijk staat wat is verandert...

Het had toch een kleine moeite geweest om op die papieren een kleine dienstregeling te hangen ipv daar te zeggen dat de "l-trein" (wat overigens de ir trein is) met 8 minuten vervroeging is...
Het was aan de mensen te zien dat ze er niet veel van snapten.

Het loket in Herentals was niet in staat een simpele go-pass te verkopen en dat was dan weer de drempel. Ze zeiden doodleuk, je kan er een gaan halen in Geel, Lier of Berchem.
Nijlen is samen met Geel het dichtstbij gelegen station. Nijlen is natuurlijk wel maar geopend tot 13u40.

Er staan inderdaad wel wat fouten op de dienstregeling. In Herentals hangen ook twee verschillende edities uit. Er is wel voldoende personeel aanwezig om bij te informeren, en dat mag gezegd worden.
Er is zo bv.een trein in de richting van Antwerpen die later stopt in Mol dan in Herentals (begrijpen wie begrijpen kan)
Ook hangen er twee verschillende uurregelingen in Herentals uit voor de IR naar Antwerpen-Centraal van 07.15 te Herentals.
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Trammist schreef:
Nicholas schreef: Had de situatie er niet anders uitgezien indien het seinhuis van Turnhout nog niet gesloten was?
Nochtans heb ik in station Turnhout al wel een kamertje met deur naar het perron gezien waar toch nog enkele personeelsleden zitten achter computers met een lijnschema erop, wat is dat dan? Ik wee alleen dat de omroepstem vanuit dat kamertje komt.

Er was een all-relaislessenaar in Turnhout en die is nu buiten dienst.
Dat wil niet zeggen dat de lessenaar weg hoeft te zijn.
De schermen met lijnschema's zijn waarschijnlijk de EBP-weergave van lijn 29 kant Turnhout.
Zo kunnen de bedienden kijken waar de trein zich bevindt.
Zelf kunnen ze niets aan de seininrichting doen, de bediening gebeurt vanuit Berchem.
De trein.
Alleen voor durvers.
JPL107
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Ik nam op zaterdag 15 augustus in Lier de eerste trein richting Brussel (via Antwerpen).
Normaal vertrekt IR_3225 (Mol - Antwerpen-Centraal) om 5u30 in Lier en komt die aan om 5u39 in Antwerpen-Berchem zodat er aansluiting is met IC_2027 (Antwerpen-Centraal - Charleroi-Sud). De IC richting Charleroi vertrekt om 5u44.
Nu is de dienstregeling van IR_32xx aangepast zodat de trein 6 minuten later aankomt in Berchem waardoor er geen aansluiting meer is met IC_20xx. De trein was toen al iets later zodat IR_3276 (Antwerpen-Centraal - Brussel-Zuid) ook al vertrokken was. Ik kon dus bijna een uur wachten op de volgende trein naar Brussel om 6u44.

Ik heb er geen probleem mee dat bepaalde aansluitingen weg vallen door het aanpassen van de dienstregeling maar dit is wel lastig voor reizigers van de Kempen die in het weekend 's morgens in Brussel moeten zijn. Dat er in de spitsuren niet wordt gewacht op een aansluiting kan ik goed begrijpen maar 's morgens vroeg moet dit toch mogelijk zijn.
5941

Bericht door 5941 »

Struckton werk vanf dinsdag tot volgend vrijdag in Turnhout.
Nu de lijn naar herentals buiten dienst is ,zijn ze in turnhout de sporen aan het vernieuwe.
Diensdag nacht is de robeltrein naar Turnhout geweest tractie was 6317+6295 van lier deze is pas woensdag nacht om 0.50 vertrokken.
Verassend was dat hij op vollen buitendienst gesteld de lijn was op gesteld.
Zondag zal ik enkele foto's plaatsen.
Ook van herentals zal ik proberen want ben nu vanaf dinsdag in het station aan het werken
melle

Bericht door melle »

De communicatie kan nog altijd beter...
In Antwerpen-centraal staat op de display gewoon Turnhout, en de bijhorende tussenstops. Nergens staat er dat de trein beperkt is tot Lier. Nu kan je wel zeggen dat de gewone gebruikers dit wel weten, maar dat is voor mij geen reden om de niet vertrouwde gebruikers zo in de kou te laten staan. Niet dat het erg is dat je 20 minuten moet wachten in Lier...
gysev

Bericht door gysev »

melle schreef:De communicatie kan nog altijd beter...
In Antwerpen-centraal staat op de display gewoon Turnhout, en de bijhorende tussenstops. Nergens staat er dat de trein beperkt is tot Lier. Nu kan je wel zeggen dat de gewone gebruikers dit wel weten, maar dat is voor mij geen reden om de niet vertrouwde gebruikers zo in de kou te laten staan. Niet dat het erg is dat je 20 minuten moet wachten in Lier...
De toevallige reiziger zoekt een trein naar Turnhout en niet naar Lier. Voor zulke mensen is het handiger om in de trein te vertellen dat ze moeten overstappen.
dcr

Bericht door dcr »

gysev schreef:
melle schreef:De communicatie kan nog altijd beter...
De toevallige reiziger zoekt een trein naar Turnhout en niet naar Lier. Voor zulke mensen is het handiger om in de trein te vertellen dat ze moeten overstappen.
In Brussel-zuid staat altijd "MECHELEN-TURNHOUT" terwijl in Mechelen er altijd "LIER" staat.
LML

Bericht door LML »

dcr schreef:In Brussel-zuid staat altijd "MECHELEN-TURNHOUT" terwijl in Mechelen er altijd "LIER" staat.
Heb ik ook al gehoord van een aantal reizigers. Dus een betere samenwerking qua informatie kan hier ook zeker op z'n plaats zijn...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Plaats reactie