Brand in station Herentals
Re: Brand in station Herentals
En hoe zit het dan met de P-trein Herentals-Brussel-Zuid en de L-trein Lier-Herentals?
Ik begrijp trouwens niet dat het zo lang zou kunnen duren.
Had de situatie er niet anders uitgezien indien het seinhuis van Turnhout nog niet gesloten was?
Ik begrijp trouwens niet dat het zo lang zou kunnen duren.
Had de situatie er niet anders uitgezien indien het seinhuis van Turnhout nog niet gesloten was?
Re: Brand in station Herentals
We streven er gewoon naar zo snel mogelijk zo veel mogelijk te laten rijden. Maar we moeten het doen met de beprkte infrastructuur die we voorgeschoteld krijgen. Daarom worden eerst de 'cruciale' wissels in orde gebracht. Turnhout is een prioriteit, dat mag duidelijk zijn.
Ik blijf daarom ook een beetje vaag omdat er veel te veel mensen/politiekers/actiecomites zijn die een eventueel vermoeden/mogelijkheid van dit of dat direct voor 100% garantie nemen.
Ik blijf daarom ook een beetje vaag omdat er veel te veel mensen/politiekers/actiecomites zijn die een eventueel vermoeden/mogelijkheid van dit of dat direct voor 100% garantie nemen.
spoorwegrealist
Re: Brand in station Herentals
Nochtans heb ik in station Turnhout al wel een kamertje met deur naar het perron gezien waar toch nog enkele personeelsleden zitten achter computers met een lijnschema erop, wat is dat dan? Ik wee alleen dat de omroepstem vanuit dat kamertje komt.Nicholas schreef: Had de situatie er niet anders uitgezien indien het seinhuis van Turnhout nog niet gesloten was?
Trouwens, Mol heeft ook nog een seinhuis. Kunnen die niks (bij)doen?
Re: Brand in station Herentals
Niet zonder dat de wissels, seinen, detectiekringen, ... aangesloten worden op dat seinuis, en dat is niet zomaar een kabeltje leggen hé, maar honderden "toestellen" op een ander seinhuis aansluiten.Trammist schreef: Trouwens, Mol heeft ook nog een seinhuis. Kunnen die niks (bij)doen?
Het was niet anders dan te verwachten dat men het op deze manier ging oplossen.
Dat men er nu een tijdelijke container zet of men sluit alles direct aan op een ander seinhuis maakt technisch niet zoveel uit, alleen moet er nu minder kabel bijgelegd worden dus kan men er sneller mee starten
Re: Brand in station Herentals
Vandaag op het station geweest en dat van Olen..
Het is een grote ramp, de communicatie naar de reizigers toe slaagt op niets, 2 verschillende berichten op verschillende affiches. De IR-trein wordt de l-trein genoemd, en het ergerlijkst is dat er nergens een fatsoenlijke dienstregeling hangt. Alleen 8 punten waar heel onduidelijk staat wat is verandert...
Het had toch een kleine moeite geweest om op die papieren een kleine dienstregeling te hangen ipv daar te zeggen dat de "l-trein" (wat overigens de ir trein is) met 8 minuten vervroeging is...
Het was aan de mensen te zien dat ze er niet veel van snapten.
Het loket in Herentals was niet in staat een simpele go-pass te verkopen en dat was dan weer de drempel. Ze zeiden doodleuk, je kan er een gaan halen in Geel, Lier of Berchem.
Het is een grote ramp, de communicatie naar de reizigers toe slaagt op niets, 2 verschillende berichten op verschillende affiches. De IR-trein wordt de l-trein genoemd, en het ergerlijkst is dat er nergens een fatsoenlijke dienstregeling hangt. Alleen 8 punten waar heel onduidelijk staat wat is verandert...
Het had toch een kleine moeite geweest om op die papieren een kleine dienstregeling te hangen ipv daar te zeggen dat de "l-trein" (wat overigens de ir trein is) met 8 minuten vervroeging is...
Het was aan de mensen te zien dat ze er niet veel van snapten.
Het loket in Herentals was niet in staat een simpele go-pass te verkopen en dat was dan weer de drempel. Ze zeiden doodleuk, je kan er een gaan halen in Geel, Lier of Berchem.
Laatst gewijzigd door melle op 18 aug 2009, 22:18, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Brand in station Herentals
Aan die/dat mens haar/zijn bericht te zien kan zij/hij best wat bijles Nederlands gebruiken.melle schreef:Alleen 8 punten waar heel onduidelijk of alles is verandert...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Brand in station Herentals
Even aangepast, blijkbaar had ik een zinsdeel verwijdert en klopte het niet meer..
Re: Brand in station Herentals
Nijlen is samen met Geel het dichtstbij gelegen station. Nijlen is natuurlijk wel maar geopend tot 13u40.melle schreef:Vandaag op het station geweest en dat van Olen..
Het is een grote ramp, de communicatie naar de reizigers toe slaagt op niets, 2 verschillende berichten op verschillende affiches. De IR-trein wordt de l-trein genoemd, en het ergerlijkst is dat er nergens een fatsoenlijke dienstregeling hangt. Alleen 8 punten waar heel onduidelijk staat wat is verandert...
Het had toch een kleine moeite geweest om op die papieren een kleine dienstregeling te hangen ipv daar te zeggen dat de "l-trein" (wat overigens de ir trein is) met 8 minuten vervroeging is...
Het was aan de mensen te zien dat ze er niet veel van snapten.
Het loket in Herentals was niet in staat een simpele go-pass te verkopen en dat was dan weer de drempel. Ze zeiden doodleuk, je kan er een gaan halen in Geel, Lier of Berchem.
Er staan inderdaad wel wat fouten op de dienstregeling. In Herentals hangen ook twee verschillende edities uit. Er is wel voldoende personeel aanwezig om bij te informeren, en dat mag gezegd worden.
Er is zo bv.een trein in de richting van Antwerpen die later stopt in Mol dan in Herentals (begrijpen wie begrijpen kan)
Ook hangen er twee verschillende uurregelingen in Herentals uit voor de IR naar Antwerpen-Centraal van 07.15 te Herentals.
Re: Brand in station Herentals
Trammist schreef:Nochtans heb ik in station Turnhout al wel een kamertje met deur naar het perron gezien waar toch nog enkele personeelsleden zitten achter computers met een lijnschema erop, wat is dat dan? Ik wee alleen dat de omroepstem vanuit dat kamertje komt.Nicholas schreef: Had de situatie er niet anders uitgezien indien het seinhuis van Turnhout nog niet gesloten was?
Er was een all-relaislessenaar in Turnhout en die is nu buiten dienst.
Dat wil niet zeggen dat de lessenaar weg hoeft te zijn.
De schermen met lijnschema's zijn waarschijnlijk de EBP-weergave van lijn 29 kant Turnhout.
Zo kunnen de bedienden kijken waar de trein zich bevindt.
Zelf kunnen ze niets aan de seininrichting doen, de bediening gebeurt vanuit Berchem.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Brand in station Herentals
Ik nam op zaterdag 15 augustus in Lier de eerste trein richting Brussel (via Antwerpen).
Normaal vertrekt IR_3225 (Mol - Antwerpen-Centraal) om 5u30 in Lier en komt die aan om 5u39 in Antwerpen-Berchem zodat er aansluiting is met IC_2027 (Antwerpen-Centraal - Charleroi-Sud). De IC richting Charleroi vertrekt om 5u44.
Nu is de dienstregeling van IR_32xx aangepast zodat de trein 6 minuten later aankomt in Berchem waardoor er geen aansluiting meer is met IC_20xx. De trein was toen al iets later zodat IR_3276 (Antwerpen-Centraal - Brussel-Zuid) ook al vertrokken was. Ik kon dus bijna een uur wachten op de volgende trein naar Brussel om 6u44.
Ik heb er geen probleem mee dat bepaalde aansluitingen weg vallen door het aanpassen van de dienstregeling maar dit is wel lastig voor reizigers van de Kempen die in het weekend 's morgens in Brussel moeten zijn. Dat er in de spitsuren niet wordt gewacht op een aansluiting kan ik goed begrijpen maar 's morgens vroeg moet dit toch mogelijk zijn.
Normaal vertrekt IR_3225 (Mol - Antwerpen-Centraal) om 5u30 in Lier en komt die aan om 5u39 in Antwerpen-Berchem zodat er aansluiting is met IC_2027 (Antwerpen-Centraal - Charleroi-Sud). De IC richting Charleroi vertrekt om 5u44.
Nu is de dienstregeling van IR_32xx aangepast zodat de trein 6 minuten later aankomt in Berchem waardoor er geen aansluiting meer is met IC_20xx. De trein was toen al iets later zodat IR_3276 (Antwerpen-Centraal - Brussel-Zuid) ook al vertrokken was. Ik kon dus bijna een uur wachten op de volgende trein naar Brussel om 6u44.
Ik heb er geen probleem mee dat bepaalde aansluitingen weg vallen door het aanpassen van de dienstregeling maar dit is wel lastig voor reizigers van de Kempen die in het weekend 's morgens in Brussel moeten zijn. Dat er in de spitsuren niet wordt gewacht op een aansluiting kan ik goed begrijpen maar 's morgens vroeg moet dit toch mogelijk zijn.
Re: Brand in station Herentals
Struckton werk vanf dinsdag tot volgend vrijdag in Turnhout.
Nu de lijn naar herentals buiten dienst is ,zijn ze in turnhout de sporen aan het vernieuwe.
Diensdag nacht is de robeltrein naar Turnhout geweest tractie was 6317+6295 van lier deze is pas woensdag nacht om 0.50 vertrokken.
Verassend was dat hij op vollen buitendienst gesteld de lijn was op gesteld.
Zondag zal ik enkele foto's plaatsen.
Ook van herentals zal ik proberen want ben nu vanaf dinsdag in het station aan het werken
Nu de lijn naar herentals buiten dienst is ,zijn ze in turnhout de sporen aan het vernieuwe.
Diensdag nacht is de robeltrein naar Turnhout geweest tractie was 6317+6295 van lier deze is pas woensdag nacht om 0.50 vertrokken.
Verassend was dat hij op vollen buitendienst gesteld de lijn was op gesteld.
Zondag zal ik enkele foto's plaatsen.
Ook van herentals zal ik proberen want ben nu vanaf dinsdag in het station aan het werken
Re: Brand in station Herentals
De communicatie kan nog altijd beter...
In Antwerpen-centraal staat op de display gewoon Turnhout, en de bijhorende tussenstops. Nergens staat er dat de trein beperkt is tot Lier. Nu kan je wel zeggen dat de gewone gebruikers dit wel weten, maar dat is voor mij geen reden om de niet vertrouwde gebruikers zo in de kou te laten staan. Niet dat het erg is dat je 20 minuten moet wachten in Lier...
In Antwerpen-centraal staat op de display gewoon Turnhout, en de bijhorende tussenstops. Nergens staat er dat de trein beperkt is tot Lier. Nu kan je wel zeggen dat de gewone gebruikers dit wel weten, maar dat is voor mij geen reden om de niet vertrouwde gebruikers zo in de kou te laten staan. Niet dat het erg is dat je 20 minuten moet wachten in Lier...
Re: Brand in station Herentals
De toevallige reiziger zoekt een trein naar Turnhout en niet naar Lier. Voor zulke mensen is het handiger om in de trein te vertellen dat ze moeten overstappen.melle schreef:De communicatie kan nog altijd beter...
In Antwerpen-centraal staat op de display gewoon Turnhout, en de bijhorende tussenstops. Nergens staat er dat de trein beperkt is tot Lier. Nu kan je wel zeggen dat de gewone gebruikers dit wel weten, maar dat is voor mij geen reden om de niet vertrouwde gebruikers zo in de kou te laten staan. Niet dat het erg is dat je 20 minuten moet wachten in Lier...
Re: Brand in station Herentals
In Brussel-zuid staat altijd "MECHELEN-TURNHOUT" terwijl in Mechelen er altijd "LIER" staat.gysev schreef:De toevallige reiziger zoekt een trein naar Turnhout en niet naar Lier. Voor zulke mensen is het handiger om in de trein te vertellen dat ze moeten overstappen.melle schreef:De communicatie kan nog altijd beter...
In Antwerpen-centraal staat op de display gewoon Turnhout, en de bijhorende tussenstops. Nergens staat er dat de trein beperkt is tot Lier. Nu kan je wel zeggen dat de gewone gebruikers dit wel weten, maar dat is voor mij geen reden om de niet vertrouwde gebruikers zo in de kou te laten staan. Niet dat het erg is dat je 20 minuten moet wachten in Lier...
Re: Brand in station Herentals
Heb ik ook al gehoord van een aantal reizigers. Dus een betere samenwerking qua informatie kan hier ook zeker op z'n plaats zijn...dcr schreef:In Brussel-zuid staat altijd "MECHELEN-TURNHOUT" terwijl in Mechelen er altijd "LIER" staat.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...