Leg mij dan eens uit waarom het allemaal maar OK moet zijn dat de ons omringende landen al jaren een systeem hebben waarbij treinen een noodstop maken als ze door rood rijden, en wij niet?Nee, want als je een beetje om je heen kijkt zie je zo nog duizend risico's, die worden één voor één beperkt en terwijl komen er weer andere bij...
Treinramp in Buizingen (Halle)
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Kortweg allemaal giswerk, beter afwachten tot het officieel is ipv stukjes te sprokkelen en met een waterkansje de juiste feiten weergeven.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Zoals ik net ook al zei steven, ik zie de woorden van jullie gouverneur, als een officiële reactie.Steven schreef:Kortweg allemaal giswerk, beter afwachten tot het officieel is ipv stukjes te sprokkelen en met een waterkansje de juiste feiten weergeven.
Je mag verwachten dat een belangrijke man van de overheid van de staat der België, geen kolder roept over een ernstig ongeluk, maar zich baseert op feiten.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Meestal kijkt men naar de treinbestuurder, die toch een grote verantwoordelijkheid aan de dag moet leggen.odul schreef:Met alle respect voor de treinbestuurders die lange en zware dagtaken kunnen hebben.
Maar meestal ligt de oorzaak bij dergelijke zware ongevallen bij hen.
Het veiligheidssysteem is vrij goed uitgerust, wat ook niet anders kan.Ga jij eerst maar eens buiten de landsgrenzen kijken, met je flagrante vooringenomenheid en je "vrij goed uitgeruste" veiligheidssysteem. En durf dan nogeens zo'n praat uitkramen.
Men vergeet toch meestal één belangrijke zaak.
Het is de seingever die de trein "stuurt" en de machinist die bestuurt, hoewel 'besturen' hier nog zwaar is uitgedrukt.
Ik raad je ook aan eens op zo'n seinpost te gaan kijken, en aan de 'electro's" te vragen wat er allemaal bij komt kijken voor je een reisweg kan aanleggen, omtrent veiligheidsmaatregelen.
Laatst gewijzigd door odul op 15 feb 2010, 15:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Als het parket nog bezig is met onderzoeken dan zal de gouverneur zeker nog niets weten van officiële resultaten en besluiten. Het gaat om de meest waarschijnlijke fout maar dat zal onderzoek uitwijzen. Dit is en blijft nog steeds België. De top weet niet altijd exact wat er onderaan gebeurd.thefreak schreef:Zoals ik net ook al zei steven, ik zie de woorden van jullie gouverneur, als een officiële reactie.Steven schreef:Kortweg allemaal giswerk, beter afwachten tot het officieel is ipv stukjes te sprokkelen en met een waterkansje de juiste feiten weergeven.
Je mag verwachten dat een belangrijke man van de overheid van de staat der België, geen kolder roept over een ernstig ongeluk, maar zich baseert op feiten.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Dan nog moet je er rekening mee houden dat ook hier ondanks dit alles iets verkeerd kan gaan, jij sluit die optie op slag volledig uit. Zoals eerder gezegd niets is perfect.odul schreef:Ik raad je ook aan eens op zo'n seinpost te gaan kijken, en aan de 'electro's" te vragen wat er allemaal bij komt kijken voor je een reisweg kan aanleggen, omtrent veiligheidsmaatregelen.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
nee de gouverneur heeft het gepresenteerd als DE oorzaak.Steven schreef:Als het parket nog bezig is met onderzoeken dan zal de gouverneur zeker nog niets weten van officiële resultaten en besluiten. Het gaat om de meest waarschijnlijke fout maar dat zal onderzoek uitwijzen. Dit is en blijft nog steeds België. De top weet niet altijd exact wat er onderaan gebeurd.thefreak schreef:Zoals ik net ook al zei steven, ik zie de woorden van jullie gouverneur, als een officiële reactie.Steven schreef:Kortweg allemaal giswerk, beter afwachten tot het officieel is ipv stukjes te sprokkelen en met een waterkansje de juiste feiten weergeven.
Je mag verwachten dat een belangrijke man van de overheid van de staat der België, geen kolder roept over een ernstig ongeluk, maar zich baseert op feiten.
Daarmee is het klaar basta, het onderzoek wat nu plaats vind is alleen om straks een reconstructie te maken en eventuele schuldige achter slot en grendel te krijgen(mocht die nog leven).
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Wat een ellende... mijn medeleven gaat uit naar de slachtoffers en nabestaanden 

Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Geen paniek Freak, men spreekt ervan de provincies af te schaffen, zo belangrijk zal een gouverneur dus wel niet zijn.thefreak schreef: nee de gouverneur heeft het gepresenteerd als DE oorzaak.
Daarmee is het klaar basta, het onderzoek wat nu plaats vind is alleen om straks een reconstructie te maken en eventuele schuldige achter slot en grendel te krijgen(mocht die nog leven).
en technisch expert is hij zeker niet, want dan zou hij dit NIET gezegd hebben...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Ach, die hiërarchie altijd hé.Steven schreef:Als het parket nog bezig is met onderzoeken dan zal de gouverneur zeker nog niets weten van officiële resultaten en besluiten. Het gaat om de meest waarschijnlijke fout maar dat zal onderzoek uitwijzen. Dit is en blijft nog steeds België. De top weet niet altijd exact wat er onderaan gebeurd.thefreak schreef:Zoals ik net ook al zei steven, ik zie de woorden van jullie gouverneur, als een officiële reactie.Steven schreef:Kortweg allemaal giswerk, beter afwachten tot het officieel is ipv stukjes te sprokkelen en met een waterkansje de juiste feiten weergeven.
Je mag verwachten dat een belangrijke man van de overheid van de staat der België, geen kolder roept over een ernstig ongeluk, maar zich baseert op feiten.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Zelfs als de TBS zegt: ik reed door het rood. Dan nog moet hij zwijgen naar de buitenwereld toe.thefreak schreef: nee de gouverneur heeft het gepresenteerd als DE oorzaak.
Daarmee is het klaar basta, het onderzoek wat nu plaats vind is alleen om straks een reconstructie te maken en eventuele schuldige achter slot en grendel te krijgen(mocht die nog leven).
Bij zulke zware ongevallen is het prijskaartje te hoog.
En zoekt 'iedereen' naar een uitweg.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
lijkt me trouwens niet dat de machinist is omgekomen.
In beide treinen is het redelijk eenvoudig om in de reizigerscabine te komen en naar achteren te rennen.
Lijkt me dat je als machinist niet rustig gaat afwachten als je grote lampen op je af ziet komen.
In beide treinen is het redelijk eenvoudig om in de reizigerscabine te komen en naar achteren te rennen.
Lijkt me dat je als machinist niet rustig gaat afwachten als je grote lampen op je af ziet komen.
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Je moet ook wel ver genoeg weggeraken natuurlijk...thefreak schreef:lijkt me trouwens niet dat de machinist is omgekomen.
In beide treinen is het redelijk eenvoudig om in de reizigerscabine te komen en naar achteren te rennen.
Lijkt me dat je als machinist niet rustig gaat afwachten als je grote lampen op je af ziet komen.
Maar kan het ongeval niet gebeurd zijn door een vastgevrozen wissel?
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Het was wel al na half 9 dan zal wissel al wel een paar keer gebruikt zijn vandaag.trainfreak schreef:Je moet ook wel ver genoeg weggeraken natuurlijk...thefreak schreef:lijkt me trouwens niet dat de machinist is omgekomen.
In beide treinen is het redelijk eenvoudig om in de reizigerscabine te komen en naar achteren te rennen.
Lijkt me dat je als machinist niet rustig gaat afwachten als je grote lampen op je af ziet komen.
Maar kan het ongeval niet gebeurd zijn door een vastgevrozen wissel?
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Ik verneem net dat de gouverneur zijn uitspraak al deed 2 (ja TWEE) uur na het ongeval. Zoals ik al eerder zei op die tijd heeft men nog niet eens de kans gehad alle bewijzen naast elkaar te leggen laat staan degelijke besluiten trekken. Ten tweede is zoals dentheo al zei de gouverneur niet bepaald de belangrijkste figuur van het land. Heeft in België meer ceremoniële functie als wat anders. Het draagvlak van de provincie is nu niet bepaald de grootste van het land.thefreak schreef: nee de gouverneur heeft het gepresenteerd als DE oorzaak.
Daarmee is het klaar basta, het onderzoek wat nu plaats vind is alleen om straks een reconstructie te maken en eventuele schuldige achter slot en grendel te krijgen(mocht die nog leven).
Je vergeet dat het ongeval in Izegem veroorzaakt is door een sein dat verkeerd was aangesloten, hierdoor knalde ook twee treinen frontaal op elkaar. Ook dit kan hier gebeurd zijn (ik zei al eerder dat Halle maar recentelijk was overgegaan naar de EBP van Brussel zuid). Dergelijke fouten komen pas aan het licht als er zich een incident voordoet. In dit geval een heel pijnlijk incidident. Ik vind uw uitspraken zelfs grof om op die manier trachten uw gelijk te willen halen. Als jij verantwoordelijk was om het onderzoek te voeren zou ik uw resultaten al serieus in twijfel gaan trekken.