Re: NMBS schrapt 150 treinen extra tijdens zomer
Geplaatst: 12 mei 2010, 20:53
enkele treinen schrappen vind ik een slechte maatregel, hierdoor breng je verwarring. Beter zou men dan ergens een hele relatie schrappen of inperken 

Dit is inderdaad absolute nonsens, die op basis van de onoplettendheid van één werknemer van de NMBS-groep (met dank aan de collega'sMolenbruch Y. schreef:Dag,
Nog meer slecht nieuws in HBVL: IC K 2234 (Genk 12:12 - Gent-Sint-Pieters 14:52) en IC K 2221 (Gent-Sint-Pieters 21:08 - Genk 23:52) zouden ook afgeschaft worden tijdens de vakantieperiode, althans volgens Jos Digneffe. In de planner kan ik hierover voorlopig niets terugvinden, maar een goed teken is dit alleszins niet. Beide treinen zijn degelijk bezet (ook de laatavondrit!). Stel je voor: een twee-uurdienst over de middag in steden als Genk en Sint-Truiden, evenals een verdere inkrimping van de avondbediening.
Groeten,
Toen ik zo'n veertig jaar geleden plots een meer dan normale belangstelling kreeg voor het openbaar vervoer in het algemeen, en voor de NMBS in het bijzonder, heeft een jonge onderstationschef me eens gezegd: geloof nooit wat je gehoord hebt tot je het zelf ook daadwerkelijk hebt kunnen vaststellen. Dat geldt voor het OV vandaag nog meer dan toen, nu iedereen gelijk welke kwakkel uit gelijk welke krant of van gelijk welk forum kan plukken.stefanic schreef: Dit is inderdaad absolute nonsens, die op basis van de onoplettendheid van één werknemer van de NMBS-groep (met dank aan de collega's) een eigen leven is gaan leiden en weeral opgeklopt is. EERST in paniek wat verantwoordelijken aan de schandpaal en het hele bedrijf zwart maken, en DAN pas gaan controlleren of de info wel correct is....). Kijk inderdaad gewoon eens online en vraag de dienstregeling op! NIKS aan de hand. Behalve dat er een aantal dachten weer eens een vuil boekje van de NMBS gevonden te hebben. Inderdaad RIOOL-journalistiek!
Enige dat er gebeurd is, is dat de betrokken treinen omwille van toeristentreinen één minuutje verschuiven aan vertakking Melle. Dat is het ENIGE verschil. Maar zelfs voor dergelijk miniem verschil moet de rijperiode van deze trein opgesplitst worden in een toeristische en niet toeristische rijperiode (NTP/RTP voor de kenners). En daar gele affiches daar nog niet volledig op aangepast waren (foutje bij Infrabel)... De affiches voor juni zullen deze trein dus gewoon vermelden.
overweg13 schreef: maar noteer het pas in je bestanden als je er 100 % zeker van bent, m.a.w. als je het zelf gezien hebt..
Je lijkt niet de enige te zijn, trouwens.dentheo schreef:overweg13 schreef: maar noteer het pas in je bestanden als je er 100 % zeker van bent, m.a.w. als je het zelf gezien hebt..
Zo twijfel ik nog steeds aan de landing op de maan....ik ben er zelf nog niet geweest...![]()
![]()
Ik vind het enkel bijzonder raar dat als zo een verkeerde informatie van Jos Digneffe komt, dit hier eufemistisch "een onoplettendheid van een werknemer van de NMBS-groep" wordt genoemd, en als diezelfde informatie vervolgens wordt overgenomen door een krant er weer een mega-drama wordt van gemaakt alsof de hele NMBS daarmee door het slijk wordt gehaald.overweg13 schreef:Dat kranten geen betrouwbare bron zijn, is al langer duidelijk; dat er bij spoorwegmensen vaak zware verhalen verteld en doorverteld worden is evenzeer waar.
Officiële feitelijke informatie is één ding, media + politiek + vakbonden = iets helemaal anders. Dat is toch al tot in den treure gesteld en aangetoond? Verder kan ik enkel bewondering hebben voor mensen die blijven proberen de collegialiteit vol te houden.Adler schreef:Ik vind het enkel bijzonder raar dat als zo een verkeerde informatie van Jos Digneffe komt, dit hier eufemistisch "een onoplettendheid van een werknemer van de NMBS-groep" wordt genoemd, en als diezelfde informatie vervolgens wordt overgenomen door een krant er weer een mega-drama wordt van gemaakt alsof de hele NMBS daarmee door het slijk wordt gehaald.overweg13 schreef:Dat kranten geen betrouwbare bron zijn, is al langer duidelijk; dat er bij spoorwegmensen vaak zware verhalen verteld en doorverteld worden is evenzeer waar.
Of wordt er verondersteld dat als een journalist dergelijke informatie verneemt van Jos Digneffe, hij dan eerst elke keer belt naar Descheemaecker om te vragen of het wel juist is ?
Dus als Jos Digneffe iets verkeerd zegt is dat een onoplettendheid, als een krant juist hetzelfde zegt is dat ineens riooljournalistiek ?jan_olieslagers schreef: Officiële feitelijke informatie is één ding, media + politiek + vakbonden = iets helemaal anders. Dat is toch al tot in den treure gesteld en aangetoond? Verder kan ik enkel bewondering hebben voor mensen die blijven proberen de collegialiteit vol te houden.
Wie zal ooit weten of Digneffe dit gezegd heeft of niet. Ik ben ooit nog (op bescheiden basis) geïnterviewd en drukte de krantenman op het hart dat hij wat ik op een bepaald moment zei letterlijk moest weergeven, of dat het anders verkeerd begrepen kon worden. Was het professionele trots die hem ertoe aanzette om mijn woorden toch anders weer te geven? Ik weet sindsdien dat je journalisten nooit kunt vertrouwen.jan_olieslagers schreef:Er is geen groot verschil tussen professionele riooljournalistiek en een semi-professionele onoplettendheid.
(blz.5 van deze draad, een artikel over de kostprijzen die Infrabel doorberekend aan de NMBS)Steven schreef:misschien kunnen jullie dit ook is lezen.