werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Stijn91

Re: werken: in stations

Bericht door Stijn91 »

Hogersluys schreef:Ninove moet zowat het lelijkste station van heel België hebben. Jammer als je ziet wat men ervoor gesloopt heeft, en dat enkele dagen vooraleer het beschermd zou geweest zijn.: Afbeelding Een Cluysenaarstation zowaar!

Het valt trouwens op hoeveel nieuwe stations er binnenkort zullen gebouwd worden. In vrijwel ieder provincienest zijn er momenteel plannen om een nieuw station te bouwen (Blankenberge, Denderleeuw, Gent-Dampoort, ....)
Eigenlijk is het station van Ninove gewoon een halte station of gewoon een wachtzaal met loketten, het was 1 dag voor het beschermd zou worden dat ze het afbraken. Het moet beter nu, waarom niet hetzelfde station als vroeger, maar dan groter. Denderleeuw is wel dringend aan vernieuwing toe.
Shrek

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Het moet beter nu, waarom niet hetzelfde station als vroeger, maar dan groter. Denderleeuw is wel dringend aan vernieuwing toe.
Waarom in hemelsnaam zou het station groter moeten worden???
Enkel een wachtzaal en loket volstaan wel denk ik. Vroeger was er nog een pakjesdienst, buffet, woning van de stationschef, ... toen had men veel ruimte nodig. Nu is een groot station daar echt niet nodig hoor :wink:
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Het moet beter nu, waarom niet hetzelfde station als vroeger, maar dan groter. Denderleeuw is wel dringend aan vernieuwing toe.
Waarom in hemelsnaam zou het station groter moeten worden???
Enkel een wachtzaal en loket volstaan wel denk ik. Vroeger was er nog een pakjesdienst, buffet, woning van de stationschef, ... toen had men veel ruimte nodig. Nu is een groot station daar echt niet nodig hoor :wink:
Het station dat er nu staat trekt op niet veel, de vraag is ook of het stadsbestuur er mee akkoord gaat gaan.
ronny

Bericht door ronny »

Stijn91 schreef: Het station dat er nu staat trekt op niet veel, de vraag is ook of het stadsbestuur er mee akkoord gaat gaan.
Zou men het in deze crisistijd niet beter omdraaien. De stad bouwt een station en de maatschappij krijgt enkele lokalen omdat ze de grond ter beschikking stelt. :?:
wbrm

Bericht door wbrm »

In Lier ligt het perron 2-3 open, zal wel voor TBL1+ zijn zeker(L15 is hierdoor een werf)?
Steven

Bericht door Steven »

Voor het plaatsen van TBL1+ moeten ze geen perrons opbreken hoor.
Cipallieter

Bericht door Cipallieter »

Steven schreef:Voor het plaatsen van TBL1+ moeten ze geen perrons opbreken hoor.
't Zou toch kunnen dat het één met het ander te maken heeft want men is bezig met de TBL1-bakens te plaatsen.
Op spoor 2 heb ik enkele dagen geleden al 3 bakens gemerkt waarvan er ééntje zich zelfs onder een krokodil bevindt.
Ik heb me afgevraagd wat daarvan de bedoeling wel zou kunnen zijn.

Op spoor 3 heb ik fluo-markeringen op de spoorstaven gezien.
wbrm

Bericht door wbrm »

Ik denk dat ze de krokodil gaan verleggen en dan de 2e tbl1+ baken gaan leggen.
Er liggen nieuwe krokodillen daar ergens voor de seinen om het station binnen/buiten te rijden.
Cipallieter

Bericht door Cipallieter »

Ik heb vanmorgen vernomen dat er in Geel werken op komst zouden zijn.
Mogelijk gaat het hier om de aanleg van de ondertunneling.
Stef

Bericht door Stef »

In tegenstelling tot eerdere berichten hier is in het station van Sint-Niklaas perron A terug buiten gebruik en een dikke helft van spoor 1. Het zal dus nog wel een paar weken duren eer ze aan de andere perrons beginnen, de werken zouden moeten gedaan zijn in oktober 2013. We zijn dus al over een derde. Wel moet ik zeggen dat het er netjes uit ziet! Hopelijk is het ook degelijk :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LML

Bericht door LML »

Cipallieter schreef:Ik heb vanmorgen vernomen dat er in Geel werken op komst zouden zijn.
Mogelijk gaat het hier om de aanleg van de ondertunneling.
Da's al nieuws van enkele jaren geleden, maar de werken zijn idd nog niet gestart. Het gaat om een ondertunneling en perronverhoging. En als dit klaar is gooien ze alles terug open voor de elektrificatiewerkzaamheden... :mrgreen:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

De vernieuwde en verhoogde perrons van Okegem zijn met een vertraging van net geen 2 maand toegankelijk voor de reizigers, 6 maand valt eigenlijk nog goed mee dus.
Stef

Bericht door Stef »

In Sint-Niklaas is nu spoor 5 buiten dienst. Het dak boven perrons 4 en 5 is bijna helemaal ontmanteld. Blijkbaar zullen perrons 2 en 3 als laatste aan de beurt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Deef32

Bericht door Deef32 »

Maar gelukkig is spoor A weer te bereiken vanuit de centrale gang. Want tot voor een dikke maand moest je helemaal een toer maken langs de buitenkant van het station en via een gevaarlijke, ijzeren (nood-)trap naar dit perron om zo de IR-trein naar Leuven te kunnen halen.
Nicholas

Bericht door Nicholas »

De werken aan de perrons in het station van Kessel zullen in februari starten. Hierbij worden de perrons vernieuwd en verhoogd, zoals dat reeds gebeurde in het station van Nijlen en Bouwel. Ik neem dan ook aan dat werken in Bouwel zo goed als afgerond zullen zijn.

http://www.gva.be/antwerpen/nijlen/kess ... rrons.aspx
Plaats reactie