Modernisering Vierledige
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Modernisering Vierledige
Ik zag gisteren om 11 uur 35 stel 840 in Antweren-Centraal staan, die zijn rode livrei zag er glanzend uit, kan het zijn dat die onlangs nog een nieuwe verflaag gekregen heeft?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Modernisering Vierledige
ik zag deze net ervoor te Berchem.Dieselfreak schreef:Ik zag gisteren om 11 uur 35 stel 840 in Antweren-Centraal staan, die zijn rode livrei zag er glanzend uit, kan het zijn dat die onlangs nog een nieuwe verflaag gekregen heeft?
Als ik het goed voor heb heeft deze lang in CW Mechelen gestaan. Zag er inderdaad heel glanzend uit, 1 van de weinige die zo proper is (voorlopig)



- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Modernisering Motorstel 800
Inmiddels is het 2011, hoeveel rijden er vandaag in het wit rond?Bart schreef:De laatste 800 die gemoderniseerd wordt is voorzien voor eind 2015.
In 2009 gaan er amper 2 vierledige worden gemoderniseerd.
Vanaf 2010 7 stuks per jaar.
Dit is van een bron van een hooggeplaats iemand, van de directie "Techniek & Productie".

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Modernisering Motorstel 800
't Zal wel 2015 zijn tegen dat de eerste gemoderniseerd wordt
Ochja, het maakt allemaal niet zoveel uit.
Dat interieur ziet er zogenaamd aftands uit, maar is verdomd nog degelijk genoeg om een 5-tal jaar ongemoderniseerd er tegenaan te kunnen.
Vreemd dat men bij modernisatie niet priorioteit geeft aan de oudste treinen.
Dus eerst varkensneuzen, daarna breaks, daarna M5 en ten slotte sprinters.

Ochja, het maakt allemaal niet zoveel uit.
Dat interieur ziet er zogenaamd aftands uit, maar is verdomd nog degelijk genoeg om een 5-tal jaar ongemoderniseerd er tegenaan te kunnen.
Vreemd dat men bij modernisatie niet priorioteit geeft aan de oudste treinen.
Dus eerst varkensneuzen, daarna breaks, daarna M5 en ten slotte sprinters.
Re: Modernisering Vierledige
Stel 827 rijdt voorlopig rond met gewijzigde deuren. (proef voor modernisatie) Het zijn er slechts 2. Namelijk deur 15 & 16 (1ste klasse deur). De klinken zijn van die deuren verwijderd, en ze hebben langs de buitenkant een sensor opgehangen zoals bij de vernieuwde break en DMT voor het openen van de deuren langs de buitenzijde. Langs de binnenzijde heb je nu ook de groene en gele knop. Wanneer je op de gele knop duwt, gaat de deur wel niet opnieuw dicht.
Het is best wel vreemd, om een zoemer (type m6) te horen, wanneer de deuren van een stel 800 dicht slaan.
Het is best wel vreemd, om een zoemer (type m6) te horen, wanneer de deuren van een stel 800 dicht slaan.
Re: Modernisering Vierledige
Enig idee waar stel 827 rijdt deze week?Bart schreef:Stel 827 rijdt voorlopig rond met gewijzigde deuren. (proef voor modernisatie) Het zijn er slechts 2. Namelijk deur 15 & 16 (1ste klasse deur). De klinken zijn van die deuren verwijderd, en ze hebben langs de buitenkant een sensor opgehangen zoals bij de vernieuwde break en DMT voor het openen van de deuren langs de buitenzijde. Langs de binnenzijde heb je nu ook de groene en gele knop. Wanneer je op de gele knop duwt, gaat de deur wel niet opnieuw dicht.
Het is best wel vreemd, om een zoemer (type m6) te horen, wanneer de deuren van een stel 800 dicht slaan.




Re: Modernisering Vierledige
Ik heb hem vrijdagnacht achtergelaten op Sint-Niklaas Oost.Stef schreef: Enig idee waar stel 827 rijdt deze week?
Maar waar hij voor gebruikt gaat worden, daar heb ik geen idee van.
Re: Modernisering Vierledige
Of op de L verbinding Puurs-Antwerpen. Deze worden ook vanuit depot St Niklaas gedaan dacht ik....
Re: Modernisering Vierledige
Kan niet, want er rijden geen varkensneuzen meer rond op de L Antwerpen - Gent. Dat zijn nu steeds duikbrillen.Robin schreef:meeste kans op de L trein Gent - Antwerpen - Roosendaal
Dus het enige waar die deze week kan rijden is de P 7252 en P 8250 ofwel op de L Antwerpen - Puurs.




Re: Modernisering Vierledige
Behalve op zaterdagStef schreef: Kan niet, want er rijden geen varkensneuzen meer rond op de L Antwerpen - Gent. Dat zijn nu steeds duikbrillen.

De eerste en enige L trein Gent-Antwerpen (2675), die nadien naar Essen-Roosendaal rijdt bestaat uit 1 vierledige.
Maar wsl gaan ze die daar niet voor gebruikt hebben, want stel 827 heeft TBL1+, en die mogen nog steeds niet binnen in Roosendaal.
Stel 827 staat wel ter beschikking van de "verantwoordelijke van modernisatie". Hij moet dat stel opvolgen, en van zodra er problemen zijn met de nieuwe sluitingsdispositieven dan moet hij daar van op de hoogte gebracht worden, en wordt dit stel onmiddellijk weer naar de werkplaats verzonden.
En er zitten wel degelijk nog een paar kleine foutjes in, die op punt moeten gezet worden.
En als ik die papieren die in de stuurpost lagen goed begreep, dan staat dit stel volledig ter beschikking van CW Mechelen. Dus het is best mogelijk, dat dit motorstel één van de dagen opnieuw in Mechelen staat.
Re: Modernisering Vierledige
Evan aanvullen dat deze ook P treinen tussen Mechelen en St-Niklaas zou kunnen verzekeren.Stef schreef:Kan niet, want er rijden geen varkensneuzen meer rond op de L Antwerpen - Gent. Dat zijn nu steeds duikbrillen.Robin schreef:meeste kans op de L trein Gent - Antwerpen - Roosendaal
Dus het enige waar die deze week kan rijden is de P 7252 en P 8250 ofwel op de L Antwerpen - Puurs.



