Modernisering Vierledige

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Dieselfreak

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door Dieselfreak »

Ik zag gisteren om 11 uur 35 stel 840 in Antweren-Centraal staan, die zijn rode livrei zag er glanzend uit, kan het zijn dat die onlangs nog een nieuwe verflaag gekregen heeft?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Robin

Bericht door Robin »

Dieselfreak schreef:Ik zag gisteren om 11 uur 35 stel 840 in Antweren-Centraal staan, die zijn rode livrei zag er glanzend uit, kan het zijn dat die onlangs nog een nieuwe verflaag gekregen heeft?
ik zag deze net ervoor te Berchem.
Als ik het goed voor heb heeft deze lang in CW Mechelen gestaan. Zag er inderdaad heel glanzend uit, 1 van de weinige die zo proper is (voorlopig)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dieselfreak

Re: Modernisering Motorstel 800

Bericht door Dieselfreak »

Bart schreef:De laatste 800 die gemoderniseerd wordt is voorzien voor eind 2015.
In 2009 gaan er amper 2 vierledige worden gemoderniseerd.
Vanaf 2010 7 stuks per jaar.
Dit is van een bron van een hooggeplaats iemand, van de directie "Techniek & Productie".
Inmiddels is het 2011, hoeveel rijden er vandaag in het wit rond? :twisted:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
AM'er

Bericht door AM'er »

't Zal wel 2015 zijn tegen dat de eerste gemoderniseerd wordt :lol:

Ochja, het maakt allemaal niet zoveel uit.
Dat interieur ziet er zogenaamd aftands uit, maar is verdomd nog degelijk genoeg om een 5-tal jaar ongemoderniseerd er tegenaan te kunnen.

Vreemd dat men bij modernisatie niet priorioteit geeft aan de oudste treinen.
Dus eerst varkensneuzen, daarna breaks, daarna M5 en ten slotte sprinters.
Stef

Bericht door Stef »

@ mods

Is het niet beter dat dit topic wordt samengevoegd met dit topic?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

Stef schreef:@ mods

Is het niet beter dat dit topic wordt samengevoegd met dit topic?
Goeie tip :wink:
Snaaip

Bericht door Snaaip »

Al enige resultaat?
Bart

Bericht door Bart »

Stel 827 rijdt voorlopig rond met gewijzigde deuren. (proef voor modernisatie) Het zijn er slechts 2. Namelijk deur 15 & 16 (1ste klasse deur). De klinken zijn van die deuren verwijderd, en ze hebben langs de buitenkant een sensor opgehangen zoals bij de vernieuwde break en DMT voor het openen van de deuren langs de buitenzijde. Langs de binnenzijde heb je nu ook de groene en gele knop. Wanneer je op de gele knop duwt, gaat de deur wel niet opnieuw dicht.
Het is best wel vreemd, om een zoemer (type m6) te horen, wanneer de deuren van een stel 800 dicht slaan.
Stef

Bericht door Stef »

Bart schreef:Stel 827 rijdt voorlopig rond met gewijzigde deuren. (proef voor modernisatie) Het zijn er slechts 2. Namelijk deur 15 & 16 (1ste klasse deur). De klinken zijn van die deuren verwijderd, en ze hebben langs de buitenkant een sensor opgehangen zoals bij de vernieuwde break en DMT voor het openen van de deuren langs de buitenzijde. Langs de binnenzijde heb je nu ook de groene en gele knop. Wanneer je op de gele knop duwt, gaat de deur wel niet opnieuw dicht.
Het is best wel vreemd, om een zoemer (type m6) te horen, wanneer de deuren van een stel 800 dicht slaan.
Enig idee waar stel 827 rijdt deze week?
Bart

Bericht door Bart »

Stef schreef: Enig idee waar stel 827 rijdt deze week?
Ik heb hem vrijdagnacht achtergelaten op Sint-Niklaas Oost.
Maar waar hij voor gebruikt gaat worden, daar heb ik geen idee van.
Robin

Bericht door Robin »

meeste kans op de L trein Gent - Antwerpen - Roosendaal ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
wva

Bericht door wva »

Of op de L verbinding Puurs-Antwerpen. Deze worden ook vanuit depot St Niklaas gedaan dacht ik....
Stef

Bericht door Stef »

Robin schreef:meeste kans op de L trein Gent - Antwerpen - Roosendaal ;)
Kan niet, want er rijden geen varkensneuzen meer rond op de L Antwerpen - Gent. Dat zijn nu steeds duikbrillen.

Dus het enige waar die deze week kan rijden is de P 7252 en P 8250 ofwel op de L Antwerpen - Puurs.
Bart

Bericht door Bart »

Stef schreef: Kan niet, want er rijden geen varkensneuzen meer rond op de L Antwerpen - Gent. Dat zijn nu steeds duikbrillen.
Behalve op zaterdag :)
De eerste en enige L trein Gent-Antwerpen (2675), die nadien naar Essen-Roosendaal rijdt bestaat uit 1 vierledige.
Maar wsl gaan ze die daar niet voor gebruikt hebben, want stel 827 heeft TBL1+, en die mogen nog steeds niet binnen in Roosendaal.
Stel 827 staat wel ter beschikking van de "verantwoordelijke van modernisatie". Hij moet dat stel opvolgen, en van zodra er problemen zijn met de nieuwe sluitingsdispositieven dan moet hij daar van op de hoogte gebracht worden, en wordt dit stel onmiddellijk weer naar de werkplaats verzonden.
En er zitten wel degelijk nog een paar kleine foutjes in, die op punt moeten gezet worden.
En als ik die papieren die in de stuurpost lagen goed begreep, dan staat dit stel volledig ter beschikking van CW Mechelen. Dus het is best mogelijk, dat dit motorstel één van de dagen opnieuw in Mechelen staat.
Stef

Bericht door Stef »

Stef schreef:
Robin schreef:meeste kans op de L trein Gent - Antwerpen - Roosendaal ;)
Kan niet, want er rijden geen varkensneuzen meer rond op de L Antwerpen - Gent. Dat zijn nu steeds duikbrillen.

Dus het enige waar die deze week kan rijden is de P 7252 en P 8250 ofwel op de L Antwerpen - Puurs.
Evan aanvullen dat deze ook P treinen tussen Mechelen en St-Niklaas zou kunnen verzekeren.
Plaats reactie