Pagina 9 van 13
Re: Modernisering Vierledige
Geplaatst: 23 apr 2011, 20:12
door Dieselfreak
Ik zag gisteren om 11 uur 35 stel 840 in Antweren-Centraal staan, die zijn rode livrei zag er glanzend uit, kan het zijn dat die onlangs nog een nieuwe verflaag gekregen heeft?
Re: Modernisering Vierledige
Geplaatst: 23 apr 2011, 20:17
door Robin
Dieselfreak schreef:Ik zag gisteren om 11 uur 35 stel 840 in Antweren-Centraal staan, die zijn rode livrei zag er glanzend uit, kan het zijn dat die onlangs nog een nieuwe verflaag gekregen heeft?
ik zag deze net ervoor te Berchem.
Als ik het goed voor heb heeft deze lang in CW Mechelen gestaan. Zag er inderdaad heel glanzend uit, 1 van de weinige die zo proper is (voorlopig)
Re: Modernisering Motorstel 800
Geplaatst: 23 apr 2011, 20:20
door Dieselfreak
Bart schreef:De laatste 800 die gemoderniseerd wordt is voorzien voor eind 2015.
In 2009 gaan er amper 2 vierledige worden gemoderniseerd.
Vanaf 2010 7 stuks per jaar.
Dit is van een bron van een hooggeplaats iemand, van de directie "Techniek & Productie".
Inmiddels is het 2011, hoeveel rijden er vandaag in het wit rond?

Re: Modernisering Motorstel 800
Geplaatst: 23 apr 2011, 23:57
door AM'er
't Zal wel 2015 zijn tegen dat de eerste gemoderniseerd wordt
Ochja, het maakt allemaal niet zoveel uit.
Dat interieur ziet er zogenaamd aftands uit, maar is verdomd nog degelijk genoeg om een 5-tal jaar ongemoderniseerd er tegenaan te kunnen.
Vreemd dat men bij modernisatie niet priorioteit geeft aan de oudste treinen.
Dus eerst varkensneuzen, daarna breaks, daarna M5 en ten slotte sprinters.
Re: Modernisering Motorstel 800
Geplaatst: 24 apr 2011, 09:57
door Stef
@ mods
Is het niet beter dat dit topic wordt samengevoegd met
dit topic?
Re: Modernisering Motorstel 800
Geplaatst: 24 apr 2011, 11:40
door Shrek
Stef schreef:@ mods
Is het niet beter dat dit topic wordt samengevoegd met
dit topic?
Goeie tip

Re: Modernisering Vierledige
Geplaatst: 03 sep 2011, 23:34
door Snaaip
Al enige resultaat?
Re: Modernisering Vierledige
Geplaatst: 11 sep 2011, 19:12
door Bart
Stel 827 rijdt voorlopig rond met gewijzigde deuren. (proef voor modernisatie) Het zijn er slechts 2. Namelijk deur 15 & 16 (1ste klasse deur). De klinken zijn van die deuren verwijderd, en ze hebben langs de buitenkant een sensor opgehangen zoals bij de vernieuwde break en DMT voor het openen van de deuren langs de buitenzijde. Langs de binnenzijde heb je nu ook de groene en gele knop. Wanneer je op de gele knop duwt, gaat de deur wel niet opnieuw dicht.
Het is best wel vreemd, om een zoemer (type m6) te horen, wanneer de deuren van een stel 800 dicht slaan.
Re: Modernisering Vierledige
Geplaatst: 11 sep 2011, 21:35
door Stef
Bart schreef:Stel 827 rijdt voorlopig rond met gewijzigde deuren. (proef voor modernisatie) Het zijn er slechts 2. Namelijk deur 15 & 16 (1ste klasse deur). De klinken zijn van die deuren verwijderd, en ze hebben langs de buitenkant een sensor opgehangen zoals bij de vernieuwde break en DMT voor het openen van de deuren langs de buitenzijde. Langs de binnenzijde heb je nu ook de groene en gele knop. Wanneer je op de gele knop duwt, gaat de deur wel niet opnieuw dicht.
Het is best wel vreemd, om een zoemer (type m6) te horen, wanneer de deuren van een stel 800 dicht slaan.
Enig idee waar stel 827 rijdt deze week?
Re: Modernisering Vierledige
Geplaatst: 12 sep 2011, 00:51
door Bart
Stef schreef:
Enig idee waar stel 827 rijdt deze week?
Ik heb hem vrijdagnacht achtergelaten op Sint-Niklaas Oost.
Maar waar hij voor gebruikt gaat worden, daar heb ik geen idee van.
Re: Modernisering Vierledige
Geplaatst: 12 sep 2011, 06:13
door Robin
meeste kans op de L trein Gent - Antwerpen - Roosendaal

Re: Modernisering Vierledige
Geplaatst: 12 sep 2011, 07:27
door wva
Of op de L verbinding Puurs-Antwerpen. Deze worden ook vanuit depot St Niklaas gedaan dacht ik....
Re: Modernisering Vierledige
Geplaatst: 12 sep 2011, 08:14
door Stef
Robin schreef:meeste kans op de L trein Gent - Antwerpen - Roosendaal

Kan niet, want er rijden geen varkensneuzen meer rond op de L Antwerpen - Gent. Dat zijn nu steeds duikbrillen.
Dus het enige waar die deze week kan rijden is de P 7252 en P 8250 ofwel op de L Antwerpen - Puurs.
Re: Modernisering Vierledige
Geplaatst: 12 sep 2011, 11:27
door Bart
Stef schreef:
Kan niet, want er rijden geen varkensneuzen meer rond op de L Antwerpen - Gent. Dat zijn nu steeds duikbrillen.
Behalve op zaterdag
De eerste en enige L trein Gent-Antwerpen (2675), die nadien naar Essen-Roosendaal rijdt bestaat uit 1 vierledige.
Maar wsl gaan ze die daar niet voor gebruikt hebben, want stel 827 heeft TBL1+, en die mogen nog steeds niet binnen in Roosendaal.
Stel 827 staat wel ter beschikking van de "verantwoordelijke van modernisatie". Hij moet dat stel opvolgen, en van zodra er problemen zijn met de nieuwe sluitingsdispositieven dan moet hij daar van op de hoogte gebracht worden, en wordt dit stel onmiddellijk weer naar de werkplaats verzonden.
En er zitten wel degelijk nog een paar kleine foutjes in, die op punt moeten gezet worden.
En als ik die papieren die in de stuurpost lagen goed begreep, dan staat dit stel volledig ter beschikking van CW Mechelen. Dus het is best mogelijk, dat dit motorstel één van de dagen opnieuw in Mechelen staat.
Re: Modernisering Vierledige
Geplaatst: 12 sep 2011, 14:26
door Stef
Stef schreef:Robin schreef:meeste kans op de L trein Gent - Antwerpen - Roosendaal

Kan niet, want er rijden geen varkensneuzen meer rond op de L Antwerpen - Gent. Dat zijn nu steeds duikbrillen.
Dus het enige waar die deze week kan rijden is de P 7252 en P 8250 ofwel op de L Antwerpen - Puurs.
Evan aanvullen dat deze ook P treinen tussen Mechelen en St-Niklaas zou kunnen verzekeren.