Pagina 9 van 18

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 13 okt 2012, 14:04
door Steven
ik schreef niet dat ik volledig was, maar toch dank voor de aanvulling :D

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 13 okt 2012, 18:26
door mijack1985
Iemand hier op het forum noemde hem Spongebob, vond ik wel een goeie :mrgreen:

Ik ben er persoonlijk niet echt van onder de indruk. Zijn ze ondertussen al ver met de Breaks, of wordt dit een gezamenlijk project (Breaks en Sprinters tegelijk reviseren).

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 14 okt 2012, 01:10
door Asterix
De CR's hebben naar verluidt geen gesloten wc-systeem gekregen bij hun modernisatie?

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 14 okt 2012, 01:20
door Steven
Jeroen schreef:De CR's hebben naar verluidt geen gesloten wc-systeem gekregen bij hun modernisatie?
klopt volledig, de klassiekjes en sprinters hebben gewoon een vacuum wc maar geen opvangbak.

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 14 okt 2012, 01:39
door Asterix
Steven schreef:
Jeroen schreef:De CR's hebben naar verluidt geen gesloten wc-systeem gekregen bij hun modernisatie?
klopt volledig, de klassiekjes en sprinters hebben gewoon een vacuum wc maar geen opvangbak.
Is dat dan een "gesloten" WC-systeem?
En waarom geen opvangbak? Dat is toch niet meer van deze tijd?

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 14 okt 2012, 01:44
door Steven
Een gesloten wc systeem bestaat uit een vacuüm wc met opvangbak, in het geval van klassiekjes en sprinter kan men dus niet spreken van een gesloten systeem aangezien een essentieel onderdeel ontbreekt. Het is zeker niet meer van deze tijd om nog op de sporen te dumpen, maar langs de andere kant stel ik vast da in de ons omringende landen evengoed nog veel treinen rijden met wc's zonder opvangbak.

Feit is natuurlijk dat naast het rollend materieel ook de stelplaatsen moeten aangepast zijn om dit alles kunnen bol te werken en dat is heden verre van het geval. In alle kleine stelplaatsen zoals Aalst, Dendermonde, Leuven, .... heeft men geen installaties om die wc's leeg te maken. Dit alles vergt dus grote kosten en dat gaat dus evenmin van vandaag op morgen. Men is op de goede weg maar men heeft zeker nog een eind te gaan voor het perfect zal zijn.

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 14 okt 2012, 02:58
door Asterix
Steven schreef:Men is op de goede weg
Ik zou net het tegendeel denken. Modernisering/revisies zonder dit systeem in te voeren? Dan blijven we nog zeker 20 jaar op de oude manier verder doen.

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 14 okt 2012, 11:47
door Shrek
Jeroen schreef:
Steven schreef:Men is op de goede weg
Ik zou net het tegendeel denken. Modernisering/revisies zonder dit systeem in te voeren? Dan blijven we nog zeker 20 jaar op de oude manier verder doen.
Er zijn dan ook grotere prioriteiten dan het sanitair bij de spoorwegen :wink:

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 14 okt 2012, 13:31
door nahoj
Er moet ook op een redelijke manier plaats gevonden worden voor een opvangbak.

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 14 okt 2012, 13:32
door groentje
De vacuüm-WC's zijn wel al een stuk hygiënischer, en stinken minder. En als de infrastructuur in de stelplaatsen niet volgt, lijken de nadelen van een gesloten systeem (sluiten zich af wanneer vol) me zelfs groter...

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 14 okt 2012, 13:38
door nahoj
De infrastructuur in de stelplaatsen zal op korte termijn volgen. Met de komst van de massa Desiro zijn ze daartoe nu min of meer verplicht...

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 14 okt 2012, 18:50
door Asterix
Shrek schreef:
Jeroen schreef:
Steven schreef:Men is op de goede weg
Ik zou net het tegendeel denken. Modernisering/revisies zonder dit systeem in te voeren? Dan blijven we nog zeker 20 jaar op de oude manier verder doen.
Er zijn dan ook grotere prioriteiten dan het sanitair bij de spoorwegen :wink:
Ik dacht dat ze daar altijd hun mond vol hadden over ecologie en aandacht voor het leefmilieu? De boel zomaar dumpen lijkt mij nu niet echt te passen in een moderne ecologische visie. Mij lijkt zo een WC-systeem alvast belangrijker dan SIV's, nieuwe zetelstofjes of nieuwe kleurtjes. Ik vind het ook in de stations (zeker ondergronds) ronduit degoutant.

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 14 okt 2012, 20:08
door LHOON
Jeroen schreef:
Ik dacht dat ze daar altijd hun mond vol hadden over ecologie en aandacht voor het leefmilieu? De boel zomaar dumpen lijkt mij nu niet echt te passen in een moderne ecologische visie. Mij lijkt zo een WC-systeem alvast belangrijker dan SIV's, nieuwe zetelstofjes of nieuwe kleurtjes. Ik vind het ook in de stations (zeker ondergronds) ronduit degoutant.
In de stations is het altijd verboden geweest bij rechtstreekse storting. Bij systemen met opvangbak stelt dit probleem zich niet, maar door vacuum-wc's in te bouwen zonder opvangbak leidt dit wel tot verwarring...

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 15 okt 2012, 00:16
door Asterix
LHOON schreef:In de stations is het altijd verboden geweest bij rechtstreekse storting. Bij systemen met opvangbak stelt dit probleem zich niet, maar door vacuum-wc's in te bouwen zonder opvangbak leidt dit wel tot verwarring...
Onlangs kreeg een passagier tijdens een stilstand in een station van de TB van een CR-stel een berisping omdat hij de wc had gebruikt. De passagier antwoordde dat hij dacht dat dit mocht want op andere treinen mocht dit immers ook. De TB beaamde dit maar zei dat dit afhing van het treintype. "Maar dit is toch een nieuwe trein?" repliceerde de passagier.

In mijn ogen een logische gedachtegang, je kan de mensen anno 2012 niet meer uitleggen dat in (ver)nieuw(d) materiaal de boel nog zomaar wordt geloosd zoals in de jaren stillekes toen riolering ook nog niet bestond.

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 15 okt 2012, 11:06
door Dieselfreak
Jeroen schreef:Onlangs kreeg een passagier tijdens een stilstand in een station van de TB van een CR-stel een berisping omdat hij de wc had gebruikt. De passagier antwoordde dat hij dacht dat dit mocht want op andere treinen mocht dit immers ook. De TB beaamde dit maar zei dat dit afhing van het treintype. "Maar dit is toch een nieuwe trein?" repliceerde de passagier.

In mijn ogen een logische gedachtegang, je kan de mensen anno 2012 niet meer uitleggen dat in (ver)nieuw(d) materiaal de boel nog zomaar wordt geloosd zoals in de jaren stillekes toen riolering ook nog niet bestond.
Misschien nog 15, hooguit 20 jaar, en er rijdt enkel nog materieel rond met gesloten WC, dan krijg je zulke problemen niet meer.