Is dat dan Infrabel, NMBS of DB die dat beslist, en wie betaalt de extra stop?
Ice verbinding Brussel Duitsland
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
NMBS, maar het zou kunnen dat ik een hint heb gegeven toen de ICE van de lijn 3 af reed, en het duidelijk werd dat de aansluiting moeilijk zou worden...
- Dieselfreak
Vandaag heeft de NMBS dan toch die resterende € 125 teruggestort op mijn rekening. Er is alleen nog iets wat ik vreemd vind in verband met dat STT-ticket. Als je in de voorwaarden gaat kijken:
Wat bedoelen ze nu precies met die zin? Het veld in blokletters invullen??
De namen op dat ticket zijn toch op voorhand ingevuld? En wij reizen allevijf samen, exact dezelfde reisweg.

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Je kan met dat ticket dus ook reizen waarbij 1 of meerdere personen van de groep een eerdere halte hebben om uit te stappen. Als dat op jouw groep niet van toepassing is dan heeft deze regel geen waarde.
-
- Contacteer:
Als je het aan de automaat koopt, moet je je naam er achteraf nog opschrijven. Als je het online koopt, is dat op voorhand gebeurd.Dieselfreak schreef: ↑11 dec 2024, 21:20 Vandaag heeft de NMBS dan toch die resterende € 125 teruggestort op mijn rekening. Er is alleen nog iets wat ik vreemd vind in verband met dat STT-ticket. Als je in de voorwaarden gaat kijken:
Wat bedoelen ze nu precies met die zin? Het veld in blokletters invullen??
De namen op dat ticket zijn toch op voorhand ingevuld? En wij reizen allevijf samen, exact dezelfde reisweg.
Wederom: geen paniek, ze gaan je niet lynchen omdat je het reglementenboek niet uit het hoofd kent.
-
hoi, de werken op de Riedbahn Frankfurt Mannheim zijn beeindigd hierdoor zouden de ICE's naar Mannheim, Stuttgart, Ulm, Munchen stipter en terug sneller moeten onderweg zijn

De vraag was over het stuk tussen Aachen en Kölnrailtravelmanager schreef: ↑17 dec 2024, 14:30hoi, de werken op de Riedbahn Frankfurt Mannheim zijn beeindigd hierdoor zouden de ICE's naar Mannheim, Stuttgart, Ulm, Munchen stipter en terug sneller moeten onderweg zijnspoorse groeten, Erwin

- Dieselfreak
Onze reis is uiteindelijk vrij vlot verlopen. Het was wel vaak erg druk op de treinen. De IC naar Eupen had bij aankomst in Luik ongeveer twintig minuten vertraging, maar dat was nog ruim voldoende om de ICE naar Aken van 11:14 te halen. Deze kwam op tijd in Aken aan. Daar meteen de RE1 van 11:51 naar Keulen genomen. Deze had bij aankomst in onze bestemming een tiental minuten vertraging, maar dat had ik ook wel min of meer verwacht. De volgende dag, op zondag, in Keulen de RE1 van 11:15 naar Aken genomen, ook deze liep, zoals ik verwachtte, enige vertraging op. Om 16:37 namen we in Aken de stoptrein naar Luik.
In Duitsland hebben we geen enkele keer controle gehad van onze tickets. Waarom ook moest Eurostar zo moeilijk doen om die terugbetaling, kreeg ik niet meteen de kans om die tickets meteen kosteloos te annuleren, zoals dat met die ICE-tickets wel kon?! Waarom moest mij dat zoveel stress opleveren?
In Duitsland hebben we geen enkele keer controle gehad van onze tickets. Waarom ook moest Eurostar zo moeilijk doen om die terugbetaling, kreeg ik niet meteen de kans om die tickets meteen kosteloos te annuleren, zoals dat met die ICE-tickets wel kon?! Waarom moest mij dat zoveel stress opleveren?

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Bedankt voor de info, helaas gaan we dus toch weer met de wagen. Wat voor ongeveer voor een kwart van de prijs gaat.railtravelmanager schreef: ↑17 dec 2024, 14:30hoi, de werken op de Riedbahn Frankfurt Mannheim zijn beeindigd hierdoor zouden de ICE's naar Mannheim, Stuttgart, Ulm, Munchen stipter en terug sneller moeten onderweg zijnspoorse groeten, Erwin

-
enkel dus maar 2de item gelezenSteven schreef: ↑17 dec 2024, 15:52De vraag was over het stuk tussen Aachen en Kölnrailtravelmanager schreef: ↑17 dec 2024, 14:30hoi, de werken op de Riedbahn Frankfurt Mannheim zijn beeindigd hierdoor zouden de ICE's naar Mannheim, Stuttgart, Ulm, Munchen stipter en terug sneller moeten onderweg zijnspoorse groeten, Erwin
![]()

-
Aachen Keulen snelle sporen terug in dienst 
na een maand problemen, rijden ICE , Eurostar en Nightjet terug over de middenste snelle sporen tussen Köln en Düren op lijn 470 Köln-Aachen sinds deze maandagochtend 23 december 2024

na een maand problemen, rijden ICE , Eurostar en Nightjet terug over de middenste snelle sporen tussen Köln en Düren op lijn 470 Köln-Aachen sinds deze maandagochtend 23 december 2024

Zondag 22 december reden we al met de RE1 op de snelle sporen. We waren overigens overal stipt op tijd. 7 treinen. 6 spoorwegmaatschappijen,railtravelmanager schreef: ↑23 dec 2024, 17:10 Aachen Keulen snelle sporen terug in dienst
na een maand problemen, rijden ICE , Eurostar en Nightjet terug over de middenste snelle sporen tussen Köln en Düren op lijn 470 Köln-Aachen sinds deze maandagochtend 23 december 2024![]()
3 landen, en een enkel ticket. En alles op tijd.
Gisteren reisde mijn echtgenote terug, en was alles ook op tijd. Morgen is het mijn beurt. Scoren we een Hattrick?
-
ICE 10 gisterenavond beperkt tot Liège-Guillemins wegens hoge vertraging (± 4 uur), er heeft tussen Liège-Guillemins en Brussel-Zuid een vervangtrein gereden (EXT17200) met tussenhalte te Leuven.
ovspotter_be schreef: ↑16 jan 2025, 09:13 ICE 10 gisterenavond beperkt tot Liège-Guillemins wegens hoge vertraging (± 4 uur), er heeft tussen Liège-Guillemins en Brussel-Zuid een vervangtrein gereden (EXT17200) met tussenhalte te Leuven.
Mooi.
ICE12 was al beperkt tot Keulen met 2u30 vertraging opgelopen op de Hogesnelheidslijn Frankfurt - Keulen. Ook ICE10 sprokkelde zijn initiële vertraging bij mekaar op de HSL.
-
Te Aken vanuit ICE12
- Bijlagen
-
- IMG_7494.jpeg (36.99 KiB) 3146 keer bekeken
-
- IMG_7496.jpeg (34.89 KiB) 3146 keer bekeken