Ice verbinding Brussel Duitsland

rdv

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rdv »

groentje schreef: 09 dec 2024, 09:21 Luik-Guillemins stond vol, dus zou er eerst een trein een perron hebben moeten vrij maken. Een extra stop was dan sneller geregeld. Dan met een parallelrit de 545 inhalen...
Is dat dan Infrabel, NMBS of DB die dat beslist, en wie betaalt de extra stop?
groentje

Bericht door groentje »

NMBS, maar het zou kunnen dat ik een hint heb gegeven toen de ICE van de lijn 3 af reed, en het duidelijk werd dat de aansluiting moeilijk zou worden...
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Vandaag heeft de NMBS dan toch die resterende € 125 teruggestort op mijn rekening. Er is alleen nog iets wat ik vreemd vind in verband met dat STT-ticket. Als je in de voorwaarden gaat kijken:

Afbeelding Wat bedoelen ze nu precies met die zin? Het veld in blokletters invullen?? :roll: De namen op dat ticket zijn toch op voorhand ingevuld? En wij reizen allevijf samen, exact dezelfde reisweg.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Steven

Bericht door Steven »

Je kan met dat ticket dus ook reizen waarbij 1 of meerdere personen van de groep een eerdere halte hebben om uit te stappen. Als dat op jouw groep niet van toepassing is dan heeft deze regel geen waarde.
trainlovertje
Contacteer:

Bericht door trainlovertje »

Dieselfreak schreef: 11 dec 2024, 21:20 Vandaag heeft de NMBS dan toch die resterende € 125 teruggestort op mijn rekening. Er is alleen nog iets wat ik vreemd vind in verband met dat STT-ticket. Als je in de voorwaarden gaat kijken:

Afbeelding Wat bedoelen ze nu precies met die zin? Het veld in blokletters invullen?? :roll: De namen op dat ticket zijn toch op voorhand ingevuld? En wij reizen allevijf samen, exact dezelfde reisweg.
Als je het aan de automaat koopt, moet je je naam er achteraf nog opschrijven. Als je het online koopt, is dat op voorhand gebeurd.
Wederom: geen paniek, ze gaan je niet lynchen omdat je het reglementenboek niet uit het hoofd kent.
railtravelmanager

Bericht door railtravelmanager »

TKR schreef: 08 dec 2024, 14:43 Is er al een idee tegen wanneer de ICEs terug normaal zullen rijden tussen Aken en Keulen?
Rijden de treinen ietwat stipt (naar DB FV normen) tussen Frankfurt en Munchen? (ivm de werken bij Mannheim)
hoi, de werken op de Riedbahn Frankfurt Mannheim zijn beeindigd hierdoor zouden de ICE's naar Mannheim, Stuttgart, Ulm, Munchen stipter en terug sneller moeten onderweg zijn :D spoorse groeten, Erwin
Steven

Bericht door Steven »

railtravelmanager schreef: 17 dec 2024, 14:30
TKR schreef: 08 dec 2024, 14:43 Is er al een idee tegen wanneer de ICEs terug normaal zullen rijden tussen Aken en Keulen?
Rijden de treinen ietwat stipt (naar DB FV normen) tussen Frankfurt en Munchen? (ivm de werken bij Mannheim)
hoi, de werken op de Riedbahn Frankfurt Mannheim zijn beeindigd hierdoor zouden de ICE's naar Mannheim, Stuttgart, Ulm, Munchen stipter en terug sneller moeten onderweg zijn :D spoorse groeten, Erwin
De vraag was over het stuk tussen Aachen en Köln :wink:
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Onze reis is uiteindelijk vrij vlot verlopen. Het was wel vaak erg druk op de treinen. De IC naar Eupen had bij aankomst in Luik ongeveer twintig minuten vertraging, maar dat was nog ruim voldoende om de ICE naar Aken van 11:14 te halen. Deze kwam op tijd in Aken aan. Daar meteen de RE1 van 11:51 naar Keulen genomen. Deze had bij aankomst in onze bestemming een tiental minuten vertraging, maar dat had ik ook wel min of meer verwacht. De volgende dag, op zondag, in Keulen de RE1 van 11:15 naar Aken genomen, ook deze liep, zoals ik verwachtte, enige vertraging op. Om 16:37 namen we in Aken de stoptrein naar Luik.

In Duitsland hebben we geen enkele keer controle gehad van onze tickets. Waarom ook moest Eurostar zo moeilijk doen om die terugbetaling, kreeg ik niet meteen de kans om die tickets meteen kosteloos te annuleren, zoals dat met die ICE-tickets wel kon?! Waarom moest mij dat zoveel stress opleveren? :x
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
TKR

Bericht door TKR »

Bedankt voor de info, helaas gaan we dus toch weer met de wagen. Wat voor ongeveer voor een kwart van de prijs gaat. :mrgreen: (we zijn met 4 / auto)
railtravelmanager

Steven schreef: 17 dec 2024, 15:52
De vraag was over het stuk tussen Aachen en Köln :wink:
enkel dus maar 2de item gelezen :D
railtravelmanager

Aachen Keulen snelle sporen terug in dienst :)

na een maand problemen, rijden ICE , Eurostar en Nightjet terug over de middenste snelle sporen tussen Köln en Düren op lijn 470 Köln-Aachen sinds deze maandagochtend 23 december 2024 :)
K V B

Bericht door K V B »

railtravelmanager schreef: 23 dec 2024, 17:10 Aachen Keulen snelle sporen terug in dienst :)

na een maand problemen, rijden ICE , Eurostar en Nightjet terug over de middenste snelle sporen tussen Köln en Düren op lijn 470 Köln-Aachen sinds deze maandagochtend 23 december 2024 :)
Zondag 22 december reden we al met de RE1 op de snelle sporen. We waren overigens overal stipt op tijd. 7 treinen. 6 spoorwegmaatschappijen,
3 landen, en een enkel ticket. En alles op tijd.
Gisteren reisde mijn echtgenote terug, en was alles ook op tijd. Morgen is het mijn beurt. Scoren we een Hattrick?
ovspotter_be

Bericht door ovspotter_be »

ICE 10 gisterenavond beperkt tot Liège-Guillemins wegens hoge vertraging (± 4 uur), er heeft tussen Liège-Guillemins en Brussel-Zuid een vervangtrein gereden (EXT17200) met tussenhalte te Leuven.
rdv

Bericht door rdv »

ovspotter_be schreef: 16 jan 2025, 09:13 ICE 10 gisterenavond beperkt tot Liège-Guillemins wegens hoge vertraging (± 4 uur), er heeft tussen Liège-Guillemins en Brussel-Zuid een vervangtrein gereden (EXT17200) met tussenhalte te Leuven.

Mooi.
ICE12 was al beperkt tot Keulen met 2u30 vertraging opgelopen op de Hogesnelheidslijn Frankfurt - Keulen. Ook ICE10 sprokkelde zijn initiële vertraging bij mekaar op de HSL.
ostbahnhof

Bericht door ostbahnhof »

Te Aken vanuit ICE12
Bijlagen
IMG_7494.jpeg
IMG_7494.jpeg (36.99 KiB) 3146 keer bekeken
IMG_7496.jpeg
IMG_7496.jpeg (34.89 KiB) 3146 keer bekeken
Plaats reactie