Pagina 81 van 152

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 31 aug 2013, 20:39
door jens123
Voor de liefhebbers: sabena klassiekje 600 staat dit weekend op rust in Aalst.
Maandag is hij dan normaal van dienst op de 2075, de 2276 tot Denderleeuw, de 5526, de 5207, de 2257 vanaf Denderleeuw en de 2058.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 31 aug 2013, 20:50
door BVG1988
Gisteren heb ik de 600 gezien o.a. op de 2256 en ik denk dat de 228 ook reed op de 5206

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 02 sep 2013, 13:05
door Eimai
Stijn91 schreef:En ik die dacht dat ledige ritten niet goed waren voor de elektriciteitskost maar dan wel klassiekjes zien die rond 11u die op Geraardsbergen - Aalst zitten en dan 's avonds op P8952 rijden.
Heb de voorziene dienstregeling van de stellen van die trein eens bekeken: niks lege rit overdag, want het klassiekje waar je het over hebt dat 's morgens op en af tussen Geraardsbergen en Aalst rijdt komt via de P7076 's middags van Aalst naar Gent, gaat dan over en weer naar de luchthaven en rijdt dan de P8952 van Gent naar Geraardsbergen. 's Morgens rond drie-vier uur rijdt het stelletje wel meestal leeg van Merelbeke naar Geraardsbergen, maar me dunkt dat er dan niet zo veel reizigers zouden zijn...

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 02 sep 2013, 23:37
door Stijn91
Eimai schreef:
Stijn91 schreef:En ik die dacht dat ledige ritten niet goed waren voor de elektriciteitskost maar dan wel klassiekjes zien die rond 11u die op Geraardsbergen - Aalst zitten en dan 's avonds op P8952 rijden.
Heb de voorziene dienstregeling van de stellen van die trein eens bekeken: niks lege rit overdag, want het klassiekje waar je het over hebt dat 's morgens op en af tussen Geraardsbergen en Aalst rijdt komt via de P7076 's middags van Aalst naar Gent, gaat dan over en weer naar de luchthaven en rijdt dan de P8952 van Gent naar Geraardsbergen. 's Morgens rond drie-vier uur rijdt het stelletje wel meestal leeg van Merelbeke naar Geraardsbergen, maar me dunkt dat er dan niet zo veel reizigers zouden zijn...
Zo raar, weet je de samenstelling van IR 3513? Zijn dat nu 2 of 3 klassiekjes?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 sep 2013, 06:59
door Eimai
Stijn91 schreef:Zo raar, weet je de samenstelling van IR 3513? Zijn dat nu 2 of 3 klassiekjes?
Volgens dienstregeling zouden het er drie moeten zijn. In de praktijk kan dat wel steeds anders zijn om welke reden dan ook (gisteren blijkbaar maar twee).

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 sep 2013, 11:53
door Dieselfreak
Eimai schreef:Heb de voorziene dienstregeling van de stellen van die trein eens bekeken: niks lege rit overdag, want het klassiekje waar je het over hebt dat 's morgens op en af tussen Geraardsbergen en Aalst rijdt komt via de P7076 's middags van Aalst naar Gent, gaat dan over en weer naar de luchthaven en rijdt dan de P8952 van Gent naar Geraardsbergen. 's Morgens rond drie-vier uur rijdt het stelletje wel meestal leeg van Merelbeke naar Geraardsbergen, maar me dunkt dat er dan niet zo veel reizigers zouden zijn...
Klassiekjes tussen Gent en Geraardsbergen... ik begreep er eerst niets van, maar opzoekingswerk leerde me dat P8952 via Aalst naar Geraardsbergen rijdt. Nogal logisch, want het lijkt me dat een klassiekje op lijn 122 niet ver zou komen...

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 sep 2013, 12:16
door Stijn91
Eimai schreef:
Stijn91 schreef:Zo raar, weet je de samenstelling van IR 3513? Zijn dat nu 2 of 3 klassiekjes?
Volgens dienstregeling zouden het er drie moeten zijn. In de praktijk kan dat wel steeds anders zijn om welke reden dan ook (gisteren blijkbaar maar twee).
In de zomer was het IR3513 en de terugrit met 2, veel te weinig. Was gisteren P8952 ook maar met 2?
Dieselfreak schreef:
Eimai schreef:Heb de voorziene dienstregeling van de stellen van die trein eens bekeken: niks lege rit overdag, want het klassiekje waar je het over hebt dat 's morgens op en af tussen Geraardsbergen en Aalst rijdt komt via de P7076 's middags van Aalst naar Gent, gaat dan over en weer naar de luchthaven en rijdt dan de P8952 van Gent naar Geraardsbergen. 's Morgens rond drie-vier uur rijdt het stelletje wel meestal leeg van Merelbeke naar Geraardsbergen, maar me dunkt dat er dan niet zo veel reizigers zouden zijn...
Klassiekjes tussen Gent en Geraardsbergen... ik begreep er eerst niets van, maar opzoekingswerk leerde me dat P8952 via Aalst naar Geraardsbergen rijdt. Nogal logisch, want het lijkt me dat een klassiekje op lijn 122 niet ver zou komen...
P8952 gaat rechtstreeks van Gent naar Denderleeuw, via L50A dus. Die gaat niet via Aalst.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 sep 2013, 19:31
door nahoj
Doven voor de laatste keer hun sluitlichten: 191, 198, 221, 227, 244, 596 en 597.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 sep 2013, 20:41
door Dieselfreak
De stellen die sinds april gesneuveld zijn:

153
154
155
157
161
164
174
175
176
177
179
180
181
182
183
184
185
186
187
191
196
198
202
207
209
213
215
217
220
221
222
223
224
225
226
227
230
231
232
233
234
236
237
238
240
243
244
246
247
250
253
256
257
259
265
268
595
596
597
599

Er zijn dus, als ik het goed begrijp, momenteel nog slechts 2 ex-Sabenastellen in dienst: 598 en 600. In stel 227 heb ik in mei nog gezeten, daarvan was het plafond aan het stukgaan.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 sep 2013, 22:06
door Marcad
Hallo

En ook de 202 en 229.
Tot einde oktober en een keer per week zijn 8 MR van Stockem naar Athus overgebracht.
Dan zullen ze hun laatste reis naar Ecore doen.
Het gaat over alle 93 MR.

Gr
M

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 sep 2013, 22:34
door Dieselfreak
Hoeveel zijn er nu nog over? Sommige die niet op deze lijst staan, zijn eerder al verdwenen, zoals stel 214, dat verongelukte in Buizingen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 sep 2013, 22:46
door Marcad
23... dus misschien nog voor een maand

156
159
160
166
178
189
195
197
204
206
209
210
228
241
248
252
260
261
267
269
270

598
600

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 sep 2013, 22:53
door Dieselfreak
Marcad schreef:23... dus misschien nog voor een maand
Waar zijn alle stellen naartoe die niet op deze lijst staan en ook niet op de lijst van in de voorbije maanden gesneuvelde?? Volgens mij berekeningen zouden er nog een 60-tal moeten zijn!

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 08 sep 2013, 00:07
door Trein30
Dieselfreak schreef:
Marcad schreef:23... dus misschien nog voor een maand
Waar zijn alle stellen naartoe die niet op deze lijst staan en ook niet op de lijst van in de voorbije maanden gesneuvelde?? Volgens mij berekeningen zouden er nog een 60-tal moeten zijn!
Hier de ontbrekenden; lijst samengesteld uit deze van BFoto (en minus de voorvermelde exemplaren):

151: 1990, buitendienststelling na gebruik voor testen.
152: 1976 na een ongeval (aanrijding tussen 007, 152, 710 en 730; en 239, 656 en 670 te Lillois, 20/02/1975)
158: 2012, buitendienststelling. Gesloopt 2013.
162: 2012, buitendienststelling. Gesloopt 2013.
163: 2013, buitendienststelling
165: 201?, buitendienststelling. Verkocht aan de brandweerschool te Chièvres als oefenobject.
167: 2007, buitendienststelling. Gesloopt 2009.
168: 2012, ongeval. Gesloopt 2013.
169: 2012, buitendienststelling. Gesloopt 2013.
170: 2003, ongeval. (botsing, Droeshout, 28/11/2002). Gesloopt.
171: 2012, buitendienststelling. Gesloopt 2013.
172: 1999, ongeval. Gesloopt.
173: 1992, ongeval. (uitgebrand, Bellem, 22/09/1992). Gesloopt 1993.
188: 2013, brandschade (brand in hoogspanningskast, Lissewegen 13/02/2013).
190: 2012, ongevalsschade. Gesloopt 2013.
192: 2006, buitendienststelling. Gesloopt 2009.
193: 2013, buitendienststelling.
194: 2005, buitendienststelling. Gesloopt 2007.
199: 1999, ongeval (brand). Gesloopt.
200: 2007, buitendienststelling. Gesloopt 2009.
201: 2013, explosie in hoogspanningskast (Brussel-Zuid, 26/01/2013)
203: 2013, buitendienststelling.
205: 2012, buitendienststelling. Gesloopt 2013.
208: 2012, buitendienststelling.
211: 1996, ongeval. (ontsporing met 172, 255 en 719, Roeselare, 11/04/1996) Gesloopt 1997.
212: 2013, buitendienststelling.
214: 2010, ongeval. (Buizingen, 15/02/2010) Gesloopt (voor zover het nog nodig was).
216: 2013, buitendienststelling.
218: 2012, buitendienststelling.
219: 2006, buitendienststelling. Verkocht aan de brandweerschool te Chièvres als oefenobject.
235: 2013, buitendienststelling.
239: 2012, buitendienststelling. Gesloopt 2013.
242: 2006, buitendienststelling. Gesloopt 2009.
245: 201?, buitendienststelling. Gesloopt.
249: 201?, buitendienststelling. Gesloopt 2012.
251: 201?, buitendienststelling. Gesloopt 2013.
254: 201?, buitendienststelling. Gesloopt.
255: 2011, buitendienststelling. Gesloopt 2013.
258: 2012, buitendienststelling. Gesloopt 2013.
262: 201?, buitendienststelling. Gesloopt 2013.
263: 2012, buitendienststelling. Gesloopt.
264: 2006, buitendienststelling. Gesloopt.
266: 2006, buitendienststelling. Gesloopt.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 08 sep 2013, 15:16
door treinzot
Sloopbedrijf Casier zal weer werk hebben!!!!