Ik ben bang van niet - het is immers Ecore/Recyclux te Aubange dat het contract binnen heeft om de resterende 93 roodjes te slopen (er worden er blijkbaar géén gepreserveerd...)treinzot schreef:Sloopbedrijf Casier zal weer werk hebben!!!!
De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Laatst gewijzigd door Trein30 op 08 sep 2013, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.


Re: De langst levende klassiekjes
Hoi,
Gisteren zag ik in Luik Guillemins Klassiekske 178.Dit stel was actief op de L trein naar Waremme.
Lukas
Gisteren zag ik in Luik Guillemins Klassiekske 178.Dit stel was actief op de L trein naar Waremme.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: De langst levende klassiekjes
Hoi,
Op http://www.rail.lu staat er een fotoreeks van de Klassiekske's die in Athus op hun allerlaatste rit aan het wachten zijn.
Lukas
Op http://www.rail.lu staat er een fotoreeks van de Klassiekske's die in Athus op hun allerlaatste rit aan het wachten zijn.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: De langst levende klassiekjes
Aankomst brussels airport: verwelkomd worden door de 156 op E4232 vandaag!
Re: De langst levende klassiekjes
Ik neem aan dat TSP en Historisch patrimonium toch iets voorzien hebben?Trein30 schreef:Ik ben bang van niet - het is immers Ecore/Recyclux te Aubange dat het contract binnen heeft om de resterende 93 roodjes te slopen (er worden er blijkbaar géén gepreserveerd...)treinzot schreef:Sloopbedrijf Casier zal weer werk hebben!!!!
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Om eens de openingspost te herhalen:
159
166
178
210
267
270
Stellen die de topicstarter juist had:Terminus schreef:Zoals eerder op dit forum al een paar keer is vermeld, verdwijnen de oudste klassiekjes (192, 194, ...) langzaam maar zeker van de rails. Welke van de oudste klassiekjes (153-270) gaan volgens jullie nog het langste op de rails te zien zijn?
Mijn gokje: de 159 tot en met 166 (wegens voorzien van GSM-R om te mogen rijden naar Aken)
én de stelletjes die recentelijk voorzien zijn van nieuwe klasse-aanduidingen (grote 1 en grote 2 in plaats van een bescheiden cijfer met een niet roken-symbool) zoals de 155, 158, (163), 178, 188, 196, 210, 212, 236, 239, 250, 257, 267, 270. Reden: waarom zou men anders nog deze wijziging uitvoeren als de treinstellen toch binnen een paar maanden zouden geschrapt worden?
159
166
178
210
267
270
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: De langst levende klassiekjes
Dank u, dieselfreak. Ik denk niet dat ze mijn redenering gevolgd hebben 

- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Ik ben benieuwd wat het laatste stel zal zijn dat voorgoed de lichten dooft. Kunnen we al speculeren? Er zijn er nog slechts 23 over.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: De langst levende klassiekjes
Ik vraag me af of we dat wel zeker kunnen weten - immers, ze werden tot nu toe steeds in blok buiten dienst gesteld, niet?
Uiteindelijk zullen er nog maar een vijf of zestal over zijn die administratief op dezelfde datum geschrapt worden, de vraag is hoe we erachter komen welke van deze de laatste was om effectief uit dienst te gaan...
Uiteindelijk zullen er nog maar een vijf of zestal over zijn die administratief op dezelfde datum geschrapt worden, de vraag is hoe we erachter komen welke van deze de laatste was om effectief uit dienst te gaan...


Re: De langst levende klassiekjes
Klassiekje 195 was langs 1 kant volledig beklad met graffiti, zelf zo erg dat ik langs die kant het nummer niet kon zien.
Steve en Retard, toen jullie de 195 zagen, had deze dan last van deze graffiti?
Steve en Retard, toen jullie de 195 zagen, had deze dan last van deze graffiti?
Re: De langst levende klassiekjes
Ik weet het niet... maar persoonlijk vind ik dat als er ééntje bewaard zou worden, het de 160 zou moeten zijn, als een monument bij het station van Luttre. Zou wel passend zijn, vind ik...Terminus schreef:Ik neem aan dat TSP en Historisch patrimonium toch iets voorzien hebben?Trein30 schreef:Ik ben bang van niet - het is immers Ecore/Recyclux te Aubange dat het contract binnen heeft om de resterende 93 roodjes te slopen (er worden er blijkbaar géén gepreserveerd...)treinzot schreef:Sloopbedrijf Casier zal weer werk hebben!!!!


Re: De langst levende klassiekjes
In geen geval, Stijn. Het zacht aanzettende stel was (redelijk) Rood.Stijn91 schreef:Klassiekje 195 was langs 1 kant volledig beklad met graffiti, zelf zo erg dat ik langs die kant het nummer niet kon zien.
Steve en Retard, toen jullie de 195 zagen, had deze dan last van deze graffiti?
Re: De langst levende klassiekjes
Vandaag al de 195-209-210-252 te Brugge gezien.
209 en 195 waren aan elkaar gekoppeld als L-trein naar Kortrijk.
Stelletje 195 was volledig beklad (inclusief ramen) langs 1 zijde.
209 en 195 waren aan elkaar gekoppeld als L-trein naar Kortrijk.
Stelletje 195 was volledig beklad (inclusief ramen) langs 1 zijde.
Re: De langst levende klassiekjes
Dan is de kans waarschijnlijk groot dat stelletje 195 en 209 vandaag P7949 gereden hebben om dan vanuit Gent naar Brugge te rijden en dan Brugge - Kortrijk.AM'er schreef:Vandaag al de 195-209-210-252 te Brugge gezien.
209 en 195 waren aan elkaar gekoppeld als L-trein naar Kortrijk.
Stelletje 195 was volledig beklad (inclusief ramen) langs 1 zijde.
Re: De langst levende klassiekjes
Vandaag in Mechelen nog twee rode klassiekjes... nummers ontgaan me even maar er was er eentje bij met horizontale lampen.